Miliardové Bonami otevře první výdejnu pro bytové doplňky. Chce ukázat svou velikost a zlepšit servis pro zákazníky
Když Češi hledají stylový nábytek nebo doplňky do bytu, jdou často na Bonami. Tuzemský e-shop už proto v loňském roce utržil přes miliardu korun, letos chce výsledky o další půl miliardu navýšit a jeho růst má potvrdit i vůbec první výdejna, kterou otevře v Praze. Dalším klasickým e-shopem se však prý Bonami stát nechce.
Alespoň tak to hlásí Pavel Vopařil, který do čela Bonami naskočil letos v květnu. Ve firmě intenzivně působil už nějakou dobu a když se její tehdejší šéf David Šiška rozhodl přesunout do investiční skupiny Miton, pod jejímiž křídly Bonami v roce 2012 vzniklo, ujal se jejího řízení.
„Bonami nyní vstupuje do etapy, kdy se budeme snažit plně využít potenciál trhu i firmy jako takové,“ hlásí Vopařil, který před příchodem do Mitonu působil v Economii, Centrum.cz či poradenské společnosti McKinsey a nyní má s Bonami velké plány. Cíl dosáhnout letos na tržby ve výši 1,5 miliardy korun má být jen začátek.
První významnou novinkou, na kterou Pavel Vopařil dohlíží z pozice CEO, bude otevření nové výdejny. Dojde k němu do dvou týdnů a Bonami ji otevře v rámci svého stávajícího skladu v pražské Jenči. Tuzemský e-shop si od své první výdejny slibuje větší rychlost v obsluze zákazníků, kdy bude schopen zboží vyexpedovat a předat do 3 hodin.
„Dalším důvodem, proč výdejnu otevíráme, je také vnímání firmy Bonami, kdy cítíme potřebu zákazníkům ukázat naši ‚velikost‘. Proto také v rámci výdejny budou zákazníci vidět i část skladu a spoustu našich skladových výrobků. To jim dá možnost plně navnímat fakt, že Bonami je již velkým hráčem na trhu s nábytkem a doplňky,“ vysvětluje Pavel Vopařil.
Bonami se tak pomalu přibližuje tradičním e-shopům, ale i nadále si chce ponechat silný prvek inspirace, na čemž vlastně celý projekt vznikl. Bonami od začátku fungovalo na krátkodobých kampaních, ve kterých vždy po časově omezenou dobu zákazníkům nabízelo unikátní designové kousky.
Jak ale Vopařil přiznává, tato strategie měla své růstové limity, a proto Bonami stále více šlape i do vlastních skladových zásob, kde má k dispozici takřka k okamžitému odběru stále více výrobků. „Chceme ale i nadále zůstat zdrojem inspirace a rad pro naše zákazníky, jak si zkrášlit bydlení, a také být prvními, kteří se jim v tomhle odvětví vybaví,“ dodává Vopařil.
Vedle první výdejny v Bonami uvažují i o vlastní dopravě pro nadrozměrné produkty, prozatím v Praze, protože jejich nákup bývá pro zákazníky nejnáročnější. V budoucnu by pak mohla přibýt i služba, v rámci které Bonami zákazníkovi rovnou zakoupený nábytek i namontuje a případně odveze ten starý.
Co se týče dalších cílů, má Pavel Vopařil jasno. „Za tři roky chceme být třímiliardovým e-shopem s nábytkem a bytovými doplňky,“ neskrývá ambice. Celý byznys má táhnout zejména domácí trh, doplněný o Slovensko, Rumunsko, Polsko a Maďarsko, kde již Bonami také funguje, a je možné, že jeden až dva nové trhy ještě přibudou. Podle Vopařila to ale aktuálně pro firmu priorita není.