Po německé dálnici začínají jezdit hybridní tahače, které čerpají energii z trolejového vedení

hybridni-tahac-scania-1

Foto: Scania

Hybridní Scania R 450

0Zobrazit komentáře

Co nejšetrnější přístup k životnímu prostředí se začíná stávat jedním z hlavních globálních témat. Být co nejvíce ekologickými si za cíl dávají státy, jako je Norsko či Německo, ve kterých se do této snahy zapojuje vláda, občané i podniky, kteří vzájemně spolupracují. A právě v Německu se nyní rozběhl projekt, který snahu o ekologickou změnu a vzájemnou spolupráci jasně dokazuje.

Projekt se týká nákladní dopravy, která se ve většině vyspělých států zásadní měrou podílí na znečišťování životního prostředí. Projekt financovaný německým ministerstvem životního prostředí, ochrany přírody a jaderné bezpečnosti zahrnuje pětikilometrové trolejové vedení na hessenské dálnici A5 a jeden hybridní tahač značky Scania patřící společnosti Spedition Schanz, který je uzpůsoben pro odběr elektřiny z tohoto vedení.

hybridni-tahac-scania-3

Foto: Scania

Hybridní Scania R 450

Tahače společnosti Spedition Schanz převážejí několikrát denně zboží z města Odenwald do Frankfurtu nad Mohanem. Proto byla této společnosti nabídnuta možnost vyzkoušet ve svém podniku zcela unikátní způsob přepravy přibližně 100 až 150 tun barev, které vozy převážejí.

„Když se nás zeptali, zda se chceme do projektu přidat, dvakrát jsme nepřemýšleli. Naše společnost Schanz myslí na životní prostředí,“ říká generální ředitelka společnosti Christine Hemmelová a druhá generální ředitelka společnosti Kerstin Seibertová k tomu dodává: „Technologie elektrifikovaných silnic vypadá velmi slibně a jsme rádi, když se dozvíme více o tom, jak to celé funguje v praxi.“

lush-plachetnice

Přečtěte si takéNový vítr do starých plachet lodní dopravy. Lush a další firmy se vrací k přepravě nákladů ekologickými plachetnicemiNový vítr do starých plachet lodní dopravy. Lush a další firmy se vrací k přepravě nákladů ekologickými plachetnicemi

Že se o projekt zajímají i osoby, které původně neměly se společností Spedition Schanz nic společného, dokazuje Thomas Schmieder. Ten byl elektrickým tahačem natolik nadšen, že se okamžitě začal ucházet ve společnosti o práci, aby mohl tento vůz řídit. To se mu také povedlo, a tak se stal jedním ze tří řidičů, kteří byli vyškoleni k tomu, aby mohli s El-Leonem, jak elektrickému tahači přezdívají, jezdit.

hybridni-tahac-scania-2

Foto: Scania

Thomas Schmieder v hybridním tahači Scania R 450

„Četl jsem, že se Spedition Schanz bude účastnit pilotního projektu, a okamžitě mne to začalo zajímat. Elektromobilita prochází vzrušujícím vývojem. Podle mne je v ní budoucnost a já chci být její součástí,“ prozradil Schmieder.

V následujících čtyřech měsících se flotila hybridních tahačů typu Scania R 450 jezdících po dálnici A5 rozroste na pět vozů. Německé ministerstvo životního prostředí, ochrany přírody a jaderné bezpečnosti navíc plánuje zahájit další dva projekty tohoto typu ve Šlesvicku-Holštýnsku a Bádensku-Württembersku.

Testování tahačů by mělo ukázat, zda je tato technologie skutečně efektivním způsobem přepravy zboží s nízkými emisemi uhlíku a hluku. Během testů bude vyhodnocováno, kolik CO2 je hybridními tahači emitováno, jak obstojí v různých podmínkách a kolik energie si pro svůj provoz celkově vyžádají.