Miliardové Bonami otevře první výdejnu pro bytové doplňky. Chce ukázat svou velikost a zlepšit servis pro zákazníky

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

pavel-voparil-bonami

Foto: Bonami

Pavel Vopařil, CEO Bonami

0Zobrazit komentáře

Když Češi hledají stylový nábytek nebo doplňky do bytu, jdou často na Bonami. Tuzemský e-shop už proto v loňském roce utržil přes miliardu korun, letos chce výsledky o další půl miliardu navýšit a jeho růst má potvrdit i vůbec první výdejna, kterou otevře v Praze. Dalším klasickým e-shopem se však prý Bonami stát nechce.

Alespoň tak to hlásí Pavel Vopařil, který do čela Bonami naskočil letos v květnu. Ve firmě intenzivně působil už nějakou dobu a když se její tehdejší šéf David Šiška rozhodl přesunout do investiční skupiny Miton, pod jejímiž křídly Bonami v roce 2012 vzniklo, ujal se jejího řízení.

„Bonami nyní vstupuje do etapy, kdy se budeme snažit plně využít potenciál trhu i firmy jako takové,“ hlásí Vopařil, který před příchodem do Mitonu působil v Economii, Centrum.cz či poradenské společnosti McKinsey a nyní má s Bonami velké plány. Cíl dosáhnout letos na tržby ve výši 1,5 miliardy korun má být jen začátek.

bonami-web

Bonami.cz

První významnou novinkou, na kterou Pavel Vopařil dohlíží z pozice CEO, bude otevření nové výdejny. Dojde k němu do dvou týdnů a Bonami ji otevře v rámci svého stávajícího skladu v pražské Jenči. Tuzemský e-shop si od své první výdejny slibuje větší rychlost v obsluze zákazníků, kdy bude schopen zboží vyexpedovat a předat do 3 hodin.

„Dalším důvodem, proč výdejnu otevíráme, je také vnímání firmy Bonami, kdy cítíme potřebu zákazníkům ukázat naši ‚velikost‘. Proto také v rámci výdejny budou zákazníci vidět i část skladu a spoustu našich skladových výrobků. To jim dá možnost plně navnímat fakt, že Bonami je již velkým hráčem na trhu s nábytkem a doplňky,“ vysvětluje Pavel Vopařil.

karel-komarek-kkcg

Přečtěte si takéAricoma je pětitisícovka v Andách a nově i největší IT skupina v Česku. Patří Komárkovi a generuje 7 miliard korunAricoma je pětitisícovka v Andách a nově i největší IT skupina v Česku. Patří Komárkovi a generuje 7 miliard korun

Bonami se tak pomalu přibližuje tradičním e-shopům, ale i nadále si chce ponechat silný prvek inspirace, na čemž vlastně celý projekt vznikl. Bonami od začátku fungovalo na krátkodobých kampaních, ve kterých vždy po časově omezenou dobu zákazníkům nabízelo unikátní designové kousky.

Jak ale Vopařil přiznává, tato strategie měla své růstové limity, a proto Bonami stále více šlape i do vlastních skladových zásob, kde má k dispozici takřka k okamžitému odběru stále více výrobků. „Chceme ale i nadále zůstat zdrojem inspirace a rad pro naše zákazníky, jak si zkrášlit bydlení, a také být prvními, kteří se jim v tomhle odvětví vybaví,“ dodává Vopařil.

pavelvoparil

Foto: Miton

Pavel Vopařil

Vedle první výdejny v Bonami uvažují i o vlastní dopravě pro nadrozměrné produkty, prozatím v Praze, protože jejich nákup bývá pro zákazníky nejnáročnější. V budoucnu by pak mohla přibýt i služba, v rámci které Bonami zákazníkovi rovnou zakoupený nábytek i namontuje a případně odveze ten starý.

Co se týče dalších cílů, má Pavel Vopařil jasno. „Za tři roky chceme být třímiliardovým e-shopem s nábytkem a bytovými doplňky,“ neskrývá ambice. Celý byznys má táhnout zejména domácí trh, doplněný o Slovensko, Rumunsko, Polsko a Maďarsko, kde již Bonami také funguje, a je možné, že jeden až dva nové trhy ještě přibudou. Podle Vopařila to ale aktuálně pro firmu priorita není.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Velká posila pro Zásilkovnu. Z konkurenčního DPD ulovila bývalého generálního ředitele Daniela Mareše

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

daniel-mares-zasilkovna

Foto: Zásilkovna

Daniel Mareš, provozní ředitel Zásilkovny

0Zobrazit komentáře

Půlmiliardové tržby, útok na Českou poštu, první robotická výdejna, expanze po celé Evropě. To je výčet úspěchů a statistik, který si dokázala Zásilkovna připsat víceméně jen za první polovinu letošního roku. Plány Simony Kijonkové, která za rychle rostoucím logistickým hráčem již nejen tuzemského formátu stojí, jsou však ještě mnohem větší. A proto posiluje i vedení.

Simona Kijonková chce se svou skupinou logistickou skupinou Packeta, jejíž je Zásilkovna nejvýznamnější součástí, růst nejen v Evropě, ale brzy se vydá také do Indie nebo Dubaje a v hledáčku má rovněž Spojené státy. Firmu tak čeká překotné období, pro které nyní získává významnou posilu.

Po 18 letech ve službách největšího balíkového operátora v Evropě se rozhodl opustit DPDgroup Daniel Mareš, který se nově stává provozním ředitele celé skupiny Packeta. Mareš byl dvanáct let generálním ředitelem a jednatelem DPD v České republice, načež se posunul na pozici regionálního ředitele pro střední a východní Evropu a poslední tři roky působil ve vedení DPDgroup v Paříži.

simona-kijonkova-zasilkovna

Foto: Zásilkovna

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

Jelikož chce Zásilkovna posilovat a rozvíjet své služby jak v Česku, tak také v Evropě a postupně i v dalších částech světa, Marešova expertíza a dlouholeté zkušenosti se ji jistě budou hodit. Ostatně i v Česku patří DPD mezi největší konkurenty Zásilkovny s tím, že dosud neohroženým lídrem trhu v počtu přepravených zásilek je Česká pošta. I na tu si však Kijonková brousí zuby.

„Daniel je pro náš tým mimořádně cennou posilou. V regionu střední a východní Evropy patří bezesporu mezi top experty na balíkovou logistiku. Nepochybuji o tom, že nám jeho obrovské zkušenosti pomohou naplnit náš cíl být do tří let logistickou platformou pro celý svět,“ říká Simona Kijonková, CEO skupiny Packeta a zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny.

zuzana-maderova-new-york2

Přečtěte si takéZuzana Maderová píše ze Silicon Valley: Jak tu uspět se službou a jak s produktem? Důležitá je motivace i domácí přípravaZuzana Maderová píše ze Silicon Valley: Jak tu uspět se službou a jak s produktem? Důležitá je motivace i domácí příprava

Pod Marešovým vedením vyrostlo DPD jen v Česku za dvanáct let více než desetinásobně, podařilo se mu vstoupit na trh B2C a podobné úspěchy si nyní slibuje také Zásilkovna. Daniel Mareš se jako COO postaví do nejvyššího vedení skupiny Packeta po bok Simony Kijonkové s tím, že vedle zodpovědnosti za celkové hospodářské výsledky firem ze skupiny bude mít na starost rozvoj služeb v České republice, celé Evropě a později i dalších zemích.

Bude to tedy právě on, kdo bude ve druhé polovině roku dohlížet na to, aby Packeta splnila svůj cíl, jímž jsou tržby dosahující na 1,3 miliardy korun. Ty má zajistit 18,5 milionu přepravených zásilek, přičemž v loňském roce Zásilkovna zvládla přepravit 11 milionů.