Darovat krev a zachránit tak život. 19letý programátor z Přerova chce s vlastní aplikací motivovat mladé lidi k dárcovství

Peter BrejčákPeter Brejčák

David Stančík

Foto: Soutěž & Podnikej

David Stančík, autor aplikace Daruju krev

0Zobrazit komentáře

V Česku podle Červeného kříže chybí na dvě stě tisíc pravidelných dárců krve. Výzvou je motivovat k dárcovství mladé lidi, a právě k tomu chce díky komunitě dárců pomoct devatenáctiletý student střední školy David Stančík.

Programovat se naučil ve svých čtrnácti letech a od té doby se Stančík zaměřuje na vizuální stránku webů a aplikací. Jako grafik a UX designér pracuje na českých i zahraničních projektech, díky čemu se o sebe dokáže i plně finančně postarat. Jedním z posledních projektů, do kterého se zapojil, byl hackaton s cílem vytvoření e-shopu pro prodej dálničních známek místo předraženého projektu ministerstva dopravy.

Největší plány do budoucna však Stančík má se svým projektem Daruju krev. Ten se opírá o komunitu dárců, kterou aktuálně student přerovského Gymnázia Jakuba Škody buduje. Komunita má inspirovat mladé prvodárce a informovat je nejenom o důležitosti darování krve, ale především bořit klišé strachu, který se kolem darování krve objevuje.

aplikace-daruju-krev

Foto: Daruju krev

Aplikace Daruju krev

Jako platforma pro komunitu mají sloužit sociální sítě, web a zejména pak mobilní aplikace. „Na aplikaci pracuji již více než půl roku a nyní je již plně použitelná. Aplikace by měla motivovat lidi na základě gamifikačních prvků, skupinových diskuzí, live chatů nebo různých srovnávacích žebříčků,“ popisuje Stančík.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jak dodává, později do aplikace plánuje integrovat i data nemocnic, aby lidé mohli dostávat aktuální informace o tom, kdy byla jejich krev použita a aby věděli, kdy pomohli zachránit lidský život. Zatím ale aplikace funguje ve fázi MVP, a Stančík se proto soustředí na budování komunity či hledání potenciálních partnerů.

„Rád bych teď urychlil vyjednávání s partnery, tedy nemocnicemi, pojišťovnami, Ministerstvem zdravotnictví nebo s Červeným křížem a zapojil je od začátku do této platformy, protože je to natolik důležité téma, na kterém by měli pracovat všechny subjekty společně,“ věří Stančík.

david-stancik-2

Foto: Soutěž & Podnikej

David Stančík

V budoucnost jeho platformy věří i další, s Daruju krev vyhrál republikové finále soutěže středoškoláků o nejlepší podnikatelský nápad Soutěž & Podnikej. V rámci dalších plánu Stančík plánuje projekt rozšířit i do zahraničí a zároveň přemýšlí nad dalšími projekty s podobnou tematikou.

„David má neuvěřitelný tah na branku, je to fakt dříč, takže věřím, že projekt bude fungovat a hranice Česka ho nezastaví. David totiž objevil reálný problém, který trápí nejenom Česko, ale dá se říct všechny státy světa. Vytváří sociální podnikání, za kterým má však promyšlený a silný byznys model, který, pokud se správně nastaví, dokáže pomoci k jeho dlouhodobé udržitelnosti,“ dodal Petr Kopeček z CzechInvestu, který byl v rámci soutěže jeho osobním mentorem.

Cybertruck jako vzor pro nerozbitný iPhone. Caviar nabízí za 100 tisíc Cyberphone inspirovaný Teslou

caviar-office

Foto: Caviar

Nový luxusní Caviar Cyberphone

0Zobrazit komentáře

Jak to tak vypadá, Tesla začíná udávat zcela nový designový trend, ve kterém se propojují ostré hrany a absolutní nezničitelnost. Designový jazyk Cybertrucku se začínají učit i další společnosti, mezi kterými nechybí výrobce prémiových telefonů Caviar. Ten chce zákazníky oslovit luxusním hranatým Cyberphonem.

Když Tesla na podzim minulého roku představila svůj nový Cybertruck, tedy elektrický pick-up, který chce zavařit Fordu a jeho F-Series, všichni užasle zírali na to, co přijelo na podium. Žádné oblé linie a agresivně tvarovaná maska, žádné uhlazené kontury, ani tvarování ve jménu aerodynamiky. Tesla představila automobil s neuvěřitelně sofistikovanou technikou a mimořádnými jízdními parametry, které jsou zabaleny do karoserie více připomínající letmo pomačkaný alobal než hypermoderní pick-up 21. století.

tesla-cybertruck1

Foto: Tesla

Tesla Cybertruck

U Cybertrucku je těžké jasně definovat, zda je víc retro, nebo futuro. Jak Tesla přiznala, původním záměrem byl trochu jiný design, ale protože je vůz vyroben z extrémně odolných materiálů, které se těžko tvarují, nakonec zvítězily jasné plochy a přímé linie. A světe div se, Tesle tento neotřelý designový krok vychází.

Rezervace se ihned po odhalení vozů jen hrnuly a Tesla dokázala zužitkovat i ne příliš přesvědčivou prezentaci odolnosti komponent vozu. Cybertruck se tak stal doslova přes noc hvězdou automobilového průmyslu a na jeho slávě se rozhodly přiživit i další společnosti.

Luxus v kostce

Jednou z nich je výrobce telefonů Caviar, který je znám pro své přestavby nejnovějších modelů telefonů společnosti Apple na naprosto jedinečné, extrémně luxusní a také velice drahé exempláře. V jeho nabídce nechybí telefony kombinující zlato a diamanty, jejichž cena převyšuje částku 100 tisíc dolarů (v přepočtu zhruba 2,3 milionu korun), což je i na zařízení s nakousnutým jablkem ve znaku pořádně vysoká částka.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Pro svůj nejnovější projekt si Caviar vyhlédl právě design zmiňovaného Cybertrucku, který se pokusil aplikovat na modely telefonů iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max a výsledek je skutečně spektakulární.

Cyberphone, jak Caviar svou novinku pojmenoval, zabalil standardní techniku od Applu do zcela přepracovaného těla z broušeného titanu plného nejrůznějších prořezů, záhybů a prohlubní v ostře daných liniích. Přední displej je dokonce chráněn sklopným krytem, který má evokovat zadní korbu vozu Cybertruck, a který lze využít nejen jako ochranu displeje, ale i coby stojan celého mobilního telefonu.

caviar-cyberphone8

Foto: Caviar

Caviar nikterak nezastírá, že se design telefonu inspiroval u pick-upu od Tesly

Nerozbitná záležitost

Extrémní tělo telefonu by mělo zaručovat jeho absolutní nezničitelnost a špičkovou ochranu veškeré techniky uvnitř. Sám Caviar svou novinku popisuje takto:

„Titanové tělo chrání smartphone po celém obvodu před jakýmkoli vnějším mechanickým nárazem. Zadní kryt, boky, a dokonce i obrazovka jsou skryty pod kovovými deskami. Přitom celková ochrana těla nijak nenarušuje, ale dokonce navyšuje funkčnost smartphonu.“

caviar-cyberphone6

Foto: Caviar

Kryt telefonu funguje i jako jeho podstavec

Model 11 Pro i 11 Pro Max jsou nabízeny ve třech variantách podle velikosti vnitřního uložiště telefonu, tedy 64, 256 a 512 GB. Cybernovinka není zdobena žádnými patrnými detaily z diamantů či drahých kovů, a proto cenovka za 64 GB verzi modelu 11 Pro lehce převyšuje částku 5 200 dolarů, tedy přibližně 120 tisíc korun.

V případě zájmu o výkonnější verzi si budete muset připlatit nějaký ten dolar navíc. Zároveň je nutné počítat s tím, že Caviar chce nabídnout pouze 99 kusů tohoto speciálního zařízení. Takže pokud jste právě objevili iPhone vašich snů, měli byste si s nákupem pospíšit.

caviar-cyberphone7

Foto: Caviar

Kryt displeje telefonu

caviar-cyberphone3

Foto: Caviar

Caviar Cyberphone s designem Tesla Cybertruck

caviar-cyberphone1

Foto: Caviar

Zařízení nabízí prvotřídní techniku značky Apple