Na pražském Startup Festivalu se představí zástupci Airbnb, Uberu, Microsoftu nebo Googlu

Michal BenatzkyMichal Benatzky

0Zobrazit komentáře

Podnikatelský akcelerátor xPORT Vysoké školy ekonomické si naplánoval na 11. května 2016 ve svých prostorech v átriu Rajské budovy VŠE, dosud největší přehlídku startupů v Praze. Kromě začínajících firem se na akci nazvané Startup Festival představí také zástupci gigantů technologického světa. Konkrétně tak budou k vidění společnosti jako Microsoft, Google, Airbnb nebo Uber.

Bohatá však bude i nabídka domácích účinkujících. K vidění tak bude například veleúspěšný brněnský Skypicker, taxi platforma Liftago,  P2P platforma pro půjčky Zonky nebo startup zaměřený na výrobu poctivých vývarů, Konečně vývar. Startup festival bude kromě prezentace zajímavých nápadů veřejnosti sloužit také jako inspirace studentů zajímajících se o startupovou scénu, přičemž není vyloučeno, že některé firmy se budou poohlížet i po svých budoucích stážistech.

Co se přednášek a panelových diskuzí týče, těšit se můžeme na témata jako:

11.00h – Google, Microsoft, Proudly a be3D aneb práce ve startupu vs. korporát?

13.00h – Hithit, Credo Ventures, Fundlift, Atoto aneb jak na financování startupů?

15.00h – AirBnb, Skypicker, Zonky aneb příběhy úspěšných startupů

17.00h – UBER, Taxify, Liftago aneb nová éra v osobní dopravě?

sygic

Přečtěte si takéBrněnský cestovatelský startup Tripomatic se mění na Sygic TravelBrněnský cestovatelský startup Tripomatic se mění na Sygic Travel

Kromě akcelerátoru Vysoké školy ekonomické zaštiťují akci také další organizace, které se o začínající firmy starají. Pod festivalem je tak kromě xPORTu podepsáno například také coworkingové centrum ImpactHub, investiční fond J&T Ventures nebo soutěž Nápad roku.

„Startup Festival je jedinečnou akcí svého druhu. Chceme v xPORTu tvořit komunitu kolem startupů a vytvářet podnikatelské prostředí pro aktivní lidi. Při tom jsme si uvědomili, že právě něco jako festival pro startupy tady není a samotné nás to překvapilo.“ říká marketing manažer podnikatelského akcelerátoru xPORT Libor Uhlík.

Kromě prezentací vystavovatelů bude připraven také bohatý doprovodný program. Návštěvníci budou mít možnost zúčastnit se tematicky zaměřených panelových diskuzí, školení, tréninků a přednášek zajímavých hostů, nebo rovnou konzultovat své záměry s odborníky v oblasti podnikatelských plánů, investic, práva, social business i jiných.

Snímek obrazovky 2016-05-08 v 10.47.17 Snímek obrazovky 2016-05-08 v 10.47.30

YouTube chystá novou službu, přes kterou bude možné online sledovat televizní kanály

youtube-red-1500×1000
0Zobrazit komentáře

YouTube v posledních letech začíná šlapat na pedál a vypouští či vylepšuje jednu službu za druhou. Momentálně má plné ruce práce s placeným předplatným v podobě YouTube Red, které odstraňuje veškeré reklamy a dává uživatelům k dispozici exkluzivní obsah, který YouTube, podobně jako Netflix, tvoří s těmi nejzajímavějšími youtubery z celého světa a vydává pouze na své platformě.

Mimo to se podle několika zdrojů chystá Google, vlastnící největší videoserver, vypustit pravděpodobně během příštího roku další službu s placeným měsíčním předplatným – ta by se měla jmenovat Unplugged, běžet pod YouTube a nabízet uživatelům sledování klasických kabelových televizních kanálů přímo online, bez nutnosti vázat se na smlouvu s běžnými poskytovateli.

place

Přečtěte si takéPříběh o tom, jak zkrachoval startup na tvorbu sociálních sítí, do kterého investovala i Lady GagaPříběh o tom, jak zkrachoval startup na tvorbu sociálních sítí, do kterého investovala i Lady Gaga

Google si od toho podle serveru Bloomberg slibuje další navýšení příjmů, které by mohlo pokrýt rostoucí náklady a zároveň postupný přerod z reklamních příjmů na ty z předplatného a z licencování obsahu. Novou službu navíc podle všeho připravuje již od roku 2012, vzhledem k prioritám se ale dostala „na veřejnost“ až nyní.

Na nově vzniklé platformě se pak prozatím objeví pouze americké stanice od společností Fox, CBS, NBC Universal nebo Viacom a dalších – to vše v hromadných balíčcích, začínajících na 35 dolarech měsíčně, tedy zhruba 824 korunách. Pokud se ukáže, že je služba perspektivní, bude se YouTube poohlížet i po globálním řešení.