Zlínské Madeo vyvíjí novou hru s legendárním designérem Willem Wrightem, tvůrcem The Sims a SimCity

Michal PtáčekMichal Ptáček

proxi-game1

Na mobilní hře Proxi od legendárního designéra Willa Wrighta se nově podílí i Češi

0Zobrazit komentáře

The Sims a SimCity. Jen máloco zanechalo v herní historii takovou nesmazatelnou stopu jako tyto dva herní tituly. A není náhoda, že oba mají jednoho společného jmenovatele. V jejich pozadí stál dnes již legendární herní designér Will Wright se svou herní společností Maxis, která v červnu roku 1997 za přibližně 125 milionů dolarů zamířila pod křídla amerického giganta Electronic Arts. V tomto spojení následně vznikli úspěšní nástupci The Sims 2, The Sims 3 a několik variací SimCity.

S tím, jak přibývalo pokračování, se ovšem role Wrighta ve společnosti v průběhu let postupně snižovala, až se designér v roce 2009 rozhodl firmu opustit úplně. Od té doby uplynulo dlouhých 10 let a Wright mezitím nevytvořil a nevydal žádný herní titul. Až doteď. Nedávno ohlásil velký návrat a představil nový herní projekt v podobě mobilního simulátoru Proxi.

Ten má napodobovat fungování lidského mozku a využívat například uložené vzpomínky samotného hráče. Umělá inteligence pak pomůže odkrýt hráčovo podvědomí a zhmotnit ho. Lidé by tak při hraní měli mít možnost poznat sami sebe a rozvíjet nepoznané stránky sebe sama.

Hra uloží hráčovy vzpomínky, které stejně jako mozek dokáže propojit v tisíce provázaných konceptů. Sám Will Wright tvrdí, že je hra do značné míry o vlastním sebepoznání. Autoři využívají i umělé inteligence, která má pomoci poznat hráčovo podvědomí, jakési vnitřní ID člověka, a vynést ho na povrch. Hráč s ním tak bude moci komunikovat, poznávat ho a učit se sám od sebe i sám o sobě.

Zajímavé je, že na hře se budou velkou měrou podílet i Češi. V rámci herní designérské soutěže Proxi Art Challenge, ve které bylo cílem soutěžících za využití herního enginu Unity vytvořit tři vzpomínkové scény ze svého vlastního života a přenést je do 3D světa, se před časem podařilo obsadit první místo vývojářskému týmu zlínské digitální agentury Madeo. Tím si tým v čele s designérem Pavlem Novákem zajistil účast na vývoji Proxi právě po boku známého amerického designéra.

microsoft-teams-nadella

Přečtěte si takéMicrosoft s Teams rozdrtil Slack. Vedení nad miliardovým startupem přebírá s 13 miliony uživatelů denněMicrosoft s Teams rozdrtil Slack. Vedení nad miliardovým startupem přebírá s 13 miliony uživatelů denně

„Všichni jsme vyrostli při hraní her od Willa Wrighta. V kanceláři si dokonce čas od času při nostalgické notě pouštíme soundtracky z jeho her, a proto se účast v soutěži jevila jako neuvěřitelná šance potkat se osobně. Cenou pro vítěze totiž byla mimo jiné i večere s ním v San Francisku,“ říká pro CzechCrunch Martin Landsberger Pospíšil ze zlínského Madea.

„Jsme velmi pyšní, že máme možnost se do tohoto unikátního a inovativního projektu zapojit. Kromě špičkových grafiků a vývojářů se totiž na hře Proxi podílí i tým odborníků na neurovědy a NLP, zakladatel Foursquare Dennis Crowley či Andy Hertzfeld, který působil v Applu,“ dodal kreativní ředitel Madea Pavel Novák.

memori-1

Zlínskému Madeu se s jejich výtvorem Moments of Life podařilo získat v soutěži první místo

Ačkoliv vyhlášení soutěže proběhlo už před několika měsíci, reálné nasazení Madea do vývoje i díky náročnosti celého procesu proběhlo až nyní. Vysoké nároky a perfekcionismus Wrighta v tomto směru ostatně potvrzuje i Landsberger z Madea: „Nebylo lehké sestavit ten správný tým, který by vyhovoval vysokým nárokům Willa Wrighta. Všechno bylo od výhry v procesu, ale reálné práce se rozběhly až teď.“

Jak celý výsledek dopadne, se dozvíme už na podzim tohoto roku, kdy by hra měla oficiálně zamířit na displeje mobilních telefonů.