Boosted ke svým populárním elektroboardům přidává i koloběžku. Je odolná a jede až 38 km/h

Filip HouskaFilip Houska

boosted-rev-turn-min

Foto: Boosted

Elektrická koloběžka Boosted Rev

0Zobrazit komentáře

Boosted patří k tomu nejlepšímu, co trh s elektrickými skateboardy mohlo potkat. Tým z kalifornského města Mountain View již od roku 2012 staví své základy na výrobě kvalitních prken s elektrickým pohonem, které si získají jak milovníky dlouhých sjezdů na longboardech, tak zastánce dopravy po městech na kompaktních pennyboardech. Nově se však Boosted pouští do další oblasti, která se v poslední době těší obrovského boomu – koloběžky.

V souvislosti s rostoucím trendem sdílených elektrických koloběžek, které se v řadě měst ukázaly jako zajímavá alternativa k rychlé přepravě, Boosted vyrukovalo s vlastním řešením, takzvanou Boosted Rev. Ta na první pohled kopíruje tradiční parametry běžné koloběžky: dvě kola, platforma na stání a řídítka. Nebyl by to ale Boosted, kdyby nepřihodil nějakou vychytávku. Lépe řečeno vychytávky, které slibují mnohem pohodlnější a bezpečnější cestu.

boosted-rev-fast-min

Boosted Rev

Pravděpodobně největší předností Boosted Rev je její provedení, které je mnohem bytelnější než u klasických koloběžek. Obě kola mají širší pneumatiky s výrazným vzorkem, díky němuž by neměl být problém jezdit bezpečněji i po horších komunikacích. K bezpečné jízdě se pojí také odolnější a větší platforma pro stání, která je z bočních stran zpevněna kovovými tyčkami. Nehledě na to, že je níže položena a minimalizuje případné pády během prudších zatáček.

Maximální rychlost až 38 km/h

Velkou pozornost kladl Boosted také na brzdové vybavení. Do své koloběžky implementoval rovnou trojici brzdných systémů: jeden elektrický, který je možný intuitivně pomocí palce korigovat na řídítkách (a prakticky tak zvyšovat, či snižovat rychlost), a dva mechanické. Ty se nachází u zadního a předního kola a jsou ovladatelné tradičně pomocí řidítkových páček.

boosted-rev-throttle-min

Ovládání „plynu“ na elektrické koloběžce Boosted Rev

Protože se Boosted proslavil zejména svými spolehlivými a chytře vyřešenými elektrickými motory, které implementoval do skateboardů, Boosted Rev nemůže být pozadu. Kalifornská firma se rozhodla uvést v realitu takzvaný systém Dual-Wheel Drive, což znamená dosazení dvou 750W motorů přímo do zadního a předního kola.

Díky tomuto umístění a příslušnému hnacímu mechanismu pak koloběžka dokáže vytáhnout rychlost až na 38 kilometrů v hodině se zrychlením z 0 na 32 km/h za přibližně 4 vteřiny. K dispozici jsou i tři úrovně jízdy, přičemž každá z nich limituje koloběžku do určité rychlosti (19 km/h, 29 km/h a 38 km/h). Co se týče dojezdu na jedno nabití, Boosted uvádí vzdálenost okolo 35 kilometrů.

boosted-rev-portability-min

Elektrickou koloběžku Boosted Rev lze i složit

Boosted Rev si má navíc hravě poradit i do kopců, kde mají běžné elektrokoloběžky zpravidla velké problémy. Podle oficiálních údajů by mašinka od tvůrců oblíbených skejtů Mini S, Mini X, Plus či Stealth měla pokořit až 25procentní stoupání bez výrazného úbytku na rychlosti. Vzhledem k ergonomickým řídítkům, v jejichž prostřední části se nachází displej pro údaje o rychlosti, dojezdu a stavu baterie, by pak koloběžka měla sloužit zejména těm, kteří vyžadují maximální komfort během mikromobilitní dopravy v různých částech měst a příměstských oblastí.

Dorazí i do Česka

Výhodou má být také snadné složení do kompaktního tvaru (například pro naložení do auta nebo tramvaje) a možnost kontrolovat obecné informace z mobilní aplikace. Boosted zatím svůj nejnovější přepravní počin neprodává, nicméně jej nabízí k rezervaci za 100 dolarů. Prodejní cena se pak v průběhu léta, kdy má Boosted Rev oficiálně dorazit, zastaví na hranici 1 800 dolarů, tedy zhruba 41 tisíc korun. Dostupná bude i pro Evropu včetně České republiky.

boosted-rev-display-min

Displej na elektrické koloběžce Boosted Rev

boosted-skateboard-mini-rev-scooter-min

Elektrické koloběžky a skateboardy Boosted

Zásilkovna představila první robotickou výdejnu bez obsluhy. Balík vydá za pár vteřin

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

simona-kijonkova-zasilkovna-top

Foto: Zásilkovna

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

0Zobrazit komentáře

Když Simona Kijonková v dubnu představovala novou službu, kterou chce konkurovat České poště, a říkala, že toho má její Zásilkovna pro letošní rok ještě hodně v rukávu, myslela to vážně. Jeden z největších tuzemských logistických hráčů se od té doby stihl spojit s Aukrem a nyní jako vůbec první logistická firma v regionu představila automatické výdejní místo Z-BOT.

Zásilkovně byly technologie vždy vlastní. Ostatně i její nová služba Mezi námi, díky které si mohou posílat balíky mezi sebou i fyzické osoby, stojí na kompletním odbavení i zaplacení přes mobilní aplikaci. Další novinka Zásilkovny jde pak z technologického pohledu ještě dál. Unikátní robotické zařízení Z-BOT představuje nový typ výdejního místa, které balík vydá rychle a bez nutnosti obsluhy.

„Z-BOT zavádíme jako jednu z dalších možností, kde si zákazník může svoji zásilku vyzvednout. Umístění takového zařízení je vhodné především ve velkých obchodních centrech, kde je vysoká koncentrace lidí,“ vysvětluje zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny Simona Kijonková. Robotická výdejna nabídne rychlé a pohodlné vyzvednutí zásilky, ke kterému zákazníkovi stačí znát jen heslo. To pak zadá na klávesnici a Z-BOT mu jeho zásilku vydá.

zasilkovna-z-bot2

Foto: Zásilkovna

Automatická výdejna Zásilkovny Z-BOT

Zásilkovna si od automatického výdejního místa slibuje urychlení výdeje v místech s velkou koncentrací lidí, a proto je první Z-BOT umístěn v pražském OC Chodov. Zásilku, kterých se do zařízení vejde až 315 denně, vydá robot během několika vteřin, stejně rychle se do něj i zásilka vkládá, což mají na starost zatím jen zaměstnanci Zásilkovny. V budoucnu by však měl být příjem otevřen i zákazníkům.

Pokud se automatická výdejna zboží osvědčí, plánuje ji Kijonková umístit do dalších obchodních center jak v Praze, tak v ostatních městech. V plánu je Brno, Ostrava a Plzeň. Ostatně do konce roku chce mít Zásilkovna na tři tisíce výdejních míst a Z-BOT může být zajímavou alternativou, jak se třeba dostat na další místa nebo oslovit nové zákazníky.

reas_found

Přečtěte si takéInvestiční skupina Miton znovu úřaduje. Vkládá 10 milionů korun do českého realitního startupu ReasInvestiční skupina Miton znovu úřaduje. Vkládá 10 milionů korun do českého realitního startupu Reas

Screenshot

Přečtěte si takéHollywood se pouští do AI. Aronofsky ukazuje první generovaný filmHollywood se pouští do AI. Režisér Rekviem za sen založil studio a ukazuje první generovaný film

Ostatně bezobslužné výdejny v Česku úspěšně provozují Mall či Alza, která má i plně automatickou Prodejnu budoucnosti. Zásilkovna je první logistická služba, která s takovou službou službou přichází, a její Z-BOT má být vůbec nejrychlejší výdejnou svého druhu. Zákazníci si v ní mohou vyzvednout již zaplacené zásilky o maximálních rozměrech 40 na 40 na 60 centimetrů a hmotnosti do 10 kilogramů a není vyloučeno, že by do ní mohly v budoucnu doručovat i další firmy.

Zásilkovna dnes patří do skupiny Packeta, kterou řídí právě Simona Kijonková, a zatímco v loňském roce utržila 790 milionů korun, letos to má být už 1,3 miliardy korun. Podpořit to má především růst počtu přepravených zásilek, kterých bylo loni 11 milionů a letos to má být 18,5 milionu. Pomoci má i právě nová služba Mezi námi, kde Zásilkovna konkuruje především České poště.