Velké zahraniční weby začínají agresivně bojovat s uživateli, kteří blokují reklamy. Jedním z nich je i Washington Post
Blokování reklam bylo v posledních týdnech na CzechCrunchi žhavým tématem, které mezi vámi vyvolalo velkou diskuzi. Nejprve jsme vás informovali o aktuálních číslech nejoblíbenějšího blokovače reklam, programu AdBlocker, který celosvětově používá už nad 200 milionů uživatelů a jejichž počet navíc meziročně roste o desítky procent.
Následně jsme vám představili nově vznikající český projekt NeuronAD, který chce právě s touto situací bojovat a provozovatelům webů naopak umožnit svůj obsah před těmito uživateli skrýt a donutit je tak k tomu, aby podobný software nepoužívali.
Situace v tomto směru každopádně začíná být stále vyhrocenější a řešit se ji postupně snaží i největší hráči na trhu. Například americký deník Washington Post nyní implementoval funkci, která uživatele kteří reklamy blokují, vyzve k odinstalování AdBlocku, případně je donutí se alespoň přihlásit do newsletteru. Pokud ani jedno z toho neudělají, Washington Post jim články jednoduše znepřístupní.
Bude velmi zajímavé sledovat, jak se tento problém bude vyvíjet v budoucnu. Jsou zde totiž dva úhly pohledu. Provozovatelé díky blokování reklam samozřejmě přicházejí o miliardy dolarů, na druhou stranu si je ale třeba také uvědomit, že stále více webů se uchyluje k velmi agresivním technikám zobrazování reklamy, které v mnoha případech odsouvají obsah až na druhou kolej.