Podívejte se na nový design Apple obchodů, na kterém se podílel samotný Jony Ive

Michal PtáčekMichal Ptáček

0Zobrazit komentáře

Díky tomu, že Jony Ive tento rok v Applu získal funkci generálního ředitele designu, tento génius postupně začíná přebírat ve společnosti pod správu veškeré záležitosti týkající se této oblasti. To se začíná dotýkat například i kamenných obchodů Applu, jak ostatně nyní dokazuje právě otevřený Apple Store v belgickém Bruselu. Ten navštívili zástupci magazínu ANV (více fotek najdete pod odkazem), kteří pořídili několik skvělých fotek zachycujících nový vizuální směr.

bubble

Přečtěte si takéŠéf populárního webu Čilichili.cz míří do digitální agentury Bubble Lukáše KořínkaŠéf populárního webu Čilichili.cz míří do digitální agentury Bubble Lukáše Kořínka

Prostoru dominuje obří obrazovka, která poslouží jak k marketingovým, tak vzdělávacím účelům a všimnout si také můžeme i častějšího použití dřevěných materiálů a rostlin.

apple-store-2

apple-store-3

apple-store

foto: ANV

Do Prahy míří další konkurent přepravních startupů Liftago a Uber

foto
0Zobrazit komentáře

Taxikářský trh v Česku se zásadně mění, díky boji proti nepoctivým taxikářům, konkurenci nových taxislužeb, a především kvůli startupům, které za několik posledních let totálně převrátily způsob, jakým se přepravujeme. Ať už je to agregátor taxislužeb v ucelené platformě Liftago, slovenský projekt HOPIN Taxi nebo Uber, založený na běžných řidičích bez taxikářské licence.

Teď se na přesycený trh dostává Taxify, původně estonský startup, který v roce 2013 založil a od té doby řídí tehdy 19letý Markus Villig a který získal na investicích prozatím 1,8 milionů dolarů, v přepočtu asi 43,1 milionů korun. Praha by se měla zařadit mezi 13 dalších měst v 10 zemích, mezi kterými je aktivní například Finsko, Nizozemsko nebo Mexiko.

uber

Přečtěte si takéBilionový Uber chystá revoluční službu, která chce změnit způsob, jakým nakupujemeBilionový Uber chystá revoluční službu, která chce změnit způsob, jakým nakupujeme

Funkčnost aplikace je jednoduchá – po registraci a lokalizaci polohy stačí stisknout tlačítko, po kterém pro vás přijede řidič. Vše funguje bez zadávání cílové destinace, tu totiž poté řešíte přímo s řidičem. Co je ale předem jasné, je cena, ta je totiž u všech řidičů totožná a platit lze jak hotově, tak kartou.

To je zcela odlišný systém cen, než nabízí konkurence, která funguje buď na rozdílných cenách každého řidiče a nebo aktuální vytíženosti, kde v případě špičky nastavuje vyšší cenu. Základní jízdné je podle Romana Sysla, manažera pro Českou republiku, nastaveno na 13 Kč na kilometr přes den, 15 Kč v noci, s 30korunovou nástupní sazbou.

I přes značnou konkurenci si ale Taxify věří, chce totiž do konce roku dosáhnout na 50 tisíc jízd měsíčně. Jakmile se podaří splnit odvážné cíle, vydá se startup i za hranice Prahy.

taxify

Náhled aplikace na iOS platformě