Supersport ve vlnách. Lamborghini postaví unikátní jachtu inspirovanou svým nejrychlejším vozem v historii

lambo-yacht

Foto: Lamborghini

Tecnomar for Lamborghini 63 je poctou historii automobilky i oslavou moderní techniky

0Zobrazit komentáře

Špičkový výkon, vytříbený design, exkluzivní technika a naprostá výjimečnost, to jsou základní stavební kameny, na kterých Ferruccio Lamborghini vybudoval svůj byznys. Jeho odkaz se automobilce daří držet dodnes, a dokonce jej z asfaltu přenáší i do mořských vln. Stane se tak díky supersportu mezi jachtami jménem Tecnomar for Lamborghini 63.

Přidat plyn a nechat se zamáčknout hluboko do sedadla. To je jedna z radostí, kterou zná každý majitel Lamborghini. Již brzy by se jim mělo této potěchy, v doposud nevídané míře, dostat také s novým modelem Sián, který stane na vrcholu potravního řetězce modelové palety italské značky.

Jedná se totiž o vůbec nejvýkonnější model, jaký kdy Lamborghini postavilo, za což vůz vděčí svému hybridnímu ústrojí, ve kterém ržá 770 italských plnokrevníků. Tento brutální výkon je zabalen do poutavého designu, který ve své speciální edici nedávno oslavilo také LEGO a který se již brzy objeví i v mořských vlnách.

lamborghini-sian-3-min

Foto: Lamborghini

Lamborghini Sián

Lamborghini ve spolupráci s výrobcem superjacht Italian Sea Group pracují na plavidle Tecnomar for Lamborghini 63, které vzdává hold počátkům existence automobilky a zároveň hledí do temně modré budoucnosti námořní přepravy. Jachta chce totiž ukázat to nejmodernější, co lze na vodu spustit, a chybět u toho nebudou ani některé prvky ze Siánu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Počátky značky Lamborghini se začaly psát v roce 1963. Na toto datum jasně odkazuje číslovka ve jménu tohoto supersportovního člunu, který milovníkům plavby a značky Lamborghini umožní spojit tyto dvě kratochvíle v jediné. Že se ocitly právě v lodi, na které zanechala svůj podpis italská automobilka, by mělo být jasné hned na první pohled.

Vodní Lamborghini

Celkem 19,2 metru dlouhý trup plavidla je vyroben z uhlíkových vláken, což propůjčuje lodi hmotnost 24 tun a řadí ji mezi plavidla s označením ultralehká. Po designové stránce je plavidlo malým výletem do historie závodu sídlícího v městečku Sant’Agata Bolognese.

Najdeme zde odkazy na práci legendárního designéra Marcella Gandiniho a jeho modely Countach a Miura ze 60. a 70. let i hardtop odkazující na klasické roadstery značky, to vše v dokonalé harmonii s moderními prvky nejnovějších vozů Lamborghini.

lamborghini-jachta2

Foto: Lamborghini

Loď je skvělým doplňkem ke garáži plné vozů Lamborghini

lamborghini-jachta3

Foto: Lamborghini

Zadní část plavidla s efektivním podsvícením

Sián tu je reprezentován charakteristickými předními světlomety ve tvaru písmene Y a ostře lámanými designovými křivkami na boku lodi. Zároveň zde byly uplatněny některé technologické postupy, které jsou používány i při výrobě Siánu, a také některé z jeho materiálů.

Tecnomar for Lamborghini 63 na svět vozů odkazuje i svým interiérem, který připomíná kokpit Lamborghini, byť silně ovlivněný potřebami námořní navigace. Najdeme zde sportovní automobilová sedadla, sportovní volant i dvě tlačítka s označením start-stop, která probouzí k životu dvojici motorů Man V12 o výkonu 2 tisíc koňských sil. Díky nim je jachta schopná krájet mořské vlny rychlostí až 60 uzlů, tedy přes 100 kilometrů za hodinu.

lamborghini-jachta1

Foto: Lamborghini

Interiér plavidla

lamborghini-jachta5

Foto: Lamborghini

Loď dostala i volant z Lamborghini

Interiér bude dostupný ve dvou variantách a stejně tak si budou moci zájemci o jachtu personalizovat její exteriér dle osobních preferencí. Lamborghini neuvádí, kolik plavidel bude celkově vyrobeno, lze však předpokládat, že série nebude nikterak obsáhlá. Tomu nasvědčuje i fakt, že plavidlo bude dodáváno pouze vybraným zákazníkům. První z nich by se měli tohoto unikátního vodního Lamborghini dočkat již v příštím roce.

Pro co nejlepší pochopení projektu Lamborghini vytvořilo více než čtvrt hodiny dlouhé video, které přibližuje vznik plavidla a veškerou filozofii, která za ním stojí.

Aby malé e-shopy mohly díky predikci prodejů konkurovat Amazonu. České Inventoro získalo 20 milionů korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

tomas

Foto: Inventoro

Tomáš Formánek, CEO startupu Inventoro.com

0Zobrazit komentáře

Nový český projekt Inventoro.com z dílny holdingu Patero v tichosti získal investici ve výši jednoho milionu dolarů a teď vstupuje na trh s jasným cílem – pomocí dat, pokročilých matematických modelů a umělé inteligence chce pomoci malým a středním e-shopům s optimalizací zásob a předpovědí prodejů. Díky tomu jim chce ušetřit náklady a vyrovnat technologické zaostávání, které by vůči gigantům jako Amazon nikdy neměly šanci vyrovnat.

Skupinu Patero založila, jak napovídá i název, pětice kamarádů, David Svatoš, Tomáš Formánek, Martin Kment, Jan Jirovec a Marek Šucha, kteří společně od roku 2004 budovali logistickou firmu Logio a v rámci Patera teď investují do nadějných startupů. Příkladem může být analytický Stories, který koupil technologický gigant Workday, Yieldigo využívající umělou inteligenci v oblasti cenotvorby nebo logistický startup Shipvio.

Milion dolarů před vstupem na trh

Všechny tři ve svých nástrojích využívají pokročilé datově-analytické technologie, kterými se snaží disruptovat zavedený trh. A stejný cíl má teď Patero se svým vlastním startupem Inventoro, jenž na rozdíl od zmiňovaných firem vznikl jako interní projekt a naopak dokázal získat externí financování – jeden milion dolarů (přibližně 23 milionů korun) do něj vložil soukromý investor, který si však přeje zůstat v anonymitě.

Inventoro vyvinulo internetovou službu na optimalizaci zásob a předpověď prodejů, díky mnoha zkušenostem v oblasti datově-analytické oblasti pak nabízí – podle svého vyjádření – jeden z nejpřesnějších forecastingových nástrojů světa.

„Výpočetní možnosti globálních retailových gigantů daleko překračují schopnosti lokálních hráčů. Je to neudržitelný a nespravedlivý model, který zmenšuje trh a škodí ekonomice. Inventoro.com narušuje tuto nerovnováhu tím, že poskytne menším hráčům výpočetní schopnosti srovnatelné s nejlepšími prediktivními softwary na planetě,“ říká Tomáš Formánek, CEO Inventora.

inventoro

Foto: Inventoro

Rozhraní platformy Inventoro

Nový startup, který svůj produkt trhu oficiálně představil tento týden, se tak zaměřuje zejména na malé a střední e-shopy, retailové podniky a lokální velkoobchody. Podle odhadu Inventora na světě přitom existuje až 35 milionů firem, které tuto datovou podporu potřebují, aby dokázaly do budoucna konkurovat gigantům trhu.

„Strávili jsme mnoho času testováním u našich uživatelů, abychom produkt co nejvíce zjednodušili. Chceme pomáhat všem, tedy i těm, kteří o optimalizaci dodavatelského řetězce nikdy neslyšeli. Proto má Inventoro.com jen čtyři základní obrazovky a ani jeden dashboard. V pozadí však běží přes milion řádků kódu, které se o naše klienty starají,“ přibližuje Formánek.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Cílové skupině odpovídá také jednoduchost integrace, na data klientů se Inventoro napojuje skrze API poskytovatelů e-shopových platforem a ERP systémů jako Shopify, Quickbooks nebo lokální Shoptet, Pohoda, Abra či Helios.

Samotná data následně Inventoro analyzuje pomocí 102 pokročilých algoritmů složených z matematických modelů i samoučících se modelů umělé inteligence, čímž zlepšuje své výsledky. Firmy díky tomu umí přesně předvídat prodeje, zmenšovat skladové zásoby a zvyšovat dostupnost zboží.

„Schopnost predikce systému je na 80% úrovni přesnosti, což jsou podobné výsledky, jakých dosahují ty nejdražší a největší systémy na planetě,“ popisuje pro CzechCrunch Radim Jung, spoluzakladatel projektu.

„Nechceme žít ve světě, kde čtyři e-shopy ovládají planetu, diverzita pomáhá zákazníkům i trhu.“

„Malé firmy tak získají možnost čelit Amazonu a podobným gigantům. My totiž nechceme žít ve světě, kde čtyři e-shopy ovládají planetu, diverzita pomáhá zákazníkům i trhu. Bez pomoci v oblasti IT to však menší hráči mají o to složitější,“ pokračuje Jung.

Podle výsledků testování Inventora u spřízněných projektů dokáže nástroj snižovat vázaný kapitál až o 20 procent. Jako příklad úspor pak Jung zmiňuje e-shop s obraty na úrovni 100 milionů korun, který má v běžném stavu jakýkoliv den v zásobách 15 milionů korun. Díky pětinovým úsporám se mu uvolní tři miliony v hotovosti, které může investovat do svého dalšího rozvoje a gigantům na trhu tak konkurovat o něco snadněji.

Screenshot

Přečtěte si takéPřed 20 lety vyšel Batman začíná. Ukázal, že komiks lze brát vážněPřed dvaceti lety vtrhl do kin Batman začíná a ukázal, že superhrdinské filmy můžeme brát vážně

Projekt z monetizačního hlediska funguje na bázi SaaS. Samotná předpověď prodejů je pro klienty zdarma a v rámci placené verze nezáleží na tom, jak je klient veliký – všichni platí stejnou částku 100 dolarů (přes 2 300 korun) měsíčně. Tím chce firma podpořit svoji konkurenceschopnost na globálním trhu, na němž si aktuálně testuje svůj product market fit.

Nápad na vývoj Inventora přitom není nový, v Pateru se jím zabývali už několik let. „Doteď ještě nebyla pro takový projekt správná doba kvůli chybějícím cloudovým platformám, na které se systém napojuje. Shopify či Quickbooks jsou stále populárnější a dnes už je jednoduché napojit se na ně přes API. Proto nastal čas udělat Inventoro teď,“ dodává Jung.