Vyhledávač letenek Kiwi.com hromadně propouští. Nejtěžší rozhodnutí v životě, říká Dlouhý
Restrukturalizace firmy se dotkne zhruba 18 procent jejích zaměstnanců v celkem čtyřech evropských zemích, půjde tak o více než 200 lidí.
Pouhý den poté, co český přeprodejce letenek Kiwi.com oznámil, že po dlouhých letech ukončil své spory s nízkonákladovkou Ryanair a obě společnosti uzavřely strategické partnerství, přichází z centrály brněnské firmy další zásadní novinky. Tentokrát se netýkají přímo jejích uživatelů, ale zaměstnanců.
„Dnes ráno jsem se se zaměstnanci Kiwi.com podělil o novinky týkající se provozních změn. Rozhodnutí o těchto změnách bylo nejtěžší v mém životě, protože se týká vážených členů týmu, kteří byli součástí cesty Kiwi.com,“ napsal zakladatel firmy Oliver Dlouhý na sociální síti LinkedIn.
Podle vyjádření společnosti se restrukturalizace dotkne zhruba 18 procent jejích zaměstnanců v celkem čtyřech evropských zemích. Podle mluvčí společnosti čítal počet zaměstnanců Kiwi před propouštěním zhruba 1 200 lidí. Kiwi přitom uvedlo, že se nejedná o unáhlené rozhodnutí – zhruba před rokem například oznámilo přechod na takzvaný customer-centric approach (přístup zaměřený na zákazníky a user-experience) a zároveň upravilo svoji strategii partnerství s leteckými společnostmi.
„Restrukturalizace je tedy součástí řady kroků, které se (Kiwi) chystá postupně realizovat. Patří mezi ně jak řízení nákladů, tak hledání nových cest, jak zvyšovat příjmy ze svého podnikání a naplňovat měnící se potřeby zákazníků po celém světě,“ napsala firma v tiskové zprávě.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPůvodní struktura Kiwi byla podle Dlouhého nastavená tak, aby podpořila transakční obchodní model, jenž měl být v určité době pro firmu správný. „Trh, na kterém působíme, je nyní velmi odlišný a naše podnikání a produkty se změnily a nadále mění, což znamenalo přijmout nezbytná opatření, která nám pomohou udržet zdravou a prosperující společnost v dlouhodobém horizontu,“ vysvětluje v příspěvku Dlouhý.
Prioritou pro Kiwi je podle jeho zakladatele nyní zajistit, aby se s členy týmu zacházelo s respektem a úctou a aby jim byla poskytnuta podpora při transformaci firmy. „Všem dotčeným nabídneme odstupné v hodnotě několika měsíčních platů a až do konce června přístup k zaměstnaneckému asistenčnímu programu, který provozuje nonstop telefonní linku poskytující osobní, právní i finanční konzultace s odborníky nezávislými na naší firmě,“ dodal Dlouhý.