Globální úspěch naší hry přišel pět minut po dvanácté, ale zachránil nás, říká Miloš Endrle z Geewy v CzechCrunch Podcastu
Český herní průmysl má za sebou úspěšný jak loňský rok, tak i start toho letošního. Došlo totiž hned ke třem velkým prodejům tuzemských herních studiích, jež stvořily jedny z nejúspěšnějších her ve svých kategoriích. Třetím do party se po Warhorse a Beat Games stala nedávno také Geewa, kterou před patnácti lety založil Miloš Endrle a která ale dnes už také vůbec nemusela existovat.
Během patnácti let si Geewa prošla momenty, kdy byla jak dole tak nahoře. Právě o tom hovoří Miloš Endrle v našem novém CzechCrunch Podcastu. „Kdyby nepřišel úspěch s naší hrou Smashing Four, tak už tady Geewa vůbec není,“ říká otevřeně padesátiletý Endrle, který nakonec letos dovedl firmu ke stamilionovému prodeji americkému gigantovi.
Hru Smashing Four, která je založená na úspěšném kulečníkovém principu, avšak s unikátním zpracováním, dnes hraje 200 tisíc hráčů každý den a měsíčně vynese přes milion dolarů. Geewa toho ale pamatuje mnohem víc, Endrle se svými kolegy začínal na webových hrách, pak se přesunul na tehdy nový Facebook a nakonec až do mobilních her.
Celý podcast o příběhu Geewy, její minulosti, současnosti i budoucnosti, si můžete poslechnout v přehrávači níže nebo ve vašich podcastových aplikacích včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů:
***
A co dalšího v CzechCrunch Podcastu prozradil Miloš Endrle?
„Český herní trh jde nahoru, nejen díky těmto třem prodejům, ale i počtu lidí, kteří do herního průmyslu v Česku vstupují a kolik se nám jich daří přitahovat ze zahraničí. Máme tu na vývoj her naprosto skvělé podmínky,“ míní Endrle, který si za patnáct let v branži prošel skoro vším.
Postupně do firmy přibral dvojici investorů. V začátcích polské MCI TechVentures a později se připojilo KKCG Karla Komárka. Právě investoři pak zejména ve dvou těžkých časech firmu zachránili. Nejprve byl složitý přechod z čistě webových her, kde Geewa začínala, na sociální sítě. A pak když se šlo z Facebooku do mobilních her.
Všechny překotné změny ale nakonec Geewa přežila a nakonec ji za stovky milionů korun odkoupil americký obr AppLovin. Může za to poslední herní hit Smashing Four, který celou firmu zachránil před zánikem. „Nakonec se nám podařilo uspět pět minut po dvanácté, což nás zachránilo. Čekali jsme na to deset let,“ říká Endrle.