Příběh o tom, jak zkrachoval startup na tvorbu sociálních sítí, do kterého investovala i Lady Gaga

place

Psal se rok 2011 a technologický boom plný takřka neomezeného kapitálu od investorů a nastavování někdy až nesmyslných valuací, dal za vznik mnoha startupům, které se dnes zařadily mezi ty miliardové se stále rychlým růstem nebo naopak stabilními příjmy. Druhá kategorie a že jde o většinu nich, byla ovšem odsouzena k zániku – i přesto, že by tomu na první pohled nic nenapovídalo.

Investorem například i Lady Gaga

Jako třeba u startupu Backplane, který během 5 let svého fungování na investicích vybral v přepočtu přes 452 milionů korun a mezi investory zaujal i známá jména jako Google Ventures, Sequoia Capital, SV Angel nebo zpěvačku a herečku Lady Gaga, která se zúčastnila Series A, kde se podařilo firmě vybrat prvních 289 milionů.

welive-1

Přečtěte si takéMiliardový coworkingový startup WeWork začíná nabízet revoluční bydlení

Backplane, přes který si lze vytvořit vlastní sociální síť pro klub, hudební skupinu, událost nebo jakoukoliv jinou příležitost a zapojit do ní stejně smýšlející fanoušky – to vše s propojením v jeden celek, ve kterém lze všechen obsah procházet, v prvních 3 letech zaznamenával stabilní růst a během relativně krátké doby vyrostla základna na 15 tisíc aktivních komunit. Pak se ale něco zlomilo – na vývoji produktu a implementaci nových funkcí se začalo pracovat stále pomaleji a přišly interní problémy.

placeexample

Ukázka jedné z vytvořených sítí

Náklady 160 tisíc dolarů měsíčně

Ty způsobily, že startup měsíčně utrácel přibližně 160 tisíc dolarů, ale nedokázal je krýt příjmy. Tím přišel o všechny peníze, což vystrašilo další potencionální investory a když se nepodařilo od nejmenovaného čínského soukromého investora vybrat přes 2,5 milionů dolarů na krátkodobé udržení, byl konec.

Tedy až po tom, co se Backplane pokusil o restart pod novou značkou Place. I tak ale prostřednictvím právní firmy rozprodal kompletně svůj majetek, včetně existujících patentů, zdrojových kódu, ochranných známek apod., informuje TechCrunch.

Není všem dnům konec

Sám o sobě ovšem startup tak úplně nemizí. Několik původních i nových investorů se spojilo a rozhodlo se, že bude v jeho fungování pokračovat se zcela novým vedením, managementem i dlouhodobým plánem a partnerstvími, které by měly vést k minimalizaci vzniklých ztrát a případně i k dlouhodobě úspěšnému fungování firmy.