Vyhledávání na e-shopu chytré jako na Googlu. Český nástroj s ním zaujal i Nespresso

Startup Persoo dokáže zefektivnit vyhledávání na e-shopech. Nespresso zvažuje, že by jeho řešení využilo ve všech 80 zemích, kde působí.

Peter BrejčákPeter Brejčák

persoo-pavel-pinkas-min

Foto: Persoo

Pavel Pinkas, ředitel startupu Persoo

Běžní uživatelé jsou zvyklí na inteligentní vyhledávače, jako je Google. Tedy takové, které si dokážou poradit s překlepy, skloňováním či synonymy a skoro vždycky tak správně odhadnou, co vlastně hledáte. A navíc k tomu nabízí personalizované výsledky. Stejnou úroveň pak očekávají i u e-shopů, ty ale v těchto funkcionalitách často pokulhávají a hledání na nich neprobíhá zdaleka tak hladce. Na zlepšení této situace se zaměřil český startup Persoo, o jehož nástroje se zajímá stále více firem včetně společnosti Nespresso, lídra v oblasti kávových kapslí a kávovarů.

Jeho vyhledávač či personalizované doporučující boxy jsou nasazené na více než stovce e-shopů a webů ze sedmi zemí, kde zákazníkům pomáhají co nejrychleji a nejsnadněji najít to, co hledají. Primárně se Persoo, které před třemi lety podpořil fond Lighthouse Ventures, soustředí na hráče z e-commerce, stále častěji ale své řešení dodává i do digitálního segmentu klasických společností, kam spadají velké korporátní firmy a banky. Mezi konkrétní jména klientů patří například Dr. Max, O2, ČEZ, Komerční banka, UniCredit bank či Mountfield.

Jedním z nových klientů je pak společnost Nespresso, která na svém webu neměla vůbec žádné vyhledávání a nebyla schopná takové řešení v nejbližších letech ani postavit. „Za velmi krátkou dobu jsme tento problém vyřešili a nasadili naše vyhledávání, nyní pracujeme i na doporučujících boxech. Sklidili jsme velký úspěch a jednáme o tom, abychom byli globální dodavatel pro všech 80 zemí, kde Nespresso působí,“ přibližuje Pavel Pinkas, spoluzakladatel a ředitel Persoo.

persoo-team-min

Foto: Persoo

Tým startupu Persoo

„Jakýkoliv vývoj nových funkcionalit a jejich následné nasazení na více než 80 trhů po světě, kde má Nespresso své zastoupení, je pro nás běh na dlouhou trať. Implementace Persoo byla proto skvělé rychlé řešení a umožnila nám do webu vložit technologii, kterou zatím nemá k dispozici žádný jiný trh na světě,“ zmiňuje e-commerce manažer Nespressa Martin Pagáč s tím, že právě rychlost implementace byla pro rozhodování důležitým parametrem.

Jednoduchost nasazení Persoo je podle Pavla Pinkase jednou z největších konkurenčních výhod. Velké korporace či banky totiž běžně mají projekty a práci pro své IT týmy rezervované i na více než dva roky dopředu. Proto by i vývoj vlastního vyhledávání zabral několik dalších let.

„Pro představu, na našem produktu aktuálně máme 70 tisíc hodin vývoje, zákazníci mají Persoo nasazené v řádu nižších týdnů. Z jejich strany jde pouze o nasazení kódu do hlavičky webu, což je 30 minut práce, vše ostatní od návrhu, kódování, nastavení algoritmů a analytiky je už na nás,“ doplňuje Pinkas.

Rostoucí zájem o takové řešení se podepisuje i na byznysu startupu, který jen za poslední rok vyrostl o 70 procent a jeho tržby se pohybují v řádu desítek milionů korun. Udržuje se v černých číslech a v tomto roce očekává růst na stejné úrovni.

Loni Persoo pro klienty spustilo novou a vylepšenou analytiku, díky které mohou více do hloubky pochopit chování zákazníků na webu, letos spustí novou komponentu pro našeptávač i výsledky hledání, což ještě více urychlí samotnou implementaci.

Partnerem článku je Lighthouse Ventures. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.