Tým stovky vývojářů v Googlu potichu pracuje na nástupci operačního systému Android

Jiří SvobodaJiří Svoboda

fuchsia
0Zobrazit komentáře

V září tomu bude již deset let, co se na trhu objevila první veřejná verze operačního systému Android, a tak se logicky nabízí otázka, jaká je budoucnost tohoto softwarového základu většiny smartphonů světa. Jak však nyní zjistili reportéři serveru Bloomberg, Google pracuje již přes dva roky na jeho nástupci, kterému se pracovně říká projekt Fuchsia.

Dle Bloombergu na novém systému pracuje tajný tým více než stovky vývojářů. Ti mají tvořit systém zcela od nuly a zaměřují se především na lepší integraci hlasových příkazů či frekventovaných bezpečnostních aktualizací. Fuchsia by také měla vypadat stejně na velké paletě zařízení, od malých hodinek po laptopy, což se týká jak zařízení, které vyrábí sám Google (včetně chytrých systémů Google Home), tak výrobků třetích stran, které byly doposud závislé na Chrome OS či vlastních úpravách Androidu.

Vývojáři také již měli experimentovat s interaktivními prvky systému či YouTube pro hlasové ovládání. S implementací by tak chtěli začít právě u asistentů pro chytrou domácnost, do pěti let by se pak chtěli zaměřit na větší zařízení jako smartphony a laptopy. Pomoc měla prý přijít i zvenku, protože společnost úmyslně vypustila části kódu na veřejnost, jako open-source.

google1

Fuchsia by měla fungovat i na zařízeních Google Home

Navzdory zjistění novinářů však Google zůstává v oficiálních vyjádřeních opatrný a význam projektu Fuchsia spíše mírní a řadí ho mezi další open-source experimenty. Zároveň prý ještě nebyla pro nový projekt vytvořena jasná road mapa. Bloomberg zároveň uváděl, že do pěti let by měla Fuchsia úplně nahradit Android, což Google následně odmítl.

Nový start pro Google

Pomalejší kroky ostatně Google musí dělat i v důsledku toho, že na Androidu, jehož nejnovější verze nese číslo 8.1., jsou závislí například výrobci smartphonů. Oproti internetovému gigantovi tak může jeho hlavní konkurent, Apple, aplikovat změny rychleji a zároveň docílit výrazně vyšší konverze na nové verze jeho operačního systému. Dle Boombergu na nejnovější verze Androidu přechází méně než 10 % jeho uživatelů a tudíž se mnohé nové služby Googlu k valné většině lidí nedostanou. Fuschia by tak mohla znamenat pro Google start s čistým štítem.

Giant Google Android statue with puppy and cupcake

This giant version of the Android mobile phone platform mascot sits outside a Google office building. „Cupcake“ is the code name of the latest Android software release, and it showed up when Cupcake was released. The puppy is an off-the-shelf piece by Finnish designer Eero Aarnio.

Foto: Google, Kenneth Lu / Flickr

Tvůrci české VR hry Beat Saber přidali první novou úroveň s exkluzivní skladbou od známého DJ

beatsaber3

Beat Saber

0Zobrazit komentáře

Česká hra Beat Saber na bázi virtuální reality, za kterou stojí trio Ján Ilavský, Jaroslav Beck a Vladimír Hrinčár, získala k tvorbě nové úrovně exkluzivní skladbu Angel Voices od známého producenta Portera Robinsona, alias VIRTUAL SELF. Skladba je se svou stopáží 6 minut a 12 sekund prozatím nejdelší z celé hry, v pořadí je pak 11. Díky spolupráci s dalšími umělci tak Beat Saber, potažmo Beat Games, pod níž hra spadá, postupně zahajuje provoz zcela nové hudební platformy.

Má jít o jakousi alternativu pro běžné hudební streaming platformy, které nenabízí žádný interaktivní obsah, pouze pasivní poslech. Beat Saber tak má pro vybrané umělce sloužit jako prostředek, jak zábavnou formou představit své nejnovější skladby – výměnou za to dostanou hráči ke každé skladbě novou úroveň, kterou si mohou zahrát.

Spolupráce s Porterem Robinsonem není zdaleka poslední, už teď má firma dle jejího CEO Jaroslava Becka k dispozici několik dalších umělců, kteří se chtějí připojit. V průběhu roku tak budou postupně vycházet další skladby a dočkat bychom se měli také vydání na nové platformě, konkrétně na Playstation VR, která se připojí ke stávajícímu Steamu a Oculus na PC.

Beat Saber je dosud asi globálně nejúspěšnější česká hra ve virtuální realitě, ostatně hra se zaplatila během několika prvních hodin prodeje a během první 3 týdnů si získala 100 tisíc hráčů. Trio stojící za firmou Beat Games odmítlo v minulosti investice ve výši několika milionů dolarů od prestižních společností, jelikož si chce zachovat svoji nezávislost.

Jeden úspěch za druhým

Mimo skvělého hodnocení hry od herních serverů, stejně jako od samotných hráčů, se Beat Games a jejich Beat Saber dočkali také nominace na VR Awards 2018, kde budou soutěžit v kategorii nejlepší VR hry roku. Beat Saber byl totiž zvolen to užšího výběru mezi 9 dalšími hrami.

Foto: Beat Games