Alza přichází v krizové situaci s novým zbožím. Vůbec poprvé začne prodávat trvanlivé potraviny

Peter BrejčákPeter Brejčák

alza-potraviny

Foto: Alza/CzechCrunch

Alza poprvé začíná prodávat trvanlivé potraviny

0Zobrazit komentáře

Lidé během současné pandemie koronaviru ve velké míře nakupují z domova a zároveň při tom vyžadují bezkontaktní předávání zboží, což chrání je samotné i kurýry. Týká se to i potravin a ulehčit situaci zákazníkům chce největší e-shop v zemi. Alza proto historicky poprvé za svých 25 letech existence začala v rámci dočasného pilotu nabízet vybrané trvanlivé potraviny.

Alza se tím snaží vyhovět požadavku zákazníků se zájmem o bezkontaktní doručení potravin a možnost nakoupit pro své rodiče či prarodiče na dálku s doručením až domů. Nabídka vybraných potravin je platná pro celou Českou republiku, nákup sortimentu je možné kombinovat v e-shopu s běžnými nákupy a vyzvedávat je také v síti výdejních AlzaBoxů.

„Uvědomujeme si, že nakupování přes internet nyní může pomoci všem domácnostem lépe dodržovat přísná bezpečnostní opatření,“ uvedl Petr Bena, obchodní ředitel Alzy, která loni vyrostla na téměř 30 miliard korun.

Petr Bena, obchodní ředitel Alza.cz

„Přestože i v Alze procházíme extrémně náročným obdobím, kdy jsou všechny systémy maximálně zatíženy, snažíme se zákazníkům co nejvíce pomoci a vyjít jim vstříc nejen bezpečnostními opatřeními, ale i rozšířením nabídky, která u nás není běžná,“ doplnil Bena.

Sortiment potravin obsahuje více než 1 200 druhů zboží

Alza v rámci dočasného pilotu mezi své produkty zalistovala trvanlivé potraviny, jako je rýže, těstoviny, mouka, konzervy masa a hotových jídel, cereálie, luštěniny, sóju, sterilizovanou zeleninu nebo různé sypké směsi.

Související sortiment chce v nadcházejících dnech dále rozšiřovat. Do nabídky však e-shop zařadí jen produkty, které je schopný skladovat v požadovaných podmínkách a přepravovat k zákazníkům standardní cestou bez nutnosti chlazení či jiného speciálního režimu.

Mezi zalistované trvanlivé potraviny zároveň Alza zařadila již dříve nabízené produkty, jako je káva, zdravá výživa, jídlo na cesty nebo sportovní a alternativní stravu. Celkově tak sortiment potravin obsahuje více než 1 200 druhů zboží.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Konkurenční Mall.cz do své nabídky trvanlivé potraviny zalistoval už před třemi týdny. Původní zboží jako dětská výživa, přesnídávky či výživu pro sportovce začátkem března e-shop rozšířil o další desítky produktů jako těstoviny, rýže, konzervy, paštiky, káva a čaj. Podle dat firmy šlo o správný krok, s vyhlášením karantény zájem o trvanlivé potraviny výrazně vzrostl.

„Kvůli správnému skladování a zachování teplotního řetězce se soustředíme na trvanlivé potraviny, jejichž nabídku postupně rozšiřujeme. Zájem je velký, každý den zboží několikrát doskladňujeme, takže vidíme, že šlo o správný krok,“ doplnila mluvčí Mall Group Pavla Hobíková.

České herní studio Bohemia Interactive hlásí globální úspěch. Loni prodalo hry za rekordních 1,5 miliardy korun

arma3

Foto: Bohemia Interactive

Vojenský simulátor Arma 3 od českého studia Bohemia Interactive

0Zobrazit komentáře

Kdybychom měli v poslední dekádě jmenovat jeden rok v herním průmyslu, za který se udály nejzásadnější věci, byl by to pravděpodobně ten loňský. Hned v prvních měsících se za miliardu korun prodalo studio Warhorse, za kterým stojí Dan Vávra a Martin Klíma, ke konci roku poté studio Beat Games, které stojí za nejprodávanější VR hrou historie Beat Saber.

Vedle prodejů ale vyšlo také množství úspěšných titulů. Na poli mobilních her se dařilo také české Geewě a celkově herní průmysl v přelomu roku 2018 a 2019 utržil vůbec poprvé přes 3 miliardy korun. Tak trochu v pozadí, bez přílišné mediální pozornosti, po několikaletém vývoji vydalo další hru také české herní studio Bohemia Interactive, jež je známo především pro svůj vojenský simulátor Arma 3, který se využívá mimo jiné i pro profesionální účely.

Bohemia Interactive loni vydala na konzolích PlayStation 4 a Xbox One hru DayZ, která je zasazena do postapokalyptického světa a která už od roku 2013 boduje na PC. Jen za loňský rok se DayZ na konzolích prodalo 1,1 milionu kusů, navíc dalších 250 tisíc DLC, tedy přídavného obsahu. Celkově má tak hra na kontě napříč všemi platformami 5,8 milionu prodaných kusů a 400 tisíc kusů DLC.

dayz

Foto: Bohemia Interactive

Hra DayZ z rukou Bohemia Interactive, která loni dorazila na konzole

Vedle DayZ se ale dařilo i nejzásadnějšímu titulu studia, Arma 3, který jen za minulý rok prodal včetně placených přídavků 2,6 milionu kusů. Celkově už tak hra bilancuje s 5,5 miliony prodaných kusů a 9,7 milionu prodaných DLC. To vše pomohlo Bohemia Interactive, která slaví 20 let od svého založení, k jedněm z vůbec nejvyšších příjmů v historii. Ty dosáhly na 1,5 miliardy korun.

„Rok 2019 pro nás znamenal zúročení několika let náročných příprav v podobě vývoje našich her a DLC pro PC i konzole. Díky obětavosti a nasazení všech našich kolegyň a kolegů jsme dokázali vydat v jednom roce tolik titulů jako nikdy dříve. Právě to se projevilo na vynikajících výsledcích, které nám umožní i v příštích letech pokračovat ve vývoji nových herních zážitků,“ říká k výsledkům šéf Bohemia Interactive Marek Španěl.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Studio tak v loňském roce pořádně šláplo na plyn a dokázalo po delším vývoji spustit také dva další tituly. Jedním z jich je free-to-play hra Vigor z poválečného Norska na platformě Xbox One, kterou si vyzkoušely už 4 miliony hráčů. Vedle ní pak také hru Ylands, která funguje jak na PC, tak na mobilní platformě.

V letošním roce by se Bohemia Interactive měla zaměřovat na další vývoj současných her a také na dotáhnutí nového herního enginu Enfusion, který bude sloužit jako základ pro budoucí hry. Jde tak vidět, že tituly z českých rukou mají ve světě místo.

Dokázala to i pražská Geewa, která po množství her v minulých dvou letech bodovala s mobilní hrou Smashing Four, která zaujala i velké americké hráče. Dokonce natolik, že se minulý měsíc Geewa prodala do rukou amerického obra AppLovin. Ten za ní dal odhadem stovky milionů korun a vy si již dnes můžete poslechnout náš nový CzechCrunch Podcast se zakladatelem a šéfem studia Milošem Endrlem.