Západní firmy začínají zaměstnancům hradit náklady na dovolenou. Podobný příspěvek existuje i v Česku
Firmy jako třeba Airbnb se snaží zvyšovat loajalitu různými způsoby. Jedním z nich je i proplácení nákladů na dovolenou v desítkách tisíc korun.
Zejména u technologických společností platí, že kvalitní zaměstnanec je cennější než zlato, a proto se je firmy snaží nalákat nejrůznějšími benefity, kterými je chtějí motivovat k loajalitě. Na západ od nás teď stále častěji sahají po dalším bonusu: hrazení nákladů spojených s dovolenou. O něco podobného mohou požádat podle zákona i zaměstnanci v Česku.
Programy hrazených dovolených se začaly zprvu objevovat u společností, které podnikají v oblasti cestování. Například zaměstnanci služby na pronájem ubytování Airbnb dostávají každý rok dva tisíce dolarů, tedy zhruba 46 tisíc korun, které jsou určeny na pokrytí nákladů spojených s cestováním. Na podobnou možnost jsou zvyklí také zaměstnanci další cestovní společnosti Expedia Group, která proplácí částky od 1 250 do 1 750 dolarů, tedy zhruba 29 až 40 tisíc korun.
Nicméně benefit uhrazení nákladů na dovolenou už začínají nabízet i velké technologické společnosti. Plánovací aplikace Calendly nabízí na tyto účely jeden tisíc dolarů, v přepočtu asi 23 tisíc korun, a technologická společnost Bamboo HR stejně jako Airbnb dvojnásobek ročně.
Michael König, docent katedry strategie a inovací Vídeňské univerzity ekonomie a obchodu pro zpravodajský server BBC řekl, že tento trend je dán snahou společností přilákat více talentů a podporovat jejich loajalitu. „Zaměstnavatelé to mohou chytře využít ve své strategii budování značky. Jejich poselstvím pak je, že jim skutečně záleží na blahu zaměstnanců, a to nad rámec povrchních opatření. To se z dlouhodobého hlediska rozhodně vyplatí,“ řekl König.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs