Češi vytvořili aplikaci, která chce konkurovat zavedeným hudebním službám
Znáte to, pustíte si rádio nebo jakoukoliv běžnou hudební streaming službu a z každé strany na vás koukají stále ti samí komerční interpreti a nová hudba, která může být potencionálně zajímavá, leží někde v pozadí. S řešením přišla nedávno dvojice Martina Stojky a Daniela Letta, která na boj proti tomuto problému spustila jednoduchou aplikaci HotMusic.
Podle autorů je problém v tom, že i když lze na ostatních službách najít inspiraci pro novou hudbu, jsou to většinou až několik týdnů staré kousky. V jejich aplikaci funguje princip zcela opačně – ze začátku si nastavíte oblíbené žánry a každý den poté získáváte novou inspiraci pro čerstvou hudbu, která v aplikaci funguje podobně, jako ukázky na iTunes.
A právě stěžejní služba Applu je tady klíčová, protože veškeré ukázky, obaly alb a další detaily se do aplikace získávají prostřednictvím partnerské spolupráce s Applem. Momentálně aplikaci využívají nižší tisíce uživatelů, ze kterých tvoří majoritu 65% Evropané, převážně z Německa, zbytek poté z USA a Kanady v podílu 27% a 8% ostatní.
Aplikace je k dispozici prozatím pouze na iOS, kam je týdně přidáváno zhruba 3000 nových písniček, rozdělených do 21 žánrů a 80 videí, které jsou propojené s Youtube. Přehrávání celé skladby pak probíhá v rámci iTunes / Apple Music, případně Rdio a Spotify, ve kterých musí mít uživatel vlastní předplatné.
Monetizační strategie byla od prvního vydání docela jednoduchá – vyskakovací reklamy po zhruba 1,5 minutách využívání aplikace. To by se mělo změnit příští týden, kdy tvůrci chtějí zapojit nativní reklamy, které budou přímo v aplikaci mezi obsahem a které jsou pro uživatele příjemnější.
Download: iOS