Ukázal mužům, jak se mají o sebe starat. Po Beviru teď Daniel Trnka rozjíždí novou značku kosmetiky
Spoluzakladatel české pánské kosmetiky Beviro opustil firmu, aby začal budovat skincare pro mladší. Letos cílí na 40 tisíc prodaných přípravků.
Od kadeřnictví se dostal k technickým oborům, od kterých se později opět přesunul k péči o tělo. A jeho značka přírodní kosmetiky Beviro začala být čím dál více vidět. Daniel Trnka skrze ni chtěl ukázat, že si i čeští muži zaslouží kvalitnější kosmetické produkty, což se v posledních dvou letech dařilo naplňovat, teď ovšem jeho štace v Beviru končí. Za miliony prodává svůj podíl a zkusí to na poli pánské skincare s jiným, podobně laděným projektem.
Daniel Trnka založil Beviro před pěti lety s nabídkou balzámů na vousy, kolínských vod a gelů na holení, postupně ji rozšířil o šampony, sprchové gely a slané spreje na vlasy. Za loňský rok měla firma podle jeho slov slov utržit přes dvanáct milionů korun a prodat více než padesát tisíc produktů, navíc se udržet v zisku.
Trnka ale cítil, že i přes vyšší prodeje ho to táhne jiným směrem. Vize Bevira, kterou roky formoval s partnery Pavlem Králíčkem a Janem Moravčíkem, mimo jiné majiteli pražského obchodu s módou Gentleman Store, už ho přestávala naplňovat.
„Bylo to podobně jako v jiných byznysech. Se spolumajiteli jsem se začal rozcházet v názorech, jak bychom měli Beviro prezentovat a komunikovat navenek. Přestával jsem navíc cítit onu potřebu chtít budovat prémiovou kosmetiku, naopak mě to táhlo do myšlence, že by měla být pro každého, tudíž dostupnější,“ vysvětluje Trnka svůj postoj, který ho nakonec dovedl k vystoupení z firmy.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsStávajícím partnerům prodal svůj padesátiprocentní podíl, který v Beviru měl, a za miliony korun, které za prodej obdržel, se rozhodl budování jiné, i když podobně laděné kosmetické značky pod názvem Steve. Ta ostatně byla dosud součástí Bevira. Trnka se ale domluvil na tom, že si ji z něj odnese a bude ji dále rozvíjet samostatně. Spolu s ním šli do toho i dva původní spoluzakladatelé.
„Beviro je dobrá kosmetika, vypiplaná do posledního detailu, mám ji moc rád. Mám ale pocit, že jsem tuto značku budoval pro jiný svět, než který teď vidím kolem nás. Covidová léta, prohlubující se ekologická krize, válka na Ukrajině a navíc inflace mě vede trošku jiným směrem, než je výroba luxusnějších produktů,“ doplňuje sedmatřicetiletý podnikatel.
V sortimentu jeho nové značky se na první pohled nachází stejné produkty, jaké nabízí Beviro, míří s nimi ale na mladší cílovou skupinu, čemuž odpovídají i dostupnější ceny. „Nechci už těžit pouze ze samotného jména značky, kterou si mnoho lidí spojovalo s vyššími cenami. Naopak mám v plánu lidem ukázat, že kvalitní kosmetika může být dostupná a úplně pro všechny,“ popisuje Trnka. Výhledově má v rámci značky Steve nabízet i potravinové doplňky.
„Dokončili jsme vývoj zhruba tří desítek nových výrobků z oblasti kosmetiky a dvaceti druhů potravinových doplňků. Míříme s tím na září,“ dodává Trnka a zmiňuje, že ve výrobě jsou například i tobolky na podporu spánku. Pokud vše půjde dobře, Trnka očekává, že během letošního roku prodá okolo čtyřiceti tisíc produktů s očekávanými tržbami atakující šest milionů korun. Spolu s tím se chce zaměřovat i na podporu ostatních kosmetických značek, kterým by pomáhal se vstupem na trh.