Online supermarket Košík.cz začíná prodávat dostupnější zeleninu bez zbytečné chemie

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

kosik-auto-kuryr
0Zobrazit komentáře

Stále více zákazníků při nakupování potravin řeší jejich kvalitu. Týká se to také zeleniny, u níž se vedle země původu řeší to, zda byly při jejím pěstování používány nějaké chemikálie. Zárukou toho, že se tak nestalo, by měla být tzv. bio kvalita, nicméně ta bývá také zpravidla výrazně dražší. Internetový supermarket Košík.cz proto nyní začíná nabízet zeleninu, jež se bio kvalitě díky certifikaci IPZ (integrované pěstování zeleniny) blíží, ale je levnější.

Potravinový e-shop pod křídly Mall Group – jak nedávno ve velkém rozhovoru pro CzechCrunch prozradil šéf Košíku Tomáš Jeřábek – se snaží rozvíjet novou filozofii, že je „obchodem pro všechny“, čemuž právě nově zařazená zelenina odpovídá. Zákazníci by podle Košíku rádi nakupovali potraviny v bio kvalitě, ale ne vždy si je mohou dovolit, a proto e-shop sází na zeleninu z integrované produkce, která je dostupnější.

kosik-ipz-zelenina

„Pro Čechy je kvalita zeleniny a ovoce na prvním místě. Naprostá většina našich zákazníků v průzkumech potvrzuje, že má zájem kupovat a podporovat pěstitele, využívající ekologické metody. Zároveň však zmiňují, že s ohledem na rozpočet svých domácností často nemají šanci platit vždy ceny za zeleninu v bio kvalitě,“ vysvětluje Tomáš Jeřábek, šéf Košík.cz.

feistenauer

Přečtěte si takéHannes Feistenauer ze Saturo: Čechy zdravý životní styl zajímá. Prodáváme tu desítky tisíc lahví měsíčněHannes Feistenauer ze Saturo: Čechy zdravý životní styl zajímá. Prodáváme tu desítky tisíc lahví měsíčně

Certifikaci IPZ uděluje už přes deset let Zelinářská unie Čech a Moravy a zakazuje nadužívání pesticidů, které se u velkoprodukce mohou dostat přímo do zeleniny. To ve výsledku znamená především to, že zemědělci pravidelně testují kvalitu své půdy a zjišťují, zda se v ní nenachází nadlimitní množství látek. Obecně jde o to, že na polích obměňují plodiny, takže nedochází k nadměrnému výskytu plevele nebo škůdců, a také spolu nesází takové plodiny, jež by mohly na zeleninu přenést různé choroby.

Souboj Košík.cz vs. Rohlik.cz pokračuje

V nabídce Košíku je aktuálně osm nejvíce poptávaných druhů zeleniny s tím, že v příští sezoně by se měla nabídka výrazně rozrůst. Z české produkce si tak můžete koupit mrkev, celer nebo salát. Co se týče samotné kvality IPZ produkce, potvrzují ji i nezávislé testy. Například Vysoká škola chemicko-technologická nezjistila v průběhu dvou let u 43 % vzorků zeleniny žádné pozůstatky pesticidů, u zbytku byly hodnoty takzvaných reziduí hluboko pod povoleným limitem.

tomas-jerabek-kosik2

Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz

Nasazení dostupnější zeleniny bez zbytečného nadbytku chemie je od Košíku další tah ve velkém konkurenčním souboji s Rohlik.cz Tomáše Čupra, který je na českém trhu jednička v prodeji potravin online. V říjnu představil Košík nový program pro seniory a handicapované, do dvou let chce skončit s prodejem klecových vajec a také začal prodávat italské produkty Wine Food. Konkurenční Rohlik.cz proti tomu vyrukoval s pečivem z Antonínova pekařství, rozjel velkou spolupráci s lékárnami BENU, začal upozorňovat na nevhodná éčka a také se chystá skoncovat s jednorázovými plasty.

V konečném důsledku zatím na konkurenčním boji vydělává především zákazník, jemuž se dostává prakticky každý měsíc několika nových služeb nebo produktů, ať už od jednoho či druhého e-shopu.