Známý DJ Marshmello vyprodává koncerty i ve hře Fortnite. Na jeho show přišly desítky milionů hráčů

Filip HouskaFilip Houska

marshmello-fortnite
0Zobrazit komentáře

Ještě zhruba před deseti lety platilo, že pokud chtěl být hudebník známý mezi širokou globální veřejností, musel se svými koncerty obrážet co nejvíce míst. Jakmile se však vyrojily internetové platformy typu YouTube a další, zejména streamovací služby, tato rovnice postupně přestávala ztrácet na významu. Dnes už fanoušci nepotřebují cestovat proto, aby svého oblíbeného umělce viděli naživo, ale mohou si pustit přímý přenos z koncertu i na svých telefonech. Na povrch se dost možná dere ale i jiný trend, a to sledování koncertů přímo v online hrách.

Právě o tuto unikátní záležitost se nově postaral DJ a hudební producent Christopher Comstock, kterého celý svět zná spíš pod uměleckým pseudonymem Marshmello. Tento 26letý mladík z americké Philadelphie, stojící za platinovými hity jako Alone nebo Wolves se Selenou Gomez, uspořádal živý virtuální koncert přímo ve Fortnite, jedné z nejskloňovanějších her posledního roku s více jak 125 miliony aktivních hráčů, která loni hernímu studiu Epic Games vynesla 2,4 miliardy dolarů.

marshmello-fortnite-1

Herní mapa Pleasant Park se proměnila v taneční parket

Vzhledem k tomu, že se na této události podílela dvě vysoce respektovaná jména ve svých oborech (Marshmello za elektronickou hudbu a vývojářské studio Epic Games za Fortnite), dalo se čekat, že půjde o atraktivní show. A také že šlo. Okolo sobotní druhé odpolední východoamerického času byli všichni aktivní hráči teleportování před virtuální stage, na které za svým mixážním pultem stála herní variace chlápka v bílém kostýmu s ikonickou helmou. Marshmello právě promlouval k davu.

MARSHMELLO

Christopher Comstock alias Marshmello

Dav čítal přibližně 60 hráčů, což bylo maximum, co Epic Games naráz povolilo. Pomyslných vstupenek se však prodalo mnohonásobně více – digitální Marshmello totiž převzal kontrolu nad tisíci individuálními „zápasy“, v nichž tradiční mapu Pleasant Park, kde se standardně konají bitvy v rámci módu Battle Royale, proměnil na místo, které mělo poznat největší hity tohoto umělce přímo ve virtuálním světě Fortnite. Pak se čekalo jen na potřebný drop, jenž by celou koncertní akci zahájil.

Spolu s „odbouchnutím“ megahitu Alone, který byl doprovázen ohni v koordinaci s barevnými světly a tancujícími hologramy herních postav, se rozvířil i dav. Přítomní dávali své nadšení z hudby najevo všemožným skákáním, specifickými tanečními pohyby, které jsou známé z oslav nad vyhraným zápasem, a zkrátka vším, co jim jen hra umožňuje. Celá párty, kterou Marshmello korigoval svým desetiminutovým minisetem, se navíc obešla bez zranění, jelikož měli hráči deaktivovány jakékoliv zbraně.

Po skončení hudební show se pak vše vrátilo do starých kolejí a z Pleasant Parku se opět stalo bitevní pole. Záznam je však k dispozici na YouTube (viz výše) a v audio podobě také na Apple Music, kde je ke streamování nabízen rozšířený set doplněný o další remixy. Nehledě na to, že na internetu lze najít nejrůznější videa, která jsou doplňována o bezprostřední pocity sledujících a samotných hráčů.

Opět skvělý marketing v podání Epic Games

Pokud měl tento virtuální koncert vedle netradiční zábavy ještě něco zdůraznit, byl to marketing, se kterým tvůrci Fortnite nakládají vskutku zajímavě. Celému představení totiž předcházelo několikadenní promo, jež mělo hráče přilákat nejen k účasti, ale také k nákupu tematických převleků, digitálních sběratelských předmětů a herních výzev. Ostatně takový reklamní postup aplikují Epic Games ve Fortnite poměrně často a hráči za limitované akce neváhají přes mikrotransakce utratit desítky až stovky dolarů.

Ač je tato událost v podobě virtuálního herního koncertu poměrně unikátní a velmi netradiční, něco podobného se již v minulosti uskutečnilo. Konkrétně šlo o britskou pop-rockovou kapelu Duran Duran, která uspořádala živou show ve hře Second Life v roce 2011.

Marshmello-Fortnite-Skin

Skin v podobě Marshmelloa, který byl ve hře nabízen k zakoupení

Foto: Marshmello/YouTube; Disney | ABC Television Group/Flickr

Podívejte se na nejlepší reklamy a trailery, které se odvysílaly během sportovního svátku Super Bowl

whitaker
0Zobrazit komentáře

Jako tradičně každý rok probíhá začátkem února jedna z největších sportovních událostí vůbec, americký Super Bowl, který pravidelně sledují stovky milionů diváků a jenž určuje vítěze NFL, nejvyšší profesionální ligy amerického fotbalu. Mimo sportu jako takového, který jen na stadion přitáhl přes 70 tisíc fanoušků, jsou ale největším terčem po celém světě především reklamy. O prestižní reklamní čas se přetahují ty nejznámější firmy světa, včetně technologických gigantů jako Microsoft, Amazon nebo Google či tradičních hráčů v podobě T-Mobile nebo Audi.

Letošní zápas mezi New England Patriots a Los Angeles Rams skončil 13:3 ve prospěch Patriotů a mezi zábavou a oslavou výsledku se na Super Bowlu objevilo také například vystoupení hudební skupiny Maroon 5. Mimo klasické reklamy, které zápas doprovázely, se zařadilo také nespočet ukázek na nové filmy či seriály, ať už z produkce Netflixu nebo HBO. Níže přinášíme ty nejlepší z nich.

Google Translate

Google se v letošní Super Bowl reklamě zaměřil na svou službu Google Translate, přes kterou denně uživatelé přeloží neuvěřitelných 100 miliard slov. Mezi nejčastějšími slovními spojeními, jež se překládají, je bezpochyby: „Moc děkuji za pomoc.“ Překládat lze již delší dobu nejen za pomocí psaní nebo mluveného slova, ale také za pomocí rozšířené reality. S mobilním zařízením stačí při zapnuté aplikaci Googlu namířit například na značku u silnice a podívat se na ni v přeložené verzi.

Microsoft

Technologický obr Microsoft se zaměřil ve své reklamě na to, jak jeho technologie mění životy lidí po celém světě k lepšímu. Především pak zábava prostřednictvím herní konzole Xbox One, včetně speciálně přizpůsobeného příslušenství pro handicapované osoby, o němž jsme se nedávno zmiňovali. U hráčů to slaví velký úspěch, což aspoň v tomto ohledu Microsoft posunulo před Sony a jeho PlayStation 4, který je dlouhodobě nejprodávanějších herní konzolí.

Amazon Alexa

Vedle konkurenčního Googlu se pustil do proma jednoho ze svých důležitých produktů také Amazon s hlasovou asistentkou Alexa. V jeho reklamě v rámci Super Bowlu si zahráli známí herci Forest Whitaker a Harrison Ford, kteří ukázali, jak funguje zubní kartáček napojený na hlasovou asistentku nebo na psí obojek, kdy si sám pes objednává nové žrádlo. Alexa se objevila i ve své zvětšené verzi propojené s vířivkou, ve které pak šlo snadno ovládat hudbu včetně vodních efektů. Šlo pochopitelně o vtipné koncepty, respektive jak v reklamě padlo, o „faily“, co by se mohlo stát, kdyby se Alexa integrovala úplně všude. Amazon se pochlubil také ukázkou na první sérii seriálu Hanna.

Audi e-tron

Když došlo na řadu na jednu z největších automobilek světa, Audi, nemohlo to být o ničem jiném než o nastupující generaci plně elektrických vozidel, do kterých automobilka investuje nemalé prostředky. Konkrétně se jednalo o reklamu na Audi e-tron, které se objeví jež v letošním roce a ukazuje velmi slibný sportovní design. Audi se v reklamě také znovu zmiňuje, že do roku 2025 bude třetina všech modelů automobilky s elektrickým pohonem. Video také ukázalo dva koncepty pod plachtou, které jsme zatím plně neviděli. Má jít o druhé SUV a supersport.

Seznamka více zaměřená na ženy Bumble

Psali jsme o ní již několikrát, přesto je Bumble v Česku relativně neznámou seznamkou, která vznikla v rukou bývalé spoluzakladatelky Tinderu. Té vadilo, že se především ženy na seznamkách setkávají s ohromným množstvím zpráv od nápadníků, velmi často s nevhodným kontextem, a to je od pravidelného používání odrazuje. V Bumble musí udělat první krok žena, která si vybírá z množství potenciálních protějšků na základě fotografií a dostupných informací. Teprve tehdy dojde k propojení. V reklamě na Bumble si zahrála jedna z nejlepších tenistek světa Serena Williamsová.

Squarespace

Super Bowl neunikl ani jedné z největších firem na tvorbu klasických webů nebo e-shopů Squarespace, kterou používají miliony uživatelů, včetně celebrit. Jedna z nich, konkrétně 46letý herec a producent Idris Elba, si zahrála v nejnovější reklamě, která provází celým procesem koupě domény, založení nového webu a správy obsahu. V souvislosti s masivní kampaní spustilo Squarespace nový web a také nové funkce. Squarespace lze využít i v Česku, a to včetně integrace e-shopu s českou měnou, oficiálně je ale prostředí i základní šablony v angličtině.

Expensify

Jedna ze suverénně nejpovedenějších reklam byla na startup Expensify, který umožňuje v rámci mobilní aplikace jednoduše nahrát doklady z nejrůznějších nákupů a zakládat je tak automaticky do účetnictví. Expensify se propojilo s hercem Adamem Scottem a známým rapperem 2 Chainz k tvorbě hudebního videa, v němž vtipným způsobem ukazuje, jak jednoduché je jednotlivé nákupy zadávat do aplikace. V rámci reklamy rozběhl startup i soutěž, která je přímo propojena s klipem. Po naskenování účtenek se lze zařadit do soutěže a většinu věcí, které se objevily v klipu, opravdu vyhrát. Celé hudební video z reklamy lze pak nalézt zde.

Hra o trůny + pivo Bud Light

I když je často asociace s jakýmkoliv výrobcem tabáku či alkoholu značně kontroverzní, přesto se jí HBO nebránilo a spojilo se k propagaci chystané poslední série seriálu Hra o trůny s americkým výrobcem piva Bud Light. Vedle zápasu dvou rytířů na koni se objeví i další narážky na seriál, včetně participace draka. Poslední série Hry o trůny nás čeká již v průběhu dubna a nedávno jsme mohli vidět jednu z dalších ukázek, která zobrazovala hlavní postavy seriálu.

Avengers: Endgame

Když už jsme u filmů, kolem Super Bowlu se čekalo také na další ukázku ze zatím posledního filmu série Avengers od Marvelu s podtitulem Endgame. V krátké ukázce se opět objevilo několik hlavních hrdinů a potvrzení vstupu do kin během dubna. Zatím jsme toho z nové marvelovky moc neviděli, i když první trailer přišel již začátkem prosince. Velmi pravděpodobně půjde o jeden z komerčně nejúspěšnějších filmů historie, který naváže na více než dvoumiliardové příjmy v dolarech v případě předchozího dílu Infinity War.

Captain Marvel

Kdybyste náhodou přeci jen měli o marvelovky před dubnem nouzi, čeká nás také snímek Captain Marvel s ženskou hrdinkou v hlavní roli. Premiéra Captain Marvel je naplánována na 8. března a hlavní roli si zahrála osmadvacetiletá Brie Larson. Oproti Avengers jsme toho z filmu již viděli více a Super Bowl se tak víceméně snaží pouze připomenout, že se datum premiéry blíží.