Tvůrci druhého dílu Angry Birds i přes 50 milionů stažení prodělávají peníze a propouští
Před necelým měsícem vyšla na světlo světa nejnovější verze populární hry se střílením ptáků Angry Birds 2, která sice zaznamenala za tak krátkou dobu přes 50 milionů stažení, ale díky přechodu z placeného na freemium model finančně skomírá. Hra, která se vždy držela v americkém App Store na předních příčkách najednou poskočila na 42 místo a stále klesá.
Uživatelé si jednoduše nezvykli na to, že díky novému modelu musí stále čekat, prohlížet reklamy a nechat se nutit každou chvíli k in-game nákupům. Původní verze totiž byla zdarma v omezené formě a pak si jí uživatelé mohli jednorázově za 1-2 dolary koupit.
Tento model fungoval skvěle a i díky tomu se dostal počet zaměstnanců na více než 800, otevřely se vedle Finska nové kanceláře v Londýně, New Yorku nebo Tokyu a rozmohl se prodej merch předmětů licencovaných pod Angry Birds. Všechny úspěšné příběhy ale jednou končí a Rovio s tím bude muset něco udělat.
Po říjnu minulého roku klesl počet zaměstnanců v rámci developmentu nové verze a udržení finančního toku o 110 a nyní by se měl tým zúžit o dalších 260 lidí. To se ovšem nemá týkat amerického a kanadského týmu, který má na starosti momentálně největší věc – film Angry Birds Movie, který by se měl dostat do kina v první polovině příštího roku. Na něj ostatně vedení sází a počítá s tím, že vrátí trochu finanční stability zpět do vývojářské firmy, informuje tisková zpráva.
Aktuální žebříčky stále vedou pecky jako Game of War od Machine Zone, Clash of Clans od jedné z nejbohatších vývojářských firem Supercell nebo Candy Crush Saga od King. Jak lze vidět na grafu, postup Angry Birds 2 šel strmým tempem do zapomnění.