Rekordní ročník. Startupy ze StartupYardu jen loni vybraly přes 400 milionů korun a teď do něj míří další dva z Česka
O nejstarším akcelerátoru našeho regionu nebylo téměř rok vůbec slyšet. Svoji pozornost totiž zaměřoval na podporu stávajících startupů ve svém portfoliu, což přineslo své ovoce. StartupYard loni zaznamenal rekordní rok, co se týče investic, ale také dalších přihlášených mladých firem do již jedenáctého akceleračního kola.
Loňské investice do startupů, které prošly StartupYardem, dosáhly historicky nejvyšší úrovně 415 milionů korun. Rok 2019 akcelerátoru, který nově sedí v HubHubu v pražském paláci Ara, přinesl také dva exity. Jeden si připsalo Brand Embassy, které StartupYardem prošlo v roce 2011 a koupila ho izraelská společnost NICE, a druhý má na svědomí startup Steel Mountain, jehož získala česká firma Avast.
Dohromady již investoři do StartupYardem podpořených startupů vložili 865 milionů korun. „Dostáváme se k miliardě. Čím jsou naše startupy starší, tím větší investice získávají, takže letošek bude rekordní opět,“ říká Cedric Maloux, CEO StartupYardu.
Celkově již akcelerátor podpořil 72 startupů z dvaadvaceti zemí. Mezi ty české patří například Retino, Rossum, Dáme Jídlo, Neuron soundware nebo BudgetBakers. „Celkem 57 procent našich startupů pořád existuje, což je opravdu vysoké číslo,“ usmívá se Maloux, který StartupYard vede od roku 2013.
Akcelerátor původně rozbíhal dvě akcelerační kola ročně, stejně jako loni teď bude probíhat jen jedno. V rámci letošního, celkově jedenáctého kola, které StartupYard představil ve středu, obdržel 280 přihlášek z 56 zemí, což je dvakrát více než v minulém roce.
Během dvou měsíců bylo následně vybraných šest nejlepších firem z pěti zemí – Francie, Moldavska, Estonska, Kosova a dva z České republiky. Průměrný věk zakladatelů je 36,5 roku, což z nich činí i „nejzralejší“ kolo.