Z Brna do světa mobilních stříleček. Čeští Madfinger Games uvádí novou hrou inspirovanou hitem Fortnite

Filip HouskaFilip Houska

shadowgun-war-games-9

Foto: Madfinger Games

Shadowgun War Games

0Zobrazit komentáře

Rychlá týmová akce, originální hrdinové na originálních mapách a špičkové grafické provedení. Těmito slovy nám Tomáš Nawar z vývojářského studia Madfinger Games úderně popsal čerstvě vydaný titul Shadowgun War Games. Skrývá toho však mnohem víc, především pak globální potenciál zasáhnout vlivný segment hráčů akčních stříleček.

Brněnští Madfinger Games nejsou žádnými nováčky. Na tuzemském herním trhu působí již od roku 2010 a během první dekády své existence stihli vytvořit oceňované hry jako například Dead Trigger (respektive Dead Trigger 2), kde se hráči musí vypořádat s apokalyptickým přívalem zombie. Stojí také za úspěšnou sérií Shadowgun, jejíž díly jsou založeny na nefalšované sci-fi střílečkové akci.

Právě tuto sérii se tvůrci pod taktovkou spoluzakladatele a CEO Marka Rabase snažili posledních zhruba dvanáct měsíců rozšířit o další titul. Takový, který by vycházel z předem nastaveného světa Shadowgun, v němž hrdinové bojují o záchranu galaxie, ale zároveň by čerpal herní dynamiku ze svěžích animovaných stříleček z pohledu první osoby, jež hýbou dnešním herním světem. A výsledek se dostavil.

shadowgun-war-games-3

Foto: Madfinger Games

Důraz na nebojácné animované vojáky

Tento týden Madfinger Games oficiálně na mobilní platformy iOS a Android vypustili Shadowgun War Games, na jehož příchod čekalo více než 1,5 milionu předregistrovaných hráčů z celého světa. Ti se těšili na přepracování oblíbeného herního formátu ve formě uzavřené multiplayerové arény, v níž se mohou zapojit do intenzivních soubojů s ostatními vyzyvateli.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Po Shadowgun Legends (předchozí díl série Shadowgun, pozn. red.) jsme chtěli udělat čistý multiplayer, rychlou akci a trochu změnit grafický styl. Zároveň jsme se nechtěli oprostit od našeho propracovaného světa, na němž sérii stavíme,“ říká pro CzechCrunch Tomáš Nawar z marketingové oddělení studia.

Inspirace megahity Overwatch a Fortnite

Protože se jedná o střílečku z pohledu první osoby, herní princip je poměrně přímočarý: na výběr dostanete z několika hrdinů (vojáků) a vrhnete se do boje na jedné z předurčených map. Nebudete v tom ale sami – k sobě dostanete další čtyři spoluhráče a utvoříte pětičlenný tým, s nímž musíte porazit vaše protihráče.

Menší obtíž však přijde v momentě, kdy si uvědomíte, že musíte umět dobře taktizovat a ideálně pochopit kroky vašich spoluhráčů, jejichž herní dovednosti mohou být na jiné úrovni. V neposlední řadě potřebujete co nejlépe poznat danou arénu, zajistit si případná ochranná stanoviště a adaptovat se na celkovou rychlou akci, ve které se na nic nečeká.

Ve výhodě mohou být ti, kteří se již dříve setkali s úspěšnými hrami jako Overwatch a Fortnite, od nich se Shadowgun War Games inspirovala, a to jak v procesu výběru hrdinů, tak samotnou stylizací hry. Na druhou stranu není tak „zběsilá“ a svým tempem může připomínat loňský hit Call of Duty Mobile.

„Inspirovali jsme se jejich grafickým stylem a oblíbeným žánrem takzvané hero-based střílečky. V ostatních parametrech se však od Overwatch i Fortnite dost lišíme, což hráči ihned poznají,“ objasňuje Nawar.

Za peníze více muziky

Shadowgun War Games je v základu zcela zdarma, od čehož si tvůrci slibují rychlejší budování hráčské komunity, kterou chtějí udržovat různými způsoby. Jedním z nich je průběžné přidělávání nových sezón, v nichž se hráči mohou těšit na nový obsah (podobně to dělá i právě Fortnite, který nedávno odpálil dosud nejvelkolepější sezónu).

Dalším prvkem pro udržení hráčů ve světě hry je slibovaná přímá komunikace se samotným studiem v případě dodatečných otázek nebo řešení problémů. Počítá se také s propojením na sociální sítě. Pro Madfinger Games je ovšem nejdůležitější aspekt odměn, které si hráči mohou za peníze sami vybírat.

shadowgun-war-games-1

Foto: Madfinger Games

Ryze pro mobilní platformy

Jde především o rychlejší zisk zkušeností pro herní hrdiny a kosmetické doplňky typu speciálních skinů, póz, talismanů a různých ikonek. Díky nim si hráči mohou vylepšovat své postavy, byť Madfinger Games uvádí, že upgrade nebude mít vliv na sílu samotného hrdiny, což je fér proti těm, kteří nemají v plánu za hru utrácet peníze.

Solidní ambice, ale je třeba zamakat

Novinka je venku zatím dva dny, tudíž zatím nelze hodnotit, jak velkou stopu v herním světě zanechá. O tom bude možné hovořit až po několika týdnech, potažmo měsících. Madfinger Games nicméně vyrukovali s ambiciózním titulem, který se může stát velmi volbou pro mobilní hráče, jež vyhledávají rychlou akci spojenou s dobrým grafickým výkonem, o něhož se v tomto případě stará engine Unity.

_mg_3559-2-min

Přečtěte si takéOd vlastních failů ke sdílení zkušeností. Jak mladý Čech a Slovák budují po celé zemi školky pro podnikateleOd vlastních failů ke sdílení zkušeností. Jak mladý Čech a Slovák budují po celé zemi školky pro podnikatele

„Madfinger Games jsou experti v používání Unity pro tvorbu překrásné grafiky, která může být optimalizována pro přehršel zařízení, aniž by však utrpěl výkon, který je tak potřebný pro kompetitivní střílečky. Shadowgun War Games je pro ně zatím nejambicióznějším projektem,“ dodává Brett Bibby z Unity Technologies.

shadowgun-war-games-1

Foto: Madfinger Games

Oficiální plakát k Shadowgun War Games

Zatím je zahrnuto málo map a existují omezení ve formě herních módů (například formát Capture the Flag se otevře až po několik deathmatchových zápasech). Pokud se ale Madfinger Games budou o novou hru starat stejně dobře jako o Shadowgun Legends, která se na App Storu těší téměř 100% hodnocení, může jít o titul s velice slibnou (možná esportovou) budoucností.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Návrat legendárního exotického hrdiny. Princ z Persie bude nově obracet čas ve virtuální realitě

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

prince-of-persia1

Legendární první Prince of Persia z roku 1989

0Zobrazit komentáře

Princ z Persie se v popkultuře naposledy výrazně objevil v roce 2010, ztvárněn Jakem Gyllenhaalem ve stejnojmenném filmu. Primárně je však známý díky trilogiím her z 90. let a následně ze začátku milénia, které představily několik zajímavých herních mechanik. Ty se objeví také v novém titulu franšízy, tentokrát ovšem hráči budou exotický svět s nástrahami a obracením času moci navštívit mnohem bezprostředněji. Ubisoft totiž chystá Prince z Persie jako hru ve virtuální realitě pro únikový pokoj.

Počítačová hra s perským hrdinou původně vznikla v roce 1989, kdy si díky svému poutavému designu a zábavnému průběhu rychle vybudovala velké publikum. Následovaly ji dvě další hry, přičemž deset let od vydání prvního dílu bylo možné její svět poprvé procházet v trojrozměrném prostoru. Ještě výraznější pokrok ale přišel s novou trilogií, vydanou mezi lety 2003 a 2005.

Prince of Persia: The Sands of Time se dočkala nadšených recenzí a prohlášení, že se jedná o jednu z nejlepších her všech dob. Nabídla jak zajímavý příběh, tak velké množství překážek v komplexním prostoru vyžadujících přemýšlení i obratnost. Navíc představila zajímavou mechaniku obrácení, zpomalování a zastavování času, představující výhodu při soubojích a možnost napravit svou chybu.

prince-of-persia-the-dagger-of-time

Foto: Ubisoft

Přesnější podoba nové VR hry s Princem z Persie zatím zůstává zahalena zajemstvím

Ve stejném duchu pokračovaly i další dvě hry, Warrior Within a The Two Thrones, které přinesly komplexnější příběh a výrazně temnější vyznění. Později vyšlo ještě několik dalších více či méně zajímavých her. V roce 2008 se vývojáři rozhodli vydat trochu jiným směrem a vytvořili reboot Prince of Persia obsahující skvělou animaci, která je schopná obstát i dnes.

O dva roky později dokonce vznikl film Princ z Persie: Písky času s rozpočtem 200 milionů dolarů a další díl hry s podtitulem Forgotten Sands doplňující děj trilogie z první poloviny dekády.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Už vývojářsky a finančně velmi náročný reboot z roku 2008 ale nenaplnil očekávání studia Ubisoft, které se proto rozhodlo zaměřit spíše na nečekaný hit v podobě hry Assassin’s Creed. Ta původně paradoxně vznikala jako spin-off Prince of Persia, vývojáři se však rozhodli vybudovat nový herní svět a staršími postavami a prostředími se tak jen inspirovali.

prince-of-persia-sands-of-time-01-artwork

Hra Prince of Persia: The Sands of Time patří k tomu nejlepšímu z první dekády po roce 2000

Někteří si při tomto osudu mohou vzpomenout na jedno z prohlášení hrdiny Prince of Persia: Warrior Within: „I am the architect of my own destruction.“ („Jsem strůjcem své vlastní zkázy.“)

Po pár obnovených vydáních a mobilních hrách se nyní nezdá, že by měl být tento osud v blízké době zvrácen, Ubisoft se nicméně opět rozhodl zkusit něco jiného. Prince z Persie tak s podtitulem The Dagger of Time adaptoval pro VR únikový pokoj.

fibigerova-boxed

Přečtěte si takéPo 20 letech vývojařiny zakládá Markéta Fibigerová 1. IT Gymnázium. Chceme učit studenty myslet, ne vychovávat stádoPo 20 letech vývojařiny zakládá Markéta Fibigerová 1. IT Gymnázium. Chceme učit studenty myslet, ne vychovávat stádo

Jak vysvětluje jeden z vývojářů VR hry, Cyril Voiron, důvodem pro návrat ke starší franšíze je její podobnost s experimenty ve VR s Assassin’s Creed a zajímavé herní mechaniky.

„Písky času byly ideální volbou, protože nabízejí nejen fantastické prostředí, ale původní hry obsahovaly také mnoho prvků perfektních pro VR jako hádanky a samozřejmě využívání schopností jako ovládání času,“ říká.

prince-of-persia-the-sands-of-time-54cab10e4f4a8

Foto: Disney

Princ z Persie se stal také námětem filmového blockbusteru z roku 2010

Nová hra se samozřejmě snaží zaujmout potenciálně jakékoliv publikum, radost by však měli mít zejména fanoušci předchozích titulů. Vývojáři se totiž snažili do nové podoby co nejlépe převést všechny jejich ikonické prvky jako třeba vertikální procházení prostorem, pasti a samozřejmě královnu času Kaileenu. Chybí jim jen souboje s písečnými monstry a místo nich nabízejí o to více hádanek a manipulace času.

Prince of Persia: The Dagger of Time se má ve VR únikových pokojích po celém světě objevit letos na jaře.