Kontroverzní aplikaci AdBlock už používá 200 milionů uživatelů. Situaci zhorší i Apple

Michal PtáčekMichal Ptáček

mac-1
0Zobrazit komentáře

O tom, že provozovatele webových portálů, vydělávajících na internetové reklamě, čekají v budoucnu krušné časy, se mluví již delší dobu. Situace je z tohoto pohledu rok od roku kritičtější a dokládá to i nejnovější analýza, kterou zpracoval portál Business Insider.

Podle ní totiž aplikaci AdBlock, která dokáže na jednotlivých webech blokovat/nezobrazovat reklamu, už na svých desktopových PC měsíčně použije přes 200 milionů uživatelů. Velmi radikálně tohle číslo roste v USA, kde počet reklamu blokujících uživatelů jen za poslední rok vzrostl o 50 procent na 45 milionů.

artbanana

Přečtěte si takéNový český startup ArtBanana usnadní nákup umění a doručí vám ho až domůNový český startup ArtBanana usnadní nákup umění a doručí vám ho až domů

Hodně zajímavě pak tato situace vypadá i budeme-li se bavit o mobilních zařízeních. Pokud by totiž procento blokujících uživatelů na mobilech dosáhlo na podobné hodnoty jako u stolních PC, provozovatelé v USA by podle všeho mohli příští rok přijít až o 9,7 miliardy dolarů.

Kartami v tomto směru navíc určitě zamíchá i Apple, který do prohlížeče Safari v iOS 9 nově implementoval možnost blokování vybraného obsahu-> tedy i reklamy.

ad-block
Nárůst uživatelů blokujících reklamu pomocí AdBlocku
blok
Content Blocker v Safari pro iOS 9

graf: Business Insider