Personalizace, mobilní platby a silní velcí hráči. Zakladatelka Reshoperu odhaluje trendy české e-commerce pro rok 2020
Eva Knirschová, zakladatelka Reshoperu
Česko je e-shopovou velmocí s nejvyšším podílem online obchodů na počet obyvatel v Evropě. Některé zdroje předpokládají, že do dvou let jich bude přes 50 000 a Česko se tak stane nejrychleji rostoucím trhem v celé Evropě, což vyplývá například ze studie 2019 Global Payments Trends Reports americké banky JP Morgan. Z dat Reshoperu ale vyplývá, že z takřka 40 000 aktivních e-shopů v roce 2018 jich ale loni 4 300 zaniklo. Signalizují tato data a přibližující se nástup marketplace ekonomiky a konsolidace e-shopové scény?
Provozovatelé e-shopů, freelanceři a zájemci o tuto oblast se sejdou koncem ledna na pražském výstavišti v Letňanech, kde proběhne již třetí ročník Reshoperu, největší tuzemské akce určené české e-commerce scéně, za kterou stojí Eva Knirschová a které je CzechCrunch hlavním mediálním partnerem. A právě ta se nyní pro CzechCrunch rozepsala o tom, co se dělo v české e-commerce v roce 2019 a co nás čeká v roce 2020.
***
E-commerce v ČR v roce 2019: ve znamení velkých změn
Rok 2019 přinesl v oblasti e-commerce v České republice mnoho významných změn. Kromě dalšího nárůstu objemů prodejů přes e-shopy byly loni velkým tématem majetkové změny velkých hráčů, vzkříšení Zootu i větší objem prodaného zboží online u oblasti, které byly donedávna téměř výhradním hájemstvím tradičních kamenných obchodů, například drogistické zboží či potraviny a potřeby pro naše domácí mazlíčky.
Významným způsobem také zasáhl do stále oblíbenější prodejní akce Black Friday projekt Hlídač shopů, který kontroloval pravost slev u velkých e-shopů, a nesmím zapomenout ani na letošní velmi dobré zvládnutí každoroční logistiky objednaného zboží z e-shopů přepravními firmami, včetně České pošty ve zběsilé předvánoční době.