Český startup Yieldigo získal prestižní ocenění od Gartneru. Loni vyrostl o 400 % a expanduje do Ruska

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

yieldigo-team2

Při nastavování cen produktů v obchodech se musí brát v potaz celá řada faktorů, a proto český startup Yieldigo vytváří specializovaný software, který i díky umělé inteligenci obchodníkům pomůže nastavit správnou cenu. Tedy takovou, která mu vydělá dostatek peněz a zároveň na ni budou slyšet zákazníci. Ostatně vrátit do celého procesu při nastavování cen i samotného zákazníka je jeden z principů, se kterým Yieldigo pracuje.

V našem únorovém rozhovoru technologický šéf startupu Jiří Psota popisoval, jakým způsobem Yieldigo zvyšuje obchodníkům zisky jen díky optimalizaci cen klidně o desítky procent, a nyní tento produkt ocenila také přední analytická společnost Gartner. Yieldigo se stalo teprve pátou tuzemskou firmou v historii, kterou Gartner označil pro rok 2019 oceněním „Cool Vendor“, a to v rámci Digital Commerce.

Analytici Gartneru každý rok prochází tisíce firem, u nichž hodnotí inovativnost jejich technologií i to, jak reálný dopad mají na byznys. Letos jako cool dodavatele označili právě Yieldigo, jehož dopad na výsledky klientů je podložen výše zmíněnými čísly. Pro optimalizaci cen dnes řešení českého startupu využívají zejména potravinové řetězce, drogerie či lékárny.

yieldigo-web

„Troufám si říct, že se bavíme se všemi významnými řetězci na českém trhu, kteří jsou datově orientováni a vyhledávají inovace, jež aplikovaný výzkum postupně přináší. V roce 2018 jsme se rozhodli zaměřit expanzi na trhy jihovýchodní Evropy, teď přidáváme Rusko,“ prozrazuje aktuální plány CEO Yieldiga David Klečka.

Nástroj pro optimalizaci cen funguje víceméně univerzálně jak pro kamenné, tak pro online řetězce. Ty si software Yieldigo kupují, aby do něj nastavily své cenové strategie a software jim na základě big data simulací nákupního rozhodování jejich zákazníků a integrovaného strojového učení vypočítal regálové ceny. Výsledkem by měly být takové ceny, které samotní spotřebitelé – ideálně v danou chvíli, jelikož se mohou neustále měnit – nejvíce očekávají.

playdate-handheld

Přečtěte si takéZnámé vývojářské studio představilo unikátní herní konzoli. Má analogovou kliku a vejde se do kapsyZnámé vývojářské studio představilo unikátní herní konzoli. Má analogovou kliku a vejde se do kapsy

Pozitivní ohlasy eviduje Yieldigo vedle českých klientů také ze Slovenska, Polska, Ukrajiny, Španělska, Rumunska či Rakouska a nově se chce významně zaměřit i na zmíněné Rusko. Tamní trh je totiž obrovský, technologické inovace na něm hrají stále výraznější roli a Yieldigo chce být jedním z hráčů, který bude velký trh posouvat.

„Je nutné si uvědomit, že v Rusku je všechno o řád jinde. Při naší poslední cestě do Ruska jsme měli významná setkání s hlavními potravinovými řetězci na tamním trhu, které dohromady svojí velikostí dosahují trojnásobku velikosti českého trhu. V České republice má jeden obchodní řetězec dejme tomu stovky prodejen, v Rusku jsou to tisíce nebo i desetitisíce,“ dodává Klečka.

jiri-psota

Jiří Psota, spoluzakladatel a CTO v Yieldigo

Jak nám prozradil v únoru Jiří Psota, Yieldigo je už od loňského roku v plusu a generuje tržby ve vyšších desítkách milionů korun. Přesná čísla český startup neprozrazuje, ale David Klečka nyní dodává, že meziroční růst jeho firmy představuje zhruba 400 %. Pokud se Yieldigu podaří uspět i v Rusku, kde je velký potenciál a český startup tam bude těžit i z podpory svého partnera Logio, mohou být finanční výsledky ještě významně lepší.