Nový český startup získal 15 milionů korun a chce pomoci firmám s řešením klíčových problémů

0Zobrazit komentáře

V posledních letech se ve větších i menších firmách neustále skloňuje slovní spojení big data, které by společnostem mělo na základě pokročilých nástrojů dát představu o tom, co se děje v pozadí firmy a na co se zaměřit v dalším vývoji. Bohužel i přes velké množství dat se stává spíše to, že firmy dostanou představu o problémech, ale neví v jakém pořadí je řešit, aby to bylo efektivní.

S tím chce pomoci novinka z dílny tří spoluzakladatelů, Vojty Ročka, bývalého director of business intelligence ve skupině Rockaway, Filipa Douška z Mibconu a Petera Fedoročka z MSD, s názvem Stories. Ta byla ve vývoji takřka rok a nyní se postupně dostává na veřejnost, k čemuž jí slouží 15 milionová seed investice od skupiny Logio za 12,5% podíl, která posunuje relativní valuaci startupu na takřka 120 milionů korun.

sweat

Přečtěte si takéS touto aplikací si můžete nechat platit za každý krok, který během dne nachodíteS touto aplikací si můžete nechat platit za každý krok, který během dne nachodíte

Stories se nezaměří jen na data jako taková, ale cloudový nástroj pomůže pomocí speciálního algoritmu firmám rozklíčovat, které problémy by se měly s ohledem na finance řešit jako první a které mají nejnižší prioritu. Prioritizované úkoly lze pak rozdělit mezi jednotlivé týmy / zaměstnance uvnitř firmy a tím je vyřešit rychleji a efektivněji.

stories_logo

V týmu je momentálně necelých 10 lidí a startup se po ročním vývoji pomalu chystá na oficiální spuštění. Prioritou jsou pro něj větší společnosti, které mají v řízení jednotlivých priorit u projektů mezery.

Filip Doušek, jeden ze spoluzakladatelů doplňuje:

Všichni tři máme tu samou zkušenost z nasazování business intelligence nástrojů u globálních firem. Současná big data zklamala očekávání, místo vyšší jistoty v rozhodování a větší svobody zabývat se strategií přinesla naopak zahlcení bezvýznamními informacemi. Příští generace datových nástrojů bude hledat trendy automaticky a zároveň umožní nalezené byznysové příběhy sdílet v rámci celé organizace. Stories je úplně prvním z nich.

K tomu dodává, Peter Fedoročko, druhý ze spoluzakladatelů:

 “Jako první nástroj na světě provádíme tzv. datovou kombinatoriku. Přistupujeme k datům hrubou výpočetní silou. Naše algoritmy vybírají z miliónů pohledů ty trendy, které mají největší byznysový dopad.”

YouTube tvoří novou sociální síť, která se chce srovnávat s Facebookem nebo Twitterem

Filip HouskaFilip Houska

youtube-red-1500×1000
0Zobrazit komentáře

Světová jednička mezi videoservery, YouTube, plánuje rozšířit své portfolio služeb o novinku, která by mohla soupeřit s giganty jako Facebook nebo Twitter. Chystá totiž novou sociální síť s názvem Backstage, která má být úzce spjata s kanály na YouTube a mohla by mohla konkurovat již zaběhnutým sociálně-mediálním službám.

Každou minutu se YouTube rozroste o přibližně 500 hodin videí a denně vygeneruje přes miliardu zhlédnutí. Videa se stávají čím dál populárnější a vycítili to i hráči na poli sociálních sítí. Mezi ně se nepochybně řadí Facebook a Twitter. Právě společnost pod vedením Marka Zuckerberga se snaží dělat vše proto, aby uživatelům poskytla potřebné nástroje ke sdílení většího počtu videosouborů. Podobně na to jde i Twitter, jenž chce ze své platformy vytvořit místo pro živý streaming sportovních událostí.

0824_1

Přečtěte si takéAmerický startup přišel na způsob, jak pomocí umělé inteligence psát poutavější e-mailyAmerický startup přišel na způsob, jak pomocí umělé inteligence psát poutavější e-maily

Na druhou stranu YouTube čítající přes miliardu aktivních uživatelů chce zacílit na nový segment, kde bude dostatečný prostor pro sdílení nejen videí, ale také nejrůznějších obrázků, textových příspěvků či odkazů. Jako reakce na rostoucí sociálně-mediální trendy má být nová platforma založena právě na tom, informoval server VentureBeat.

0825_2

O zcela samostatnou sociální síť se s největší pravděpodobností nejedná. Koncept má hrát do karet především aktivním YouTuberům, kteří to se svými kanály myslí seriózně. Ti budou mít možnost svým odběratelům poskytovat i jiný druh obsahu ve formě psaných příspěvků či fotek. Odběratelům by se měly všechny publikované příspěvky, které zaregistrují pomocí notifikací, objevit v jejich feedu, tedy přímo integrované do stávající podoby serveru.

milan-ondrik-cernak-2

Přečtěte si takéNadchly vás Devadesátky? Podívejte na slovenský ekvivalentNadchly vás Devadesátky? Na Netflixu je dvojice nových hitů o vzniku impéria slovenského podsvětí

Dále by se mělo rozlišit sdílení videí. Majitel kanálu bude mít možnost vybrat si, zda chce svá videa publikovat výhradně pro YouTube a nebo Backstage, což by YouTuberům dovolilo lépe třídit jejich videoobsah. Očekává se i představení nové komunikační funkce s názvem „rich replies“, pro pokročilé komentáře ke sdílenému obsahu.

0825_1

Integrace očekávané služby by měla být proběhnout na mobilech i desktopech ke konci letošního roku a YouTub tvrdí, že se nechce stavět do role přímého konkurenta jiných sítí. Lidé by i tak ale mohli YouTube chápat jako jistou alternativu, jež bude funkčně vybavena jako tradiční sociální giganti. Především se však bude jednat o místo, kde majitelé kanálů s větším počtem odběratelů budou komunikovat se svými příznivci přímo v rámci YouTube, tudíž by zmizela nutnost přechodu na jinou síť.