Facebook začíná blokovat všechny reklamy spojené s kryptoměnami, ICO či binárními opcemi
S rostoucím počtem podvodných startupů vybírajících peníze prostřednictvím ICO výměnou za nově vydávanou kryptoměnu, zavádějících reklam spojených s investováním do kryptoměn nebo binárních opcí, se rozhodla největší sociální síť Facebook omezit propagaci takových projektů na sociální síti a zakázat většinu reklam spojených s tímto fenonénem.
Vyplývá to z poslední aktualizace podmínek umístění reklamy, kde jsou také uvedeny příklady nevhodně zvolených komunikací u reklam na Facebooku. Týkat by se to mělo především právě ICO, které často lákají neznalé uživatele k investici do vysoce rizikových projektů, po které pak tací uživatelé získají tzv. tokeny, tedy později obchodovatelnou kryptoměnu.
Plošný zákaz reklamy je ale dočasný. Facebook pracuje na vlastním systému, který bude na základě umělé inteligence kontrolovat jednotlivé projekty a vyhodnocovat potenciální nebezpečnost pro uživatele sociální sítě. Dokud se tomu tak ovšem nestane, žádá Facebook své uživatele o nahlášení takových reklam, pokud je přeci jen zaznamenají.
Foto: Facebook