V čem se liší čeští zákazníci od rakouských? Jste citlivější na cenu, říkají majitelé Intersportu
Intersport, čtyřka mezi prodejci sportovního zboží, cílí na pět desítek obchodů. Převzal část sítě po padlé konkurenci a rád by měl desetinu trhu.
Covidová pandemie podlomila byznys řetězce se sportovním vybavením Hervis, který v létě definitivně odešel z Česka. Část jeho prodejen převzala síť Intersport. I na ni sice koronavirová omezení tvrdě dopadla, nicméně situaci chce využít k posílení vlastní pozice. Do konce roku tak bude mít u nás třicet osm obchodů a další expanzi chystá. „Češi jsou velmi podobní zákazníci jako Rakušané. Jen jsou citlivější na cenu,“ říkají pro CzechCrunch spolumajitelé rakouské mateřské společnosti.
Podle statistických dat utratí čeští zákazníci za sportovní vybavení ročně kolem 30 miliard korun. Největší díl si z toho ukousnou sítě Sportisimo a Decathlon. U čtvrtého v pořadí, řetězce Intersport, lidé v posledním finančním roce utratili přes 900 milionů korun. Jde o souhrnné číslo jak za dosavadních devatenáct obchodů, které patří přímo Intersportu ČR, tak za jedenáct franšízových poboček.
Teď by se ale Intersport, který je v domovském Rakousku s 280 prodejnami jasnou jedničkou, rád více přiblížil konkurentům. I proto převzal od Hervisu, který se z Česka po covidových propadech stáhnul, devět obchodů – dva v Praze, dva v Brně, po jednom v Karlových Varech, Českých Budějovicích, ve Zlíně, v Trutnově a v Jihlavě. Kromě prodejny v Jihlavě již všechny obchody otevřel a převlékl do nového modernějšího designu. Před pár dny například slavnostně debutoval Intersport i v obchodním centru v Praze na Chodově.
„Do konce roku budeme mít celkem třicet osm prodejen,“ hlásí šéf Intersportu v Česku Miroslav Kopřiva. Harald Tscherne, jeden ze spolumajitelů rakouské matky, k tomu dodává: „V horizontu nejbližších let bychom se ale rádi dostali aspoň na číslo padesát pět obchodů a tržní podíl na úrovni deseti procent.“