Ninja táhne diváky na Mixer. Nejsledovanější streamer hry Fortnite získal po přestupu z Twitche už milion předplatitelů

Ninja – Competitor

Foto: Joe Gall / Red Bull

Tyler „Ninja“ Blevins při hraní Fornite

0Zobrazit komentáře

Je tomu necelý týden, co se online herní komunitou prohnala zpráva o tom, že největší streamer na platformě Twitch, 28letý Tyler „Ninja“ Blevins přechází na konkurenční službu od Microsoftu s názvem Mixer. Odešel poté, co se mu podařilo na Twitchi získat přes 14,5 milionu odběratelů a téměř 480 milionů zhlédnutí videí. Již několik dní tak Ninja vysílá pouze na konkurenčním Mixeru, kde rychlým tempem nabírá další fanoušky.

Přechod streamingové hvězdy, která se proslavila natáčením při hraní populární hry Fornite, znamená pro Twitch podstatnou ztrátu. Naopak Microsoft si může mnout ruce, jelikož už po prvním streamu na jeho platformě odebíralo Ninju přes půl milionu fanoušků. Nyní, tedy po 5 dnech, se číslo zastavilo na 820 tisících a roste i počet předplatitelů, který dosáhl během pouhých několika dní jednoho milionu.

Nástup Ninjy na Mixer byl skutečně raketový, což potvrzuje i jednoduchý fakt. Za pouhých pár dní se totiž jeho účet stal vůbec nejsledovanějším na celé platformě. Se zmíněnými 820 tisíci fanoušky Ninja těsně překonal dosavadního krále Mixeru, Davida „TheGrefga“ Cánovase, který má 819 tisíc sledujících. Pro srovnání doplňme, že na Twitchi měl Ninja 14,7 milionu sledujících.

Tyler „Ninja“ Blevins

Foto: Carlo Cruz/Red Bull

Tyler „Ninja“ Blevins

První milion předplatitelů, což je odlišné číslo proti sledujícím, nicméně přitáhla i skutečnost, že první dva měsíce bude Mixer předplatné dotovat (přesněji na aktivaci měsíce zdarma mají uživatelé až do 30. 9. 2019). Poté budou fanoušci vyznáni k placení minimálně 5,99 dolarů (necelých 140 korun) za měsíc. Očekává se sice, že podstatná část z nich placené předplatné odmítne, ale i tak to pro Ninju i samotnou platformu může znamenat jednak nový zdroj příjmů a také podstatný nárůst nejen konzumentů obsahu, ale i streamerů. Těch bylo ještě nedávno na platformě méně než 70 tisíc, oproti tomu Twitch jich má přes 1,5 milionu.

Tyler Blevins, který v herním světě vystupuje jako Ninja, se blýskl v očích veřejnosti svým pilným streamingem, kterému se věnuje prakticky každý den, a to až 12 hodin denně. „Začínám v 9.30 ráno a hraju zhruba do 16 hodin, což je zhruba 6 nebo 6,5 hodiny. Následuje tří- až čtyřhodinová pauza s ženou, rodinnou a psy. Do práce se vracím kolem 19 hodiny a hraju zhruba do dvou nebo tří do rána. Minimum je tedy kolem 12 hodin denně. Spím tak méně než šest nebo sedm hodin,“ komentoval před časem Ninja svůj denní rozvrh v jednom z podcastů.

webexpo1

Přečtěte si takéNa letošní WebExpo přijede autor neexistující restaurace, 15letý programátor i experti z Productboardu a IBMNa letošní WebExpo přijede autor neexistující restaurace, 15letý programátor i experti z Productboardu a IBM

Růst vlastního kanálu na Mixeru oznámil Ninja na svém Twitteru. Od fanoušků se přitom dočkal rozporuplných reakcí. Někteří ho po letech na Twitchi podpořili i na konkurenční platformě, jiní ho zčásti odsoudili za to, že je to „zaprodanec“. Krok přitom musel pro 28letého streamera znamenat poměrně velkou dávku odvahy, jelikož opouštěl jistotu, která mu garantovala statisícové příjmy v dolarech měsíčně. Mixer je totiž proti Twitchi mnohem prozatím mnohem menší byznys.

Na druhou stranu ovšem nepřišel zkrátka. Od Microsoftu měl podle odhadů známého streamera Sebastiana „Forsena“ Forse obdržet zhruba 6 až 8 milionů dolarů za rok, byť ani jedna ze stran částku nechtěla podrobněji komentovat. Ostatně i proto se v éteru objevují i další odhady. Youtuber Daniel „KEEMSTAR“ Keem zase celý deal odhaduje až na 100 milionů dolarů a editor magazínu The Verge Tom Warren na více než 50 milionů. Čísla a odhady se tak dramaticky liší.

Už v loňském roce si nicméně Ninja především díky partnerstvím vydělal kolem 10 milionů dolarů. V herní komunitě však byly jeho příjmy z Twitche často předmětem spekulací. „Přestože měl Ninja velký počet předplatitelů, většina z nich byla v rámci Twitch Prime, což fakticky znamenalo, že Ninju z velké části dotoval sám Twitch. I proto se ho možná nakonec rozhodl nechat jít ke konkurenci a nepřeplácet,“ řekl k tomu před několika dny pro CzechCrunch zakladatel agentury Socialsharks Petr Andrýsek, který do esportu investuje miliony korun.

Příliv fanoušků Ninji na novou platformu tak jasně ukazuje, jak obrovský má na komunitu vliv. Mimo samotného Twitche a nyní Mixeru, kde pravidelně streamuje, má miliony fanoušků také na dalších sociálních sítích včetně Instagramu a Twitteru. Na YouTube ho dokonce sleduje přes 22 milionů odběratelů. A pokud to tak půjde dále, mohl by na Mixeru překonat i svůj rekord v počtu fanoušků, kdy během jednoho měsíce získal 3 miliony odběratelů na YouTube. Vše ukážou následující týdny a měsíce.

mixer-ninja

Ninja při hraní Fortnite na Mixeru

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Miliardáři Křetínský a Tkáč vstupují do netradičního byznysu. Kupují půlku české herní agentury Grunex

kretinsky

Foto: EPH

Pátý nejbohatší Čech Daniel Křetínský

0Zobrazit komentáře

Na českém herním trhu se začínají dít velké věci. Nejen aktuální fenomén v podobě esportu, ale i nejrůznější komunikační kanály zažívají obměnu. Začátkem roku tak pod křídla tuzemské agentury Grunex přešel velký herní portál Hrej.cz a nyní Grunex hlásí další novinku. Poloviční podíl v marketingové a PR agentuře zaměřené na počítačové hráče kupují miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč.

Do herní společnosti vstoupili prostřednictvím svého investičního vehiklu EC Investments (ECI) a budou chtít aktivity Grunexu více propojit se svými dalšími nejen mediálními společnostmi patřícími pod skupinu Czech Media Invest (CMI). Grunex na českém trhu provozuje portály Grunex.com, Tryhard.cz nebo Dota2.cz, které dosahují souhrnné návštěvnosti kolem 330 tisíc čtenářů měsíčně.

Mimo toho drží Grunex, který funguje již 10 let, podíl také ve známém herním pořadu Re-play, který vysílá televize Prima Cool. Zásadní dosah má také na poli sociálních sítí, kde provozuje stránky na Facebooku s více než půl milionem fanoušků. I po akvizici polovičního podílu nadále zůstane v řízení agentury stávající šéf a zakladatel Martin Liberský, a to jako jediný jednatel.

martin-libersky-grunex

Foto: Grunex

Šéf herní agentury Grunex Martin Liberský

Vstup silného partnera v podobě ECI nám otevírá dveře ke zcela novým příležitostem. Už v září oznámíme další projekty, které posunou esport v České republice a na Slovensku na zahraniční úroveň. Pro naše partnery je přitom podstatné, že Grunex ani po vstupu ECI neztrácí nic ze své firemní flexibility a naopak se jeho pozice v oblasti elektronických sportů dále výrazně upevní,“ říká ke změnám šéf Grunexu Martin Liberský.

Pro Daniela Křetínského a Patrika Tkáče jde o poměrně nestandardní investici do rychle se rozvíjejícího oboru, ve kterém vládne streaming her, ale i samotný esport, v němž se točí velké peníze. Ostatně nedávno bojovali v obřím turnaji ve hře Fortnite i Češi, a to o možnou výhru 3 milionů dolarů za první místo, což představovalo jednu z největší možných výher v historii.

jake-paul-wedding

Přečtěte si takéKontroverzní youtubeři vydělali miliony dolarů streamováním své falešné svatby. Pro sledovanost posouvají hraniceKontroverzní youtubeři vydělali miliony dolarů streamováním své falešné svatby. Pro sledovanost posouvají hranice

V oblasti gamingu a esportu speciálně vidíme velký potenciál. Jedná se o odvětví, které se celosvětově velmi rychle rozvíjí, a tohoto trendu se chceme účastnit a dále jej podpořit také v rámci České republiky a na Slovensku. Za tímto účelem jsme hledali vhodného partnera, který by vnesl do ECI potřebné zkušenosti. Věříme, že s historií, pokrytím a profesionálním přístupem Grunexu se nám to podaří,“ doplňuje Miroslav Bodnár, který v ECI řeší oblast gamingu a esportu.

grunex-web

Herní portál Grunex.com

ECI má mimo těchto aktivit především 40% podíl v e-commerce skupině Mall Group, pod kterou patří internetový obchod Mall.cz nebo srovnávač Heureka.cz, který by však měl brzy projít akvizicí.