Nový český carsharing SmileCar míří den po spuštění na Fundlift a chce vybrat 3 miliony korun

Jiří SvobodaJiří Svoboda

smilecar1
0Zobrazit komentáře

Rostoucí poptávka po sdílené ekonomice dává za vznik i mnoha novým službám v oblasti carsharingu, tedy sdílení aut. Jednou z nich je SmileCar, startupová entita pod křídly přepravce LeoExpress, která slouží jako peer-to-peer platforma na krátkodobý pronájem aut. Do ostrého provozu byla sice spuštěna teprve včera, avšak už dnes zahajuje kampaň na investičním crowdfundingovém serveru Fundlift.

Princip fungování SmileCar je v zásadě jednoduchý. Přes mobilní či desktopovou aplikaci dochází ke spojení majitelů, kteří nabízejí auto k pronájmu, a lidí, co si jejich vůz chtějí půjčit. Dalšími kroky už jsou pak jen předávka, nafocení vozu a vyplnění elektronického předávacího protokolu. Podrobnosti celého procesu, jeho výhody i úskalí, jsme probírali již na začátku března v exkluzivním rozhovoru s CEO projektu, Janem Charouzem.

jancharouz

Přečtěte si takéJan Charouz o připravovaném startupu SmileCar: Do roka chceme být největší carsharing v ČeskuJan Charouz o připravovaném startupu SmileCar: Do roka chceme být největší carsharing v Česku

Na včerejší tiskové konferenci Charouz znovu uvedl, že hlavní motivací ke spuštění bylo zefektivnit automobilovou dopravu a zmenšit počet aut stojících na ulicích. Podle dat SmileCar je totiž každé auto používáno v průměru hodinu denně a zbylých 23 zůstává na parkovišti. Služba začala s flotilou přibližně padesáti vozů, které se v současné době nachází převážně v Praze, účel je však rozšířit službu i do regionů.

smilecar2

Připomeneme, že například bezpečností stránka věci bude řešena přes partnerství s ČSOB pojišťovnou, díky kterému budou mít všechna auta během pronájmu krytí povinného ručení, havarijní pojištění, i pojištění proti krádeži a zpronevěře. Integrována je také jak verifikace řidičů a majitelů, tak i aut prostřednictvím VIN kódu, respektive databáze společnosti Cebia.

smilecar3

Petr Köhler, CEO LeoExpressu, považuje SmileCar za odpověď své společnosti na čtvrtou průmyslovou revoluci a dále uvádí:

„Oproti konvenční autopůjčovně, kde trvá půjčení auta kolem 40 minut, jste pomocí aplikace SmileCar na cestě již za několik minut. Služba je k dispozici 24/7 a bude fungovat nejenom ve městech a kolem letišť, ale i v regionech.“

Pro Fundlift netypický projekt

Na Fundliftu SmileCar od dnešního dne žádá celkem 3 miliony korun výměnou za konvertibilní dluhopisy. Přispět je možné už částkou od pěti tisíc korun, dvěře jsou tak otevřeny i drobným investorům. Za prvních několik desítek minut se podařilo SmileCar vybrat takřka 220 tisíc korun. Jde o takřka první projekt, který se na Fundlift dostal bez toho, aby předtím delší dobu běžel.

K tomu doplňuje Radek Musil z Fundliftu:

Je pravda, že SmileCar je v porovnání s ostatními projekty na Fundlift v rané fázi. Tento projekt nás přesvědčil díky silnému akcionáři v podobě Leo Express, který za ním stojí, díky silnému manažerskému týmu, který jej povede a díky synergiím s Leo Express, které se nabízí. SmileCar může nabídnout „last mile“ službu statisícům zákazníků Leo Express. Carsharing jako takový je služba s velkou budoucnosti a již nyní v mnoha zemích světa úspěšné provozovaná na bázi různých komerčních modelů. Jistě je pro něj prostor i v ČR.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Slovenská verze rozvozové služby Damejidlo.cz končí a spojí se s konkurencí

dajmejedlo.sk
0Zobrazit komentáře

Před více než 2 roky se uskutečnil jeden z největších obchodů na českém trhu, když německá rozvozová služba Delivery Hero provozující hned několik služeb v desítkách zemí, za stovky milionů korun koupila projekty Damejidlo.cz a Jidloted.cz. Delivery Hero mezitím nabralo několik dalších investic a přikoupilo dalšího konkurenčního hráče FoodPanda, což posunulo celkový objem objednávek na více než 20 milionů měsíčně.

Po ukončení provozu Jidloted.cz a soustředění se převážně na Damejidlo.cz, pod které spadá i jeho slovenská mutace, Delivery Hero pokračuje v dalších změnách. Zmíněnou slovenskou verzi totiž zavírá a domény dajmejedlo.sk, damejedlo.sk a databázi uživatelů za blíže nespecifikovanou cenu prodává společnosti Ringier Axel Springer Slovakia, provozující konkurenční server Bistro.sk.

alzaipad

Přečtěte si takéAlza.cz spouští po filmech pronájem celých seriálů a může tak konkurovat NetflixuAlza.cz spouští po filmech pronájem celých seriálů a může tak konkurovat Netflixu

Slovenská verze tak bude fungovat další 2 měsíce pod původní značkou a poté se kompletně přesměruje na Bistro.sk. Další změny prozatím zveřejněny nebyly.

bistrosk