Twisto spouští velkou televizní kampaň s Kapitánem Galaxy. V aplikaci chystá kategorie plateb a splátkování

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

kapitan-galaxy-twistoInsider

Foto: Twisto

Kapitán Galaxy je hlavní postavou nové reklamní kampaně Twista

0Zobrazit komentáře

Šest let na trhu český fintechový startup Twisto neoslavil jen milníkem v podobě více než 600 tisíc oslovených uživatelů, kteří využili jeho služeb, ale pro závěr letošního roku si také připravil obří reklamní kampaň. Do ní firma posílá desítky milionů korun a při pohledu na Kapitána Galaxyho, ústřední postavu kampaně, si nemůžete nevzpomenout na Twista (Twistus) Splatitele, kontroverzní reklamu, kterou Twistu zakázali.

Běžel konec roku 2017 a na televizní obrazovky měl vtrhnout Twistus Splatitel. Tuzemský fintechový startup si řekl, že před Vánoci upoutá pozornost a pokusí se nalákat uživatele netradičním „oživením“ Ježíše Krista. Jenže narazil – reklamu mu zakázala Rada pro reklamu a do televizí se nakonec vůbec nedostala.

Z Twista Splatitele se i tak stal velký virál, ale s novou reklamní kampaní už jde startup vedený Michalem Šmídou více na jistotu. Hlavní postavou nové kampaně, která poběží jak v televizi, tak na sociálních sítích a webu, je Kapitán Galaxy – a pokud byste v něm náhodou stále viděli Twista Splatitele, je to opravdu on, totiž stejný herec v podobě Jakuba Gottwalda.

„Věříme, že komunikace moderní finanční instituce může být zábavná, aniž by ztratila na své serióznosti. Kapitán Galaxy je postava, která tento způsob života zosobňuje,“ vysvětluje marketingový ředitel Twista Lukáš Janoušek, který pro celou kampaň poskládal tým čítající celkem 160 lidí.

Pod kampaň se vedle interního marketingového týmu podepsaly také čtyři další agentury. Hlavní nápad a zpracování má na svědomí kreativní agentura Symbio, tvorbu řešil Nice.film, naplánování reklamy v televizi zařídila mediální agentura Vizeum a digitál má na starost AdExpres. Výsledkem tak budou televizní spoty na kanálech Nova Group, videa na YouTube, sociálních sítích, Spotify a chybět nebude ani merchandising.

orbit-capital-nesrsta-vacha-matuska

Přečtěte si takéMiliardy pro rychle rostoucí české startupy. Investor Rohlíku Enern a Conseq staví obří investiční fondMiliardy pro rychle rostoucí české startupy. Investor Rohlíku Enern a Conseq staví obří investiční fond

Hlavní klip, v němž Kapitán Galaxy přilétá objevovat život na Zemi a přitom platí právě přes Twisto, se natáčel v srpnu v Pragovce v areálu MaxSpace Maxima Habance. Celá scéna včetně myčky a dalších rekvizit tak byla napasována mezi u-rampou, kde se běžně jezdí na skateboardu. Režii si vzal na starost Václav Krbůšek ze Symbia, kameru řídil Aleš Hart a hudbu složil Jiří Burian alias Kapitán Demo.

twisto-kapitan-galaxy-reklama1

Foto: Twisto

Natáčení reklamy probíhalo v pražské Pragovce

Pro velkou reklamní kampaň měli v Twistu hned několik důvodů. Jednak pochopitelně chtějí lákat nové uživatele, kterých aktuálně startup eviduje s Twisto účtem přes 80 tisíc, a cílem bylo zároveň sjednotit veškeré produkty, jež dnes Twisto nabízí, a ukázat je v rámci velké kampaně. Navíc firma po prvním oťukávání naplno vstupuje do Polska i s aplikací, a tak reklamy poběží také u našich severních sousedů.

„Celkem budeme za Česko i Polsko do kampaně investovat zhruba 60 milionů korun,“ prozradil pro CzechCrunch Janoušek. Zatímco v Polsku Twisto zatím vsadí pouze na online kanály, v Česku nakonec po velkých debatách padla volba na kombinaci onlinu s masovou televizí. „Televize je stále nejsilnější médium k tomu, dostat se co nejrychleji k co nejvíce potenciálním zákazníkům a tím, že máme povědomí 49 %, tak máme pořád kam růst,“ dodává Janoušek.

Silný závěr roku

V Česku už Twisto vedle zmíněných 80 tisíc uživatelů, kteří si založili účet, oslovilo přes nákupy v e-shopech, v rámci níž nabízí odložené platby, přes 600 tisíc lidí. Meziročně firma nadále roste o 200 až 300 %, měla by se začít letos otáčet do černých čísel a přestože v první polovině roku jen těsně nesplnila svůj plán, Janoušek věří, že to ve zbytku roku dožene.

lukas-janousek-twisto

Foto: Twisto

Lukáš Janoušek, CMO Twista

„Nad plánem je poměr zákazníků, kteří si pořizují Twisto s kartou. I díky Apple Pay nám narostl průměrný počet transakcí na zákazníka z 8 na 13 a dále roste. To znamená, že výrazně roste i objem transakcí, které zákazníci přes Twisto zaplatí. Druhá polovina roku je pro nás silnější, primárně kvůli Vánocům, takže společně s Polskem chceme letos překonat 100 tisíc zákazníků s Twisto účtem,“ hlásí Janoušek.

berider-skoda-skutr

Přečtěte si takéŠkodovka sází na elektrické skútry. Do Prahy jich s novou službou BeRider posílá prvních padesátŠkodovka sází na elektrické skútry. Do Prahy jich s novou službou BeRider posílá prvních padesát

Vedle marketingové kampaně ostatně chystá Twisto do konce roku představit i několik produktových novinek, které mají jeho aplikaci a uživatelský zážitek opět o něco posunout. V říjnu má přijít očekávaná kategorizace plateb, což je již standard například u konkurenčního Revolutu, a znamená to, že aplikace vám automaticky rozřadí vaše platby do kategorií, takže máte rychlý přehled o tom, za co nejvíce utrácíte.

Právě britský fintech Revolut patří nejen v tuzemsku mezi největší soupeře Twista, jelikož obě služby představují moderní přístup k finančním službám a jakousi alternativu, respektive doplněk k tradičním bankám. Twisto se proto snaží být maximálně lokální, s čímž souvisí provázání na různé české služby, a má to tak být i u kategorizace.

twisto-kapitan-galaxy-reklama2

Režisér Václav Krbůšek s Jakubem Gottwaldem alias Kapitánem Galaxy

„Na kategorizaci spolupracujeme s firmou Dateio, která podobnou službu dělala například do Air Bank a má podle nás aktuálně nejpřehlednější na trhu. Zároveň vidíme jako výhodu, že díky lokálním datům budeme mít konkrétnější a přesnější vzorek než například Revolut,“ říká Janoušek.

Vedle toho pak v Twistu pracují také na další velké novince, kterou budou splátky. Firma je chce spustit do konce letošního roku a všem svým prověřeným zákazníkům s Twisto účtem nabídne možnost platby rozdělit na libovolný počet splátek. Už nyní standardně funguje odložení plateb na konec měsíce, kdy uživatel vždy zaplatí celý měsíc najednou, a splátky mají přinést další alternativu.

twisto-kategorizace

Foto: Twisto

Twisto nově nabídne kategorizaci plateb

Virtuální realita jede. Čeští VRgineers dostávají desítky milionů na své unikátní brýle a expanzi do světa

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

vrgineers-xtal-simulatorInsider

Foto: VRgineers

Brýle od VRgineers lze využívat pro výcvik pilotů

0Zobrazit komentáře

Virtuální realita aktuálně představuje jedno z nejrychleji rostoucích technologických odvětví a náramně se jí daří i v České republice. Bezprecedentní globální úspěch slaví čeští vývojáři s hrou Beat Saber, která ukazuje, jak může VR posloužit k hraní her, a v tuzemsku se daří také profesionálnímu využití virtuálních světů. V něm naopak boduje společnost VRgineers.

Firma založená trojicí Marek Polčák, Martin Holečko a Václav Bittner vyvíjí brýle pro virtuální realitu, které jsou určené pro profesionály a průmysl a patří mezi to nejlepší, co v tomto segmentu na trhu můžete najít. Důkaz, že se VRgineers daří vytvářet unikátní produkt, představuje i nová investice, která do firmy přiteče.

Po několika angel investorech, mezi nimiž byli například podnikatel Leoš Navrátil či zakladatel Vivantisu Martin Rozhoň, nyní do VRgineers vstupují první institucionální investoři. Investiční kolo, které vedou brněnští Y Soft Ventures, by podle informací CzechCrunche mělo do další rozvoje virtuální reality přilít celkem zhruba 50 milionů korun.

marek-polcak-vrgineers4

Foto: VRgineers

Marek Polčák, zakladatel a CEO VRgineers

K investici se připojil také nový český fond Nation 1 a investiční společnost P&J Capital Petra Jiříčka. Veškeré prostředky mají padnout zejména na další expanzi na světové trhy a také rozvoj firmy i vlastního produktu. Tím je hlavně VR headset XTAL, což jsou aktuálně jediné brýle pro virtuální realitu, které mají horizontální rozlišení 5K.

„Naše společnost má ambice, stát se globálním leaderem v oblasti high-end virtuální reality a jsme velmi rádi, že zástupci zmíněných investorů se s touto vizí dokáží ztotožnit. Rovněž si ceníme jejich lidského přístupu, který je potřeba při tvorbě něčeho tak unikátního a výjimečného,“ říká o spolupráci Marek Polčák, zakladatel a CEO VRgineers, který si s dalšími dvěma spoluzakladateli ve firmě nadále udrží těsnou nadpoloviční většinu.

richard-valtr-mews-boxed

Přečtěte si takéSnil o psaní a filmařině. Dnes Richard Valtr po celém světě staví superhotely a buduje miliardový startup MewsSnil o psaní a filmařině. Dnes Richard Valtr po celém světě staví superhotely a buduje miliardový startup Mews

Profesionální VR brýle české výroby dnes využívají velké firmy jako Audi, BMW, Škoda, Airbus nebo US Navy. Automobilový průmysl nebo designéři včetně architektů je využívají k prototypování, piloti si je na hlavu nasazují při výcviku a stále více se ve virtuální realitě také školí. Jelikož mají brýle XTAL obří rozlišení a výkonný hardware, je v nich zážitek ve všech těchto oblastech dostačující.

vrgineers-XTAL10

Foto: VRgineers

VR brýle XTAL od VRgineers

„VRgineers skvěle zapadají do naší investiční strategie zaměřené na týmy, které ve střední Evropě budují inovativní B2B hardwarové startupy. Přestože se o virtuální realitě mluví zejména v B2C kontextu, VRgineers a zákazníci, které již zvládli získat, dokazují, že i ve firemním segmentu mají tyto technologie ohromný potenciál,“ říká Miloš Sochor, Managing Partner Y Soft Ventures, pro něž je to v krátké době již druhá investice.

Před několika měsíci VRgineers do svých unikátní brýlí přidali vlastní patentované čočky, které mají zajistit ještě věrnější zážitek ve virtuální realitě, a v plánu je podat několik dalších světových patentů. Reálné využití samotných brýlí pak najdeme i ve Virtuplexu, což je největší prostor pro VR v Evropě. Za projektem stojí skupina Etnetera Group, do níž patří i právě VRgineers.

Na tom, že virtuální realita má navíc největší růst stále před sebou, se shoduje i Marek Moravec, managing partner fondu Nation 1. „Hlavními důvody našeho rozhodnutí poskytnout investici právě VRgineers je zejména obecný globální potenciál segmentu virtuální reality, ve kterém je tento produkt zcela unikátní, což dokazuje i výčet jejich prestižních nadnárodních klientů,“ říká Moravec.

vrgineers-xtal-auto

Foto: VRgineers

Brýle od VRgineers lze využívat pro prototypování v automobilovém průmyslu