THQ Nordic za více než miliardu korun kupuje české herní studio Warhorse, stojící za titulem Kingdom Come

daniel-vavra-warhorse-studios
0Zobrazit komentáře

Na českém herním poli se uskutečnil jeden z největších obchodů v historii. Pražské studio Warhorse Studios, které stojí za velmi úspěšnou hrou Kingdom Come: Deliverance, koupila rakousko-německá firma Koch Media, spadající od loňského roku pod švédskou skupinu THQ Nordic. Výše transakce dosáhla ohromných 42,8 milionu eur, respektive 1,1 miliardy korun. Čistá částka po odečtení všech aktiv, jimiž Warhorse disponují, se vyšplhala na 33,2 milionu eur, což představuje více než 850 milionů korun. Převážná část transakce bude uskutečněna v hotovosti.

Warhorse Studios se v průběhu vývoje potýkaly s mnoha problémy, které oddalovaly vydání, a studio by se dost dobře neobešlo bez stamilionového financování ze strany investora Zdeňka Bakaly, který mimo jiné vlastní mediální dům Economia. Bakala držel ve studiu 70% podíl s tím, že původním zakladatelům Danielu Vávrovi a Martinu Klímovi zbylo po 17, respektive 13 procentech.

Karlínské studio má aktuálně přes 120 zaměstnanců a Daniel Vávra i Martin Klíma se v něm rozhodli i po akvizici přetrvat, stejně tak stávající šéf Warhorse Studios Martin Frývalský. Dle všeho totiž nyní ve Warhorse Studios postupně pracují na dalším pokračování titulu Kingdom Come, který se studiu včetně investora zaplatil již během prvního měsíce. Dnes už se prodalo Kingdom Come: Deliverance přes 2 miliony kopií.

martin-klima-warhorse-studios

Spoluzakladatel Warhorse Studios Martin Klíma

Od ledna do prosince minulého roku Warhorse Studios v čistých příjmech dosáhlo na 42 milionů eur s celkovými provozními příjmy ve výši 45,8 milionu eur. Čistý zisk před zdaněním v minulém roce představoval 28,4 milionu eur, což je více než 734 milionů korun. Výše akvizice tak po splacení dluhů téměř odpovídá ročním příjmům firmy. Ty se samozřejmě v aktuálním roce znatelně zpomalí.

Warhorse Studios jsou jedním z předních nezávislých studií v Evropě a jsem nadšen, že se připojí do skupiny THQ Nordic. Kingdome Come: Deliverance, které prodalo přes 2 miliony kopií, bylo už od svého vydání zhruba rok nazpět obrovským úspěchem. Nemůžu se dočkat na další spolupráci se zakladateli, kteří budou nadále pokračovat v řízení studia s patřičnou kreativní svobodou,“ říká k transakci šéf THQ Nordic Lars Wingefors.

adam-soukal-roger

Přečtěte si takéČeský fintech Roger loni profinancoval faktury za 1 miliardu. Letos cílí i díky expanzi do zahraničí na dvojnásobekČeský fintech Roger loni profinancoval faktury za 1 miliardu. Letos cílí i díky expanzi do zahraničí na dvojnásobek

Začali jsme jako malý startup jen s několika zaměstnanci, kteří sdíleli naše nadšení v průběhu vývoje celého složitého projektu. Zkušenosti našich týmových hráčů, důvěra a podpora hlavního investora a také fanoušků v průběhu kampaně pro Kingdom Come: Deliverance na Kickstarteru nás posunuly až na mezinárodní úroveň. Věříme, že nám podpora THQ Nordic umožní ještě více se soustředit na vývoj a vydávání dalších úžasných her pro naše zákazníky,“ doplňuje k transakci šéf Warhorse Studios Martin Frývalský.

kingdom-come-deliverance

Foto: Warhorse Studios

Kingdom Come: Deliverance

Steam musel kvůli české hře Beat Saber upravit rychlost svého trackovacího softwaru. Hráči byli moc rychlí

Michal PtáčekMichal Ptáček

beatsaber
0Zobrazit komentáře

Tuzemský herní bestseller Beat Saber, kterému stačil necelý rok od vydání na to, aby se vypracoval mezi celosvětově nejpopulárnější hry pro virtuální realitu, o sobě dal opět vědět. Tentokrát ovšem spíše v kuriózním slova smyslu. Americká společnost Valve provozující hráčskou platformu Steam, prostřednictvím které se česká hra také prodává, totiž musela kvůli některým hráčům upravit parametry své VR platformy SteamVR.

Přišlo se na to, že někteří pokročilí hráči Beat Saberu, kteří pomocí dvou laserových mečů rozbíjí boxy létající v rytmu hrající hudby, byli během hraní tak rychlí, že byl Steam nucen navýšit maximální rychlostní hodnoty pro trackování pohybu. Nejlepší, respektive nejhbitější hráči totiž překročili do té doby nastavený limit.

Na tuto kuriózní situaci se přišlo díky vývojářského blogu programátorů Steamu, v němž byla zmíněna nová opravná funkce, která je implementována do nedávno zveřejněné verze platformy SteamVR pod označením 1.3.2. „Na základě dat od nejlepších hráčů Beat Saberu jsme se rozhodli zvýšit maximální limity trackovacích hodnot, které dle nás přitom už předtím překračovaly hranici toho, čeho je člověk schopný,“ uvedli programátoři Valve ve svém vývojářském deníku.

Zjednodušeně řečeno: ruce některých hráčů jsou ve hře Beat Saber tak rychlé, že Valve muselo pro svoji virtuální platformu vydat opravnou aktualizaci, která bude odpovídat nově naměřeným hodnotám. Paradoxní je, že americká společnost přiznala, že některé ze špičkových hráčů české hry má i ve svých řadách. Hned několika vývojářům Valve, kteří hru Beat Saber na platformě SteamVR testovali, se totiž v takzvaném expertním módu hry podařilo tyto hranice překonat.

V momentě, kdy ti nejlepší hráči mají k dispozici dostatečně lehký ovladač, jsou dle naměřených hodnot schopni otočit zápěstí v úhlu 3 600 stupňů za vteřinu, čímž se dostáváme v podstatě do oblasti nadlidských výkonů. Pro tuzemské studio Beat Games, které za Beat Saberem stojí, se jedna o další příjemné zvýšení už tak velkého povědomí v hráčské komunitě.

Beat Saber na svém YouTube kanále nedávno vyzkoušel například populární youtuber PewDiePie, v Jižní Koreji zase vznikají speciální arkádové Beat Saber automaty a nemůžeme nezmínit fakt, že hra se stala v listopadu a prosinci nejstahovanějším titulem na platformě Playstation VR. V listopadu to přitom bylo zhruba pouhých 10 dní poté, co na tuto platformu zamířila.