Desítky milionů korun pro lépe oděné muže. Český startup Genster nabírá peníze pro boxy s oblečením na míru

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

misa-kloudova-genster

Foto: Genster

Spoluzakladatelka Gensteru Michaela Kloudová

0Zobrazit komentáře

Zavoláte stylistce, řeknete si s ní, co rádi nosíte, jaké oblečení potřebujete, a pak jen čekáte, až vám dorazí zásilka s nápisem Genster. Tuzemský startup, za kterým stojí Michaela Kloudová a Ryan Cole, řeší problém Čechů, kteří nemají rádi obchodní centra nebo jednoduše nemají čas. Nemusí totiž chodit do obchodu a vše zvládnou z pohodlí domova.

V loňském roce Genster rozeslal mužům celkem 1 400 boxů s oblečením na míru, které po vyplnění dotazníku či telefonátu pro každého vyberou stylistky tak, aby spolu vše takzvaně hrálo. Po prvotním oťukávání s klienty se začíná služba, která se rozběhla v roce 2018, rozjíždět a přilákala i velkého investora.

Před rokem podpořil bývalou mediální manažerku Unileveru Michaelu Kloudovou a jejího kolegu-grafika Ryana Colea v rozjezdu podnikatel a angel investor Vojta Roček a teď nejen, že svou investici navýšil, ale navíc se k němu ještě přidal venture kapitálový fond Presto Ventures (dříve Bohemia Venture Capital). Celkově tak Genster nabírá nižší desítky milionů korun.

„S předchozí investicí od Vojty Ročka jsme ukázali, že je o službu zájem a že máme funkční byznys model. Nyní se budeme ještě více soustředit na růst. Zároveň budeme díky zpětné vazbě od našich klientů dál ladit náš produkt, aby čeští muži i nadále vypadali skvěle a šetřili svůj drahocenný čas,“ říká k investici Michaela Kloudová.

genster5

Foto: Genster

Oblečení na míru od Gensteru

V loňském roce, kdy se tým Gensteru rozrostl z 5 na 14 lidí, rozšířil výběr českých i zahraničních značek a začal experimentovat se znovupoužitelnými balícími materiály, sbírala firma zkušenosti na celkem 1 400 rozeslaných boxech. Z nich si zákazník může vždy vše pohodlně vyzkoušet a zaslat zpět jak oblečení, tak i zpětnou vazbu, co a proč se mu nelíbilo.

To, že se však stylisté obvykle trefí do vkusu a pomocí nasbíraných dat své výběry neustále zlepšují, nicméně potvrzuje skutečnost, že 60 procent klientů se Gensteru vrací.

Presto Ventures

Presto Ventures je pražská investiční společnost, která podporuje talentované zakladatele…

„Být ‚in‘ je v dnešní době čím dál složitější. Míša se svým týmem přebírají odpovědnost v oblasti, která je pro spoustu mužů důležitá a složitá zároveň. Navíc je fajn podporovat produkt s tak silným růstovým potenciálem,“ vysvětluje Vojta Roček, který investuje prostředky po prodeji svého startupu Stories. Ten v roce 2018 koupil americký gigant Workday.

Nově nabyté peníze chce Genster použít na další růst a rozvoj firmy, kterou pomalu připravuje také na první expanzi. Kam a kdy to bude, zatím Michaela Kloudová komentovat nechce, stejně jako prozatím nesděluje ani to, kolik její firma na boxech vydělává, ale jisté je to, že chce dát celému byznysu ještě další rozměr.

vojta-rocek

Foto: Genster

Investor Vojta Roček

„Peníze použijeme také na spuštění nových projektů v oblasti cirkularity. V boxu nám mohou zákazníci poslat zpět oblečení, které už nenosí, a my ho buď vytřídíme, nebo předáme našemu partnerovi, který ho využije dále,“ vysvětluje novou iniciativu pětatřicetiletá podnikatelka, jež chce vdechnout oblečení druhý život.

„Skříně tedy mužům nejen naplníme, ale i vyčistíme. Oblečení je poměrně špatně recyklovatelné a zároveň má nemalý dopad na životní prostředí. Je navíc škoda, aby pouze zabíralo místo ve skříni, když můžou ještě někomu jinému skvěle posloužit,“ dodává Kloudová.

jeff-of-the-rings-1x

Přečtěte si takéStředozem Jeffa Bezose. Amazon zahajuje natáčení miliardové adaptace Pána prstenů a využije i herce z Hry o trůnyStředozem Jeffa Bezose. Amazon zahajuje natáčení miliardové adaptace Pána prstenů a využije i herce z Hry o trůny

To hlavní je ale pochopitelně v plnění šatníků českých manažerů, ajťáků, ale i kuchařů, stavařů či záchranářů – zákazníci právě z těchto a stále nových oborů se v Gensteru odívají a nejen podle spoluzakladatelů, ale také nových investorů je v takovém nakupování oblečení budoucnost.

„Online personalizace je dle nás ve fashion retailu budoucností. Podobný byznys model již navíc v západním světě funguje a zákazníci ve střední a východní Evropě na produkt netrpělivě čekají,” říká Managing Partner Presto Ventures Přemysl Rubeš, podle něhož může právě Genster volné místo v regionu vyplnit.

genster2

Foto: Genster

Spoluzakladatelé Gensteru Michaela Kloudová a Ryan Cole

Presto Ventures

Presto Ventures je pražská investiční společnost, která podporuje talentované zakladatele…