Výrobce letadel Airbus začne společně s Audi testovat v Německu vůbec první létající taxi
Ještě před pár lety byla létající auta brána s velkou rezervou, ovšem nyní se tato vize začíná pomalu přetvářet ve skutečnost. To dokazuje i letecký gigant Airbus, který se spojil s automobilkou Audi a designerským studiem Italdesign, aby společně na nedávném ženevském autosalonu představil koncept Pop.Up Next – hybridní přepravní modul, jenž dokáže jak jezdit, tak létat. Nově tyto společnosti získaly důležitý souhlas od Německa, díky němuž mohou tento prostředek reálně testovat.
Povolení testování tohoto dopravního modulu tento týden oficiálně schválila a podepsala administrativa německé kancléřky Angely Merkelové, a to ve formě předběžné smlouvy vztahující se na okolí bavorského města Ingolstadt, kde sídlí mimo jiné právě Audi. Cílem prvních vzletů jednoho z nejzajímavějších konceptů létajících aut má být nejen ověření veškerých použitých technologií, ale také veřejné přesvědčení o technologické vyspělosti Německa z hlediska dopravních prostředků.
Zatím není jisté, kdy první testy odstartují, potažmo jaký proces bude tuto iniciativu provázet, nicméně je známé, jak bude koncept Pop.Up Next od základu fungovat. Na první pohled je nejzajímavější to, že Pop.Up Next není pouze elektrické letadlo (přesněji řečeno prostředek s vertikálním vzletem a přistáním VTOL) s autonomními technologiemi od Airbusu, ale současně také dvoumístný samořídící elektromobil, za jehož funkčností stojí Audi.
V ideálním světě by využití Pop.Up Next vypadalo následovně: uživatelé si skrze příslušnou mobilní aplikaci zavolají elektromobil, který pro ně samostatně přijede a následně je doveze na místo určení. Pokud by však během cesty narazil na zácpu, potažmo ztíženou dopravní situaci, zajede (patrně) na odstavné místo poblíž a přivolá létající kvadrokoptéru od Airbusu, která kabinu s pasažérem (bez podvozku, který zůstane na daném místě) doslova vyzvedne a doletí s ní do cílové destinace.
Futurismus i uvnitř
Sci-fi vzhled není pouze součástí vnějšku, ale promítá se také do interiéru. Tam má být zabudována 49palcová dotyková obrazovka, která má zobrazovat nejen trasu cesty a další graficky vyobrazené informace, ale také má sloužit jako hlasové středisko pro uživatele, včetně například technologie pro rozpoznávání obličeje.
Foto: Audi