Soukromé tryskáče kdysi umýval. Teď mladý Čech získal 10 milionů a se svým startupem chce vylepšit jejich provoz
Daniela Valeše letadla fascinovala už od dětství a již během studií si přivydělával umýváním soukromých tryskáčů na pražské Ruzyni. Postupně se vypracoval a vyzkoušel si různé role v několika leteckých společnostech. Ve dvou z nich se dostal na pozici prodávání letů a zkusil i práci brokera.
Na těchto pozicích byl Valeš odpovědný za efektivní využívání letadel či ziskovost prodaných letů. Když pak na trhu hledal řešení, které by mu každodenní práci ulehčilo, žádné nenašel. Proto se rozhodl s kolegy založit vlastní startup na omezení manuálních kalkulací, ručního přepisování dat i lidské chybovosti.
Se systémem Strafos teď třiadvacetiletý Daniel Valeš plánuje změnit způsob, jakým provozovatelé private jetů fungují.
„Provozovatelé private jetů používají různé CRM systémy pro správu zákazníků, ale většinu svých kalkulací a následné letové přípravy musí dělat stejně manuálně. Výhodou Strafosu je celková automatizace výpočtů od momentu obdržení poptávky na let společně s dynamickými optimalizacemi zohledňující i prázdné přelety,“ popisuje Valeš.
Strafos tak umožňuje maximálně využít potenciální kapacitu letadla a zároveň zvýšit profitabilitu. V minulosti již startup prošel inkubátorem ESA BIC Prague a v budoucnost tohoto řešení věří také investoři. Deset milionů korun do firmy nyní vložil venture kapitálový fond Lighthouse Ventures a angel investor Radek Ondráček.
MEWS shání posily na následujících pozicích
Více na CzechCrunch Jobs„Detailní znalosti a kontakty v oboru, obrovský globální trh, co na svoji digitalizaci teprve čeká, a mladý ambiciózní tým pod vedením energického CEO Daniela Valeše – přesně tyto ingredience budoucího úspěchu nás přesvědčily finančně podpořit Strafos,“ říká Michal Zálešák, Managing Partner Lighthouse Ventures.
Tuzemský startup už mezi provozovateli malých i velkých soukromých letadel získal první pilotní zákazníky a kromě několika českých firem systém Strafos pilotně využívá například i švédská EAC Group.
„Počet letadel v naší správě roste velmi rychle, a tak vidíme velký potenciál v tomto systému a jeho přínosech – nejen úspoře času, ale zejména optimalizaci cenotvorby letů,“ říká Anna Bergmanová, šéfka EAC Group.
Strafos se však zatím jen rozbíhá. V zákaznické expanzi, produktu i uzavřených partnerstvích má být zlomový příští rok, kdy během jeho první poloviny přinese zákazníkům v Evropě nový optimalizační nástroj pro správu letů zaměřený na profitabilitu. Časem má dojít také na velkou expanzi. „Máme globální ambice a naším cílem jsou po Evropě také Spojené státy americké, což je největší trh s privátními lety na světě,“ dodává Valeš.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.