Švýcarští studenti navrhli elektrický invalidní vozík, který dokáže vyjet schody

Filip HouskaFilip Houska

stair_pic2x
0Zobrazit komentáře

Odhaduje se, že je v Evropě až 80 milionů lidí, kteří se potýkají s nějakou formou zdravotního postižení. Do této skupiny spadají i vozíčkáři, kteří musí, i přes usilovnou snahu společnosti, čelit každodenním nástrahám v podobě absencí bezbariérových přístupů v budovách, dopravních prostředcích či veřejných prostranstvích.

A právě tento problém chce alespoň částečně řešit skupinka studentů ze Švýcarska s revolučním invalidním vozíkem Scewo. Vedle moderního vzhledu disponuje Scewo zásadní věcí, která jej posouvá o úroveň výše: schopnost vyjet (případně sjet) schody bez manuální pomoci handicapovaného nebo jiné osoby.

1

Přečtěte si takéTvůrci Vespy vytvořili autonomní „osobní tašku“, která sama odveze například váš nákupTvůrci Vespy vytvořili autonomní „osobní tašku“, která sama odveze například váš nákup

K této záležitosti slouží nejen kola vozíku, ale především výsuvná gumová rampa, která díky podpoře menších zadních koleček umožňuje pohodlné vyjetí/sjetí schodů. Dotyčný celý proces spustí stisknutím příslušného tlačítka na ovládacím panelu a následnou navigaci koriguje pomocí vestavěné páčky.

stair_pic1x

Tým vysokoškolských studentů z Curychu slibuje při zdolávání schodů maximální bezpečnost. Stejně tak jako u běžného využití na pozemních komunikacích, které by mělo být ještě komfortnější, díky pneumatikám s dobrým vzorkem. Pohodlná by mimo jiné měla být i jízda po sněhu.

Budoucnost je v rukou ostatních

Scewo vlastně není žádnou novinkou – první prototyp byl totiž představen již v roce 2014 (ještě pod názvem Scalevo), ovšem až letošní rok by měl být klíčovým. Vozík je totiž prezentován na crowdfundingovém portálu Patreon, který funguje na bázi postupných měsíčních plateb, jenž slouží jako podpora projektu, kde je takto ještě nutné nasbírat něco přes 600 dolarů měsíčně, aby se spustila „masovější“ výroba dalších prototypů, jež by byly testovány handicapovanými zákazníky.

scewo

Během tohoto roku by také měly probíhat různé průzkumy a ke konci roku 2018 by se měl, pokud vše půjde podle plánu, dostat produkt na trh. Zatím je Scewo podporován švýcarskou laboratoří autonomních systémů a řadou různých partnerů. Tím nejdůležitějším podporovatelem však bude veřejnost, která rozhodne, zdali Scewo sjede již brzy z výrobní linky přímo na pulty.

scewo_elevated

Výsuvnou rampu lze využívat i jako podstavec.

Foto: Scewo Press Kit

Bratislavský startup AeroMobil představí již za týden zcela nový model létajícího vozidla

aeromobil2
0Zobrazit komentáře

V minulém týdnu jsme informovali o tom, že slovenský technologický startup AeroMobil, vyvíjející první plně funkční kombinaci automobilu a letadla, získal investici ve výši 3 milionů eur, tedy asi 80 milionů korun od Patricka Hessela. V té chvíli to vypadalo tak, že bližší podoba zcela finálního modelu se objeví až v druhé polovině roku.

Opak je ale pravdou – za týden, přesněji 20. dubna, totiž AeroMobil chystá na konferenci Marques Monaco představení zcela nového modelu, který by měl být již tím finálním, který se bude postupně přibližovat k prvním zákazníkům. Podle AeroMobilu se u nového modelu realizovaly stovky změn, jejichž vývoj trval takřka 2,5 roku.

epicenter1

Přečtěte si takéInovativní coworking nabízí členům čipové implantáty, které umí otevírat dveře nebo nakupovatInovativní coworking nabízí členům čipové implantáty, které umí otevírat dveře nebo nakupovat

etihad

Přečtěte si takéAerolinky Etihad spojí Prahu s Abú Dhabí a otevřou bránu do AsiePřímé propojení Prahy s Abú Dhabí se blíží. Etihad nabídne levnější bránu do Asie i Oceánie

Nový model by měl zároveň splňovat všechny regulatorní předpisy jak pro pozemní, tak leteckou dopravu. Pro start prvních předobjednávek pak byl oficiálně potvrzen průběh letošního roku.

aeromobil1

Foto: AeroMobil