Český startup Yieldigo získal prestižní ocenění od Gartneru. Loni vyrostl o 400 % a expanduje do Ruska

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

yieldigo-team2

Při nastavování cen produktů v obchodech se musí brát v potaz celá řada faktorů, a proto český startup Yieldigo vytváří specializovaný software, který i díky umělé inteligenci obchodníkům pomůže nastavit správnou cenu. Tedy takovou, která mu vydělá dostatek peněz a zároveň na ni budou slyšet zákazníci. Ostatně vrátit do celého procesu při nastavování cen i samotného zákazníka je jeden z principů, se kterým Yieldigo pracuje.

V našem únorovém rozhovoru technologický šéf startupu Jiří Psota popisoval, jakým způsobem Yieldigo zvyšuje obchodníkům zisky jen díky optimalizaci cen klidně o desítky procent, a nyní tento produkt ocenila také přední analytická společnost Gartner. Yieldigo se stalo teprve pátou tuzemskou firmou v historii, kterou Gartner označil pro rok 2019 oceněním „Cool Vendor“, a to v rámci Digital Commerce.

Analytici Gartneru každý rok prochází tisíce firem, u nichž hodnotí inovativnost jejich technologií i to, jak reálný dopad mají na byznys. Letos jako cool dodavatele označili právě Yieldigo, jehož dopad na výsledky klientů je podložen výše zmíněnými čísly. Pro optimalizaci cen dnes řešení českého startupu využívají zejména potravinové řetězce, drogerie či lékárny.

yieldigo-web

„Troufám si říct, že se bavíme se všemi významnými řetězci na českém trhu, kteří jsou datově orientováni a vyhledávají inovace, jež aplikovaný výzkum postupně přináší. V roce 2018 jsme se rozhodli zaměřit expanzi na trhy jihovýchodní Evropy, teď přidáváme Rusko,“ prozrazuje aktuální plány CEO Yieldiga David Klečka.

Nástroj pro optimalizaci cen funguje víceméně univerzálně jak pro kamenné, tak pro online řetězce. Ty si software Yieldigo kupují, aby do něj nastavily své cenové strategie a software jim na základě big data simulací nákupního rozhodování jejich zákazníků a integrovaného strojového učení vypočítal regálové ceny. Výsledkem by měly být takové ceny, které samotní spotřebitelé – ideálně v danou chvíli, jelikož se mohou neustále měnit – nejvíce očekávají.

playdate-handheld

Přečtěte si takéZnámé vývojářské studio představilo unikátní herní konzoli. Má analogovou kliku a vejde se do kapsyZnámé vývojářské studio představilo unikátní herní konzoli. Má analogovou kliku a vejde se do kapsy

Pozitivní ohlasy eviduje Yieldigo vedle českých klientů také ze Slovenska, Polska, Ukrajiny, Španělska, Rumunska či Rakouska a nově se chce významně zaměřit i na zmíněné Rusko. Tamní trh je totiž obrovský, technologické inovace na něm hrají stále výraznější roli a Yieldigo chce být jedním z hráčů, který bude velký trh posouvat.

„Je nutné si uvědomit, že v Rusku je všechno o řád jinde. Při naší poslední cestě do Ruska jsme měli významná setkání s hlavními potravinovými řetězci na tamním trhu, které dohromady svojí velikostí dosahují trojnásobku velikosti českého trhu. V České republice má jeden obchodní řetězec dejme tomu stovky prodejen, v Rusku jsou to tisíce nebo i desetitisíce,“ dodává Klečka.

jiri-psota

Jiří Psota, spoluzakladatel a CTO v Yieldigo

Jak nám prozradil v únoru Jiří Psota, Yieldigo je už od loňského roku v plusu a generuje tržby ve vyšších desítkách milionů korun. Přesná čísla český startup neprozrazuje, ale David Klečka nyní dodává, že meziroční růst jeho firmy představuje zhruba 400 %. Pokud se Yieldigu podaří uspět i v Rusku, kde je velký potenciál a český startup tam bude těžit i z podpory svého partnera Logio, mohou být finanční výsledky ještě významně lepší.

StartupYard je v Česku u všeho důležitého. Startupy z jeho programu nabraly už přes 780 milionů korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

cedric-maloux-startupyard

Foto: StartupYard

Cedric Maloux, CEO StartupYardu

0Zobrazit komentáře

Brand Embassy, BudgetBakers, Gjirafa, Steel Mountain, Rossum. To je jen zlomek startupů, jež v poslední době prošly známým pražským akcelerátorem StartupYard, který potvrzuje, že je u mnoha důležitých událostí, které se na české startupové scéně zrodí. Několik desítek firem, které technologickým akcelerátorem ze Smíchova prošlo, na investicích nabralo už přes 780 milionů korun.

StartupYard založený v roce 2011 je dnes nejstarším soukromým akcelerátorem ve střední a východní Evropě a jeho deseti akceleračními koly již prošlo celkem 72 firem z 16 zemí. V portfoliu má tuzemský akcelerátor, který vede již šest let Cedric Maloux, celou řadu více či méně úspěšných startupů a v posledních měsících zaznamenal hned několik úspěchů.

Právě ze StartupYardu kdysi vzešel startup Brand Embassy, který v květnu oznámil velký exit do rukou velké mezinárodní společnosti NICE. Jednalo se o obchod za desítky milionů dolarů a StartupYard sehrál na začátku celého příběhu důležitou roli. Ve StartupYardu se objevil také další český projekt BudgetBakers, do něhož v dubnu vložilo další peníze Rockaway.

Vit_Horky_portret_BrandEmbassy

Foto: Rockaway

Vít Horký, spoluzakladatel a CEO Brand Embassy

Stejný investor pak byl také u březnové investice do projektu Gjirafa, albánské obdoby českého Seznamu, který rovněž prošel StartupYardem. Několik úspěšných měsíců završila akvizice britského startupu Steel Mountain, který se zaměřuje kyberbezpečností a nově působí pod křídly Avastu. Ocenění Startup roku si pak na české soutěži AI Awards odnesl český startup Rossum a nejvlivnější fintech firmou roku 2019 byl experty v Londýně jmenován britský WaymarkTech.

Nové akcelerační kolo a milionová investice

Ve všech zmíněných projektech má StartupYard prsty a s hledáním nadějných startupů zdaleka nekončí. Na podzim letošního roku vyhlásil již své 11. akcelerační kolo, v němž hledá high-tech projekty a nabízí jim investici ve výši 1 milionu korun a intenzivní trénink od 157 odborných mentorů. Investice tedy bude o třetinu vyšší než v předchozích ročnících a StartupYard vybere maximálně deset projektů.

oliver-dlouhy-kiwicom2

Přečtěte si takéDo brněnského Kiwi.com vstupuje za miliardy korun americký investor. Oliver Dlouhý jako šéf zůstáváDo brněnského Kiwi.com vstupuje za miliardy korun americký investor. Oliver Dlouhý jako šéf zůstává

„Praha se stává stále atraktivnějším místem pro technologické startupy. Pro jejich zakladatele je zajímavý především ekosystém, který jsme za posledních 8 let vytvořili – podařilo se nám propojit startupy, investory a korporace. Těší nás nejen zájem mezinárodních startupů o náš program, ale také to, že startupy z našeho programu mají úspěch v náročné globální konkurenci,“ uvedl Cedric Maloux, ředitel StartupYardu, který bude hledat firmy z oblastí umělé inteligence, kyberbezpečnosti, kryptografie, rozšířené a virtuální reality (AR a VR), IoT a robotizace.

weekly-071325-mvp-x

Přečtěte si takéObráběč v NASA, Baťa v sukních a jak v cizině platit výhodnějiBaťa v sukních z Vysočiny, návod na výhodnější placení v cizině a český obráběč v NASA

Do předchozího kola se přihlásilo 154 startupů z celého světa. StartupYard z nich nakonec vybral sedm startupů ze sedmi zemí, jediným českým zástupcem byl Vistag. I letos očekává Cedric Maloux velký zájem a pro startupy může být akcelerátor zajímavý i vzhledem k napojení na významné tuzemské investory, mezi nimiž je i zmíněné Rockaway, Credo či andělští investoři včetně Michala Illicha nebo Josefa Matějky.

startupyard2016-4235

Ředitel StartupYardu, Cedric Maloux