Jan Řežáb a Cyril Höschl získali téměř 80 milionů korun na svůj nový startup Time is Ltd.
Zakladatel tuzemského analytického startupu Socialbakers Jan Řežáb již několik let místo původní pozice CEO působí ve společnosti jako předseda dozorčí rady a má tak poměrně velké množství volného času na další nové projekty. Téměř rok a půl působil na pozici šéfa pro digitální technologie v čínském Goodbaby, dříve investoval do herní platformy Gamee, kterou vede jeho manželka Božena Řežábová a mezitím v pozadí vcelku nenápadně budoval nový startup.
Tím je firma s názvem Time is Ltd., z níž se postupem času stala analytická platforma, která má především ve větších firmách vést k větší produktivitě a efektivitě. Pro její další rozvoj získal nyní Řežáb spolu s druhým zakladatelem a technickým ředitelem Cyrilem Höschlem investici ve výši 3 milionů eur, v přepočtu tedy necelých 78 milionů korun. Mezi investory se zařadil Mike Chalfen nebo investiční fond Accel, který v minulosti vložil peníze do firem jako Dropbox, Facebook, Slack nebo Spotify.
Peníze by měly sloužit na další vývoj, především pak pochopení nejrůznějších spojitostí v analýze dat z různého softwaru, který společnosti pravidelně používají. V jednoduchosti tak může jakákoliv firma díky propojení svých již existujících nástrojů vidět vizualizaci veškerého stráveného času na schůzkách, komunikaci, plánování a tím lépe pochopit potenciál vyšší produktivity či odhalit zásadní problémy.
Propojit si takto lze například Google Suite, tedy veškeré e-maily nebo kalendář, Office 365 pro dokumenty, Slack pro kompletní interní komunikaci nebo třeba služby jako Zoom a Salesforce. Dle dostupných informací spolupracuje Time is Ltd. s více než 50 společnostmi a institucemi, kterým pomohl analyzovat data od desítek tisíc zaměstnanců a několik miliard zpráv na komunikační platformě Slack. Patří mezi ně například i Česká spořitelna nebo česká platforma pro vyhledávání letenek Kiwi.com.
Dle Řežába přitom firmy mohou řešit naprosto banální problémy, které se ale zejména v obrovských korporacích často ztratí. Například porovnání fyzických meetingů, na které se je nutno přepravovat, s těmi digitálními, které jde naopak uskutečnit kdekoliv na světě. Firmy pak vidí data před sebou a reálně mohou různé zvyky optimalizovat a v průběhu času ušetřit spoustu peněz i lidských kapacit.
Mezi největšími konkurenty dle českého podnikatele patří služba od Microsoftu s názvem Workplace Analytics, která má ovšem jednu nevýhodu – spolupracuje pouze s dalšími produkty Microsoftu a je tak více uzavřená než podobné startupy.
Cena služeb Time is Ltd. je nastavena na zhruba 200 korun měsíčně za jednoho uživatele ve firmě. V samotném startupu dnes pracuje 10 lidí, po nové investici ovšem Řežáb očekává nábor nových tváří, stejně jako přemístění se do vlastních kanceláří.