Desítky milionů korun pro lépe oděné muže. Český startup Genster nabírá peníze pro boxy s oblečením na míru
Zavoláte stylistce, řeknete si s ní, co rádi nosíte, jaké oblečení potřebujete, a pak jen čekáte, až vám dorazí zásilka s nápisem Genster. Tuzemský startup, za kterým stojí Michaela Kloudová a Ryan Cole, řeší problém Čechů, kteří nemají rádi obchodní centra nebo jednoduše nemají čas. Nemusí totiž chodit do obchodu a vše zvládnou z pohodlí domova.
V loňském roce Genster rozeslal mužům celkem 1 400 boxů s oblečením na míru, které po vyplnění dotazníku či telefonátu pro každého vyberou stylistky tak, aby spolu vše takzvaně hrálo. Po prvotním oťukávání s klienty se začíná služba, která se rozběhla v roce 2018, rozjíždět a přilákala i velkého investora.
Před rokem podpořil bývalou mediální manažerku Unileveru Michaelu Kloudovou a jejího kolegu-grafika Ryana Colea v rozjezdu podnikatel a angel investor Vojta Roček a teď nejen, že svou investici navýšil, ale navíc se k němu ještě přidal venture kapitálový fond Presto Ventures (dříve Bohemia Venture Capital). Celkově tak Genster nabírá nižší desítky milionů korun.
„S předchozí investicí od Vojty Ročka jsme ukázali, že je o službu zájem a že máme funkční byznys model. Nyní se budeme ještě více soustředit na růst. Zároveň budeme díky zpětné vazbě od našich klientů dál ladit náš produkt, aby čeští muži i nadále vypadali skvěle a šetřili svůj drahocenný čas,“ říká k investici Michaela Kloudová.
V loňském roce, kdy se tým Gensteru rozrostl z 5 na 14 lidí, rozšířil výběr českých i zahraničních značek a začal experimentovat se znovupoužitelnými balícími materiály, sbírala firma zkušenosti na celkem 1 400 rozeslaných boxech. Z nich si zákazník může vždy vše pohodlně vyzkoušet a zaslat zpět jak oblečení, tak i zpětnou vazbu, co a proč se mu nelíbilo.
To, že se však stylisté obvykle trefí do vkusu a pomocí nasbíraných dat své výběry neustále zlepšují, nicméně potvrzuje skutečnost, že 60 procent klientů se Gensteru vrací.