Hyperloop One naplno otestoval koncept ultrarychlé kapsle pro přepravu osob

hyperloopone

Koncept hyperloopu, který představil Elon Musk, má být založen na pohybu přetlakových kapslí ve speciálních tunelech. Rychlost může dosahovat až 1 100 km/h

0Zobrazit komentáře

V květnu minulého roku jsme poprvé zmiňovali společnost Hyperloop One, která je jednou z firem, jenž se snaží o rozvoj transportní technologie, jejíchž základy pomohl vytvořit Elon Musk. Tehdy se Hyperloop One podařilo otestovat pilotní koncept zhruba třímetrové kapsle pro přepravu osob na kratší vzdálenost po dobu 2 sekund v nevadské poušti.

Od té doby Hyperloop One ušel dlouhou cestu, vytvořil z kovové konstrukce první reálnější koncept a během května naplno otestoval další verzi za pomocí magnetické levitace po dobu 5,6 sekund, za které se podařilo dosáhnout rychlosti 70 mil za hodinu. Během dalšího testu by firma chtěla překročit hranici 250 mil za hodinu a přiblížit se k výslednému cíli 700 mil.

hydrogenone

Přečtěte si takéTvůrci filmových kamer RED za miliony korun začínají s výrobou holografického telefonuTvůrci filmových kamer RED za miliony korun začínají s výrobou holografického telefonu

Na první pohled se nezdají taková čísla natolik zajímavá, jako vize, se kterou do celého projektu firma směřuje. Nicméně vše chce čas a vypadá to, že právě Hyperloop One je mezi ostatní konkurencí nejdále. Naopak konkurenční Hyperloop Transportation Technologies se soustředí na možnou výstavbu v Evropě – letos v lednu se dokonce společnost dohodla s Brnem na možném spojení druhého největšího českého města s Vídní a Bratislavou.

DCIM100MEDIADJI_0110.JPG

Výsledný tunel pro poslední testovací dráhu

Konkurent Tesly, Faraday Future, končí s výstavbou továrny za miliardu dolarů

ff91_valgorithmicwall_00002
0Zobrazit komentáře

Když se v lednu letošního roku na světlo světa poprvé vynořil koncept elektromobilu FF91 od automobilky Faraday Future, jenž spadá pod čínský LeEco, vyzdvihlo to zpět reputaci společnosti, které se za poslední rok zrovna dvakrát nedařilo. Prvně musela zastavit výstavbu nevadské továrny, protože byl problém s placením za stavební práce, které se vyšplhaly do desítek milionů dolarů, poté s několika žalobami a také personálním rozpadem.

Právě oficiálním představením produkčního vozu na lednové výstavě CES v Las Vegas se podařilo loňské problémy na čas odvrátit, jelikož automobilka získala desítky tisíc rezervací na vůz ve výši 5000 dolarů. Teď ale přišla pro firmu další rána – plány na výstavbu miliardové továrny, která měla pojmout 13 tisíc zaměstnanců, kompletně ruší.

sound

Přečtěte si takéSoundCloud propouští 40 procent zaměstnanců a zavírá kanceláře v San Franciscu a LondýněSoundCloud propouští 40 procent zaměstnanců a zavírá kanceláře v San Franciscu a Londýně

Od Nevady dostalo Faraday Future k výstavbě velké daňové úlevy, podobně jako v minulosti Tesla – společnost ovšem na výstavbu jednoduše nemá prostředky a bude se muset spokojit s mnohem menším projektem, který by alespoň nějakým způsobem mohl zvládnout produkci vozidel, jenž se mají na trhu objevit již v polovině příštího roku.

ground_breaking-03-01-e1460568712806

Původní koncept továrny za 1 miliardu dolarů

Problémy ovšem nejsou jen na straně Faraday Future, ale potažmo i u vlastníka, čínské technologické společnosti LeEco, která se snažila v průběhu let rozjet mnoho podobných projektů a většina z nich dopadla tak, že pouze ztrácí peníze a nikam nevede. Kdyby se LeEco nepodařilo získat další financování, pravděpodobně by došlo na mnohem razantnější opatření, informuje server TechCrunch.

Foto: Faraday Future