Zakladatel Vivantisu Martin Rozhoň investuje do náborového startupu Recruitis Štěpána Bartyzala

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

Martin Rozhoň

0Zobrazit komentáře

O Martinu Rozhoňovi je v poslední době hodně slyšet. Po prodeji sítě e-shopů Vivantis, kterou vystavěl až do miliardových tržeb, do rukou Mall Group se stal z podnikatele významný investor, jenž vkládá peníze především tam, kde vidí pozitivní společenský dopad. Dalším cílem Rozhoňových investic se nyní stal projekt Recruitis, se kterým chce jeho zakladatel Štěpán Bartyzal ve firmách zlepšit nábor nových zaměstnanců.

Štěpán Bartyzal není v oboru lidských zdrojů žádným nováčkem. Před dvanácti lety založil společnost Český trh práce a začal provozovat regionální pracovní portály. V roce 2014 pak vycítil přicházející změnu do světa náboru, kde se začala řešit kultivace a celková změna v přístupu firem ke kandidátům.

Klíčovou součástí se stal náborový systém, který celý proces řídí, automatizuje a zkvalitňuje, a právě takový systém začal vyvíjet i Bartyzal. Vlastní náborový nástroj představil v roce 2017 pod názvem Recruitis a dnes ho pro efektivnější nábor nových zaměstnanců využívají desítky velkých i menších firem včetně Seznamu, Globusu, Bonami nebo slovenského Innogy.

stepan-bartyzal-recruitis

Štěpán Bartyzal, zakladatel Recruitis

„Firmy dlouhou dobu žily v tom, že pokaždé když otevřely dveře, stála tam fronta kandidátů. Nebyly prakticky nuceny zefektivňovat celý proces náboru nebo jen udržet slušnou míru komunikace. Mnoho z nich ani nedávalo vědět kandidátům, o které neměli zájem. A díky bohu, tato doba je pryč. Nyní trh ovládá kandidát a ten si může vybírat hned z několika firem,“ popisuje Štěpán Bartyzal, podle kterého je proto klíčová rychlost a kvalita komunikace mezi firmou a kandidátem.

yemi-apple

Přečtěte si takéČeský kreativec Yemi A.D. se objevil v nové reklamě od Applu. Ukazuje v ní schopnosti iPadu ProČeský kreativec Yemi A.D. se objevil v nové reklamě od Applu. Ukazuje v ní schopnosti iPadu Pro

S náborem nových zaměstnanců pomáhal Bartyzal v minulosti i právě v úvodu zmíněnému Martinu Rozhoňovi. Ten tehdy hledal nové kolegy do Vivantisu a když se po jeho prodeji proměnil v investora, sešly se cesty obou mužů znovu. Tentokrát je však pomoc opačná. Jak Martin Rozhoň prozradil pro CzechCrunch, do Recruitisu vkládá 1 milion korun, a to prostřednictvím investiční platformy Fundlift, kam se vydal Bartyzal pro kapitál potřebný na posílení týmu, marketing i případnou expanzi.

recruitis

Náborový systém Recruitis

„Se Štěpánem se známe mnoho let. Má velký přehled o tom, co se v HR děje, praktickou zkušenost a sedli jsme si i lidsky,“ komentuje svou novou investici Martin Rozhoň. Očekává se, že na Fundliftu se k němu přidají i další investoři, kterým Recruitis nabízí za 4 miliony celkem 18,8% podíl ve firmě. Rozhoň navíc prozradil, že by se nemuselo jednat o jeho poslední aktivitu v Recruitisu, jelikož má opci na nákup dalšího podílu, pokud bude mít zájem.

Náborový software se tak zařazuje do již poměrně širokého investičního portfolia, které Martin Rozhoň po svém definitivním odchodu z Vivantisu v relativně krátkém čase vybudoval. Zainteresovaný je aktuálně Rozhoň ve společnostech Econea, Scuk, Machaver, uLékaře.cz, VRgineers nebo SatisMeter a jeho investiční apetit evidentně nekončí.

martin-rozhon

Martin Rozhoň

Přijďte se podívat na další CzechCrunch Offlajn. Pavel Kacerle a Lubo Smid rozeberou život a byznys v USA

Nela VítováNela Vítová

0Zobrazit komentáře

Další CzechCrunch Offlajn se blíží. A tak jako minule, kdy jsme se šéfy společností Liftago a Bolt (dříve Taxify) probrali budoucnost taxi dopravy v Praze, se je i tentokrát na co těšit. S našimi hosty totiž „zamíříme“ za oceán a probereme život a byznys ve Spojených státech. Dvojice našich hostů, Pavel KacerleLubo Smid, má v tomto ohledu spoustu zkušeností.

Pavel Kacerle se dostal do Ameriky přes města jako Londýn, Berlín a Singapur. V Los Angeles uspěl především na kreativním poli prací pro americké filmové giganty Marvel, Lucasfilm a Disney a podílel se na tvorbě vizuálních efektů pro filmy jako Thor 2, Captain America 2, Avengers 2, Spider-Man nebo Jurský svět. Kromě toho se nedávno rozhodl pustit do vlastního podnikání a ze San Franciska buduje startup s názvem Live Penalty.

Druhým hostem bude Lubo Smid, spoluzakladatel a CEO české technologické společnosti STRV, která vyvíjí produkty pro velké americké klienty jako Tinder, Microsoft nebo sanfranciský startup Boosted, vyrábějící elektrické skateboardy. Díky tomu, že firma se soustředí především na americký trh, tráví Lubo Smid téměř polovinu roku právě ve slunné Kalifornii, kterou během let autenticky poznal po pracovní i osobní stránce.

cc-11

Na minulém Offlajnu se představil Ondřej Krátký z Liftaga a Roman Sysel z Bolt (Taxify)

Oba hosté prozradí, jak obtížné je se v Americe s vlastním projektem prosadit, proces získávání investic, ale také rozeberou rozdíly mezi pracovním a osobním životem v USA a České republice. Probereme například životní náklady nebo aktuální vízovou situaci, včetně toho, jak získat pro konkrétní potřeby to ideální vízum. Zároveň vám oba hosté představí nové projekty, se kterými se právě na americkém trhu snaží prorazit.

Co je CzechCrunch Offlajn

CzechCrunch Offlajn nabízí možnost poslechnout si názory zajímavých hostů a osobností z české technologické, startupové a byznysové scény. Těšit se tradičně můžete na neformální event s příjemnou atmosférou a pořádnou dávkou inspirace. CzechCrunch Offlajn se uskuteční v úterý 23. dubna, tradičně v sídle české technologické firmy STRV v pražském Karlíně.

Vstupenky za cenu 250 korun můžete zakoupit na Eventbrite  ZDE. Kapacita je omezena na 200 hostů. Kromě přístupu na akci je součástí vstupenek samozřejmě také občerstvení, chybět nebude pizza, nealko i alkohol.

  • Kdy: 23. 4. 2019 v 19.30 hodin
  • Kde: STRV, Rohanské nábřeží 678/23, Praha 8-Karlín
  • Vstupné: 250 Kč
  • Událost na Facebooku zde.

Těšíme se na vás!