Zakladatel Mall.cz, Ondřej Fryc investoval desítky milionů Kč do českého bikesharingu Rekola

Michal PtáčekMichal Ptáček

rekola-2
0Zobrazit komentáře

Populární český bikesharingový startup Rekola, který už přibližně tři roky umožňuje lidem v českých městech využívat principu sdílených kol, hlásí velkou novinku.

Do projektu, který funguje na bázi mobilní/webové aplikace, přes kterou si uživatel na mapě vyhledá volně dostupné kolo, které po využití může znovu kdykoliv bezpečně zamknout a označit na mapě aplikace jako vrácené, totiž prostřednictvím svého investičního fondu Spread Capital, investoval zakladatel nákupní galerie Mall.cz, Ondřej Fryc desítky milionů korun.

Jakub Havrlant – Praha – 17.6.2014

Přečtěte si takéPotvrzeno! České Rockaway za více než 5 miliard korun kupuje Mall a HeurekuPotvrzeno! České Rockaway za více než 5 miliard korun kupuje Mall a Heureku

Ty by měly projektu umožnit do ulic přivést stovky nových kol, zlepšit dostupnost a zpřístupnit nové funkce jako sledování pomocí GPS či jednorázové výpůjčky.

“Rekola pro nás představují ideální investici: je to inovativní produkt, který prospívá společnosti, a je to skvělý tým s velkými ambicemi,” zdůvodnil rozhodnutí Ondřej Fryc, šéf fondu Spread Capital, který investici realizuje.

Jak to vše bude fungovat v praxi, uživatelé zjistí už v březnu, kdy růžová kola Rekola znovu vyjedou do ulic Prahy, Brna, Českých Budějovic, Olomouce a Teplic.

„Rekola vznikla v roce 2013 jako ryze nadšenecký projekt. Samotného mě tehdy překvapil zájem, který nastartoval proměnu do spolehlivé služby. Nyní máme tým servismanů, který kola v ulicích pravidelně kontroluje, infolinku, na kterou se mohou naši uživatelé obracet a spolehlivou aplikaci, která celý proces půjčování urychlila a zjednodušila. Rekola vnímám jako službu pro každého a rok 2017 by tento posun měl završit,“ shrnuje spolumajitel firmy Rekola Vítek Ježek. “Příští rok nabídne Praha a Brno bikesharing na úrovní Vídně či Paříže, ale o dvě stě milionů levněji,” dodává.

Pro relativně nový investiční fond Ondřeje Fryce, se jinak jedná o další investici do českého projektu. Do jeho portfolia už totiž patří například tuzemské startupy Apiary, ProductBoard nebo AngelCam.

rekola-3

rekola

rek

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Oblíbený youtuber Casey Neistat ukončil denní vlog a prodal svůj startup za 25 milionů dolarů

Jiří SvobodaJiří Svoboda

casey-neistat
0Zobrazit komentáře

Když před deseti dny známý youtuber Casey Neistat, jehož kanál za rok a půl narostl na takřka 6 milionů odběratelů, nečekaně ukončil sérii svých denních vlogů, nikdo netušil, kam bude směřovat dál. Důvodem byl další posun v kariéře – konkrétně použil svou oblíbenou metaforu s Tarzanem v džungli – když se chcete pohybovat dále, musíte nejdříve pustit jednu liánu (činnost), abyste se mohli chytit nějaké další. Kvůli penězům to ale zajisté není, za éru denního natáčení si vydělal přinejmenším 2,5 milionu dolarů.

Nejdříve sice přesněji neřekl, co má v plánu, nicméně včera vše podstatné vyplulo na povrch. Nejsledovanější televizní společnost v USA, Cable News Network (CNN), se rozhodla koupit Neistatovu aplikaci Beme, která sloužila jako sociální síť výhradně k rychlému sdílení neupravených videí. Úmyslně píšeme v minulém čase, protože předmětem obchodu za 25 milionů dolarů není samotná aplikace, nýbrž její technologie a 11 zaměstnanců.

mall_dron-2

Přečtěte si takéMall.cz začne jako první v Česku testovat dodávku balíčků zákazníkům pomocí dronůMall.cz začne jako první v Česku testovat dodávku balíčků zákazníkům pomocí dronů

Beme samotné bude zcela zrušeno. Mělo sice díky popularitě svého zakladatele poměrně slušný start a stáhlo si ji přes 1,6 milionu lidí, ale časem se ukázalo, že není schopno konkurovat obrům jako Instagram či Snapchat. Onou druhou liánou, na kterou se Casey přehoupne, bude zcela nový program s ním v hlavní roli, který CNN chystá na léto 2017.

beme-android

O něm sice nebyla uveřejněna žádná bližší specifika, avšak už v minulosti Casey a jeho bratři prodali společnosti HBO za 2 miliony dolarů svou sérii Neistat Brothers, čímž se dostali do veřejného povědomí. K tomu všemu navíc oblíbený youtuber získá takřka volnou kreativní a obsahovou ruku v novém formátu.

Foto: TechCrunch / Flickr