České Credo Ventures otevírá další fond s palebnou silou ve výši 34 milionů eur

obrc3a1zek-3
0Zobrazit komentáře

Credo Ventures vzniklo jako venture kapitálová firma v Praze v roce 2010. Ve stejném roce Credo otevřelo i první větší fond, který vyrostl na 18 milionů eur a investoval do 16 nadějných nápadů se 4 exity včetně Cognitive Security. Dnes byl oznámen fond Credo Stage 2, do kterého v prvním kole soukromí investoři nalili více než 34 milionů eur! Cílem je překonat hranici 40 milionů eur.

Podle slov partnera firmy Ondřeje Bartoše budou investice do nových projektů začínat na 50 000 eur, maximální velikost investic pak bude 6 milionů euro. Credo se soustředí především na early-stage investice, díky kterým získá lepší rozhled nad talenty a ujasní si, zda se do nich dále vyplatí investovat více prostředků.

11041217_535010816638648_8916041133109347015_n

Přečtěte si takéOndřej Bartoš z Credo Ventures na VŠE o investování do startupůOndřej Bartoš z Credo Ventures na VŠE o investování do startupů

Většina kapitálu, která do nového fondu putovala je navíc především z rukou prvotních investorů z fondu prvního, tedy z RSJ, ve kterém figurují např. Václav Dejčmar nebo Karel Janeček. Credo se tedy dokázalo opět vyhnout kapitálu ze strany veřejných institucí a vlády. To znamená, že má větší volnost v růstu i v dalších potencionálních investicích a je v tom ohledu světlou výjimkou v evropském kontextu.

Dosud bylo Credo Ventures řízeno právě Ondřejem BartošemJanem Habermannem a Vladislavem Ježem, nyní firma oznámila, že se partnerem nově stane také Andrej Kiska, který se bude věnovat hlavně slovenskému trhu.

Šikovné triky Uberu, kterými válcuje konkurenci ve světě

supercar
0Zobrazit komentáře

Prapůvodní myšlenka Uberu spočívala v jednoduchosti. Snažila se co nejefektivnějším způsobem konkurovat zavedeným taxislužbám a nabídnout přidanou hodnotu. To se Uberu bezpochyby povedlo hned ze začátku a tak z centra San Francisca vyrazil na dlouhou štaci do světa. Někde byl zakázán, někde glorifikován, někde omezen.

Nejsložitější trh po tom americkém, je bezesporu Asie v čele s Indií a Singapurem. Na druhou stranu je ale taková alternativa v těchto místech natolik populární, že se Uber rozhodl tamní konkurenci rozdrtit zajímavým vylepšením.

Via-1

Přečtěte si takéKonkurent Uberu, o kterém jste nikdy neslyšeli, právě získal 675 milionů KčKonkurent Uberu, o kterém jste nikdy neslyšeli, právě získal 675 milionů Kč

Indie

uber_new-delhi_rickshaw-launch_blog_700x300_r1

Indický trh je velmi specifický. V Indii žije přes 1,2 miliardy lidí, ale jen zhruba 1% vlastní svoje vozidlo. Na zbytek připadá veřejná doprava, rikši, sdílení jízdy nebo alternativní prostředky. Stejně tak vláda značně omezuje platby prostřednictvím kreditních karet. Toho si je Uber bezpochyby vědom a tak na začátku dubna oznámil novou službu UberAUTO, která jednoduše přivolá vozítko s rikšou, jako na obrázku výše, a následně umožní po dokončení jízdy zaplatit hotovostí!

Stejně tak je v Indii k dispozici služba UberGO, která funguje už od konce minulého roku. Jde o možnost objednání menšího vozu (hatchbacku) za zhruba o 30% nižší cenu, než je klasický UberX. Ideální pro ty, kteří jezdí sami nebo ve dvou.

V Indii konkuruje Uberu především služba Ola, která využívá pro objednávání podobných vozidel obrovské call centrum, ale oproti Uberu si z objednané služby navíc bere 20% poplatek.

Bogotá

Screen Shot 2015-04-26 at 23.42.38

Modrý Anděl, českou službu, která odveze vás i vaše auto v případě, že jste pili, určitě všichni znáte. Přesně na stejném principu funguje UberAngel v kolumbijské Bogotě. Co je na tom nejlepší? Služba je zcela zdarma a jako placená by bezpochyby fungovala na takřka všech trzích.

K dispozici je ale pouze v Bogotě. Uber se tak rozhodl proto, že je v Kolumbii vzrůstajícím problémem řízení pod vlivem alkoholu a hrozí za něj pokuta do výše 15 000 dolarů a zákazu řízení na 25 let. Samozřejmě to Uber nenapadlo jen tak náhodou. Podobnou službu totiž chvilku předtím začal nabízet tamní startup Tappsi.

Hlavní rozdíl mezi Tappsi a Uberem je v tom, že konkurence Uberu si nechává od řidičů platit měsíční paušál a za jednotlivé jízdy už nechce ani korunu – vzhledem k tomu, že se platí převážně hotově. Navíc si lze objednat taxi přes jednoduchou sms zprávu a není nutné využívat internet – ideální pro spoustu turistů.

Mimochodem, v jednom jediném kolumbijském městě, jakým je Bogotá, se denně uskuteční přes 800 000 jízd! A problémem Uberu pro ukrojení větší části trhu je fakt, že je zhruba o 30% dražší. Proto začal nabízet dva druhy přepravy dočasně zcela zdarma.

Singapur

supercar

Poslední třešničkou na dortu je mimo jiné asijský Singapur. Na tamním trhu není nutné chodit s cenou výrazně dolů, ale naopak nabídnout něco extra. Něco co donutí bohatší vrstvu vyzkoušet služby Uberu a nechat je patřičně zaplatit. Většina lidí stejně v tomto malém městském státě využívá pokročilé městské infrastruktury.

V Singapuru je celkově kolem půl milionu privátních vozidel, připadajících na 5 milionů obyvatel. Na rozloze 716 km2 se prohání na 30 tisíc taxíků, které zápasí s více než 130 stanicemi metra! Tak proč nezkusit novou službu Uberu s názvem UberSUPERCAR?

Zavolat si můžete jednoduše Maserati GranTurismo nebo Lamborghini Gallardo. Při spuštění byla 15 minutová jízda zdarma, teď si za ní v případě Lamborghini zaplatíte $165 a $5 za každou další minutu. U Maserati je cenovka stanovena na $125 a $5 za minutu.

11093075_433523980144535_828713744_n

Uber se pro tuto novou službu spřáhl s autopůjčovnou luxusních vozidel Dream Drive, k dispozici pak bude až do konce dubna s nejistým prodloužením. Zajímavé je, že Uberu tento test dobře vyšel a celkově se stal SUPERCAR profitabilní službou. Pokud by ho ale chtěl replikovat na další asijské trhy, nikdy samozřejmě neuspěje.