Ondřej Švrček z Mobilního rozhlasu: Vrací se nám roky tvrdé práce. V době krize rozesíláme stovky tisíc zpráv denně
Ondřej Švrček, zakladatel Munipolisu
Informovanost občanů je v době vyhlášeného nouzového stavu, který kvůli šíření epidemie koronaviru zásadně omezil život v České republice, naprosto klíčová. Kanálů, jak získávat informace, je pochopitelně hned několik, ale jako velmi efektivní způsob předávání informací v konkrétních oblastech se (nejen) v posledních dnech ukazuje Mobilní rozhlas, platforma pro chytrou obecní komunikaci.
Za Mobilním rozhlasem stojí Ondřej Svrček, který nyní pro CzechCrunch popisuje své nadšení z toho, že se konečně ukazuje význam chytré digitální komunikace, již nosil v hlavě již od roku 1997.
***
Jsou momenty, kdy člověk pochybuje o tom, co dělá. Přemýšlí, jestli jeho mise není pouze chiméra, za kterou se bude hnát až do úplného vyhoření. A jestli celkově nepřeceňuje roli svého projektu. Myslím, že to zažil každý, kdo na jedné věci pracoval několik let v kuse. Ale pak jsou naštěstí momenty, které vám to všechno vrátí, kdy máte dojem, že se veškeré odříkání vyplatilo. A tento moment paradoxně zažívám právě teď, v době, kdy zemi svírá bezprecedentní krizový stav.
Myšlenku na Mobilní rozhlas, tedy platformu, která by dokázala zkonsolidovat komunikaci a následně ji emitovat libovolným kanálem, jsem držel v hlavě od roku 1997. Tenkrát můj rodný Přerov zasáhly povodně, Bečva zaplavila většinu města a my se ocitli bez jakýchkoliv informací. Seděli jsme v bytě a obvolávali krizová čísla i příbuzné, jedno za druhým však utichla, jak pevné linky zaplavovala voda. A pak utichla i ta naše.
„Jsme připraveni jet s týmem nonstop, abychom dostali obecní informace ke všem, kteří je potřebují.“
Přesně ten strach, kdy nevíte, co se děje, na co se připravit, co bude s vámi a vašimi blízkými, protože se nemáte na koho obrátit, jsem si předsevzal v krizových situacích vymýtit. Právě Mobilním rozhlasem, gov-tech startupem, kterému se věnuji poslední roky. Řešení si v posledních letech postupně pořídila více než desetina českých obcí.
Navzdory obrovským nákladům jsme ho vždy stavěli tak, aby obstálo v nejtěžší krizi – a to i přesto, že v průběhu roku bývají nejrozesílanější informace o kulturních akcích nebo uzavírkách. Teď se ukazuje, že se to vyplatilo.
7300 %. To je nárůst v trafficu za jediný den. Zatímco na počátku týdne se poslalo možná tak dva tisíce esemesek denně, teď jich rozesíláme 150 tisíc. K tomu skoro 100 tisíc e-mailingů a 60 tisíc push notifikací. Denně máme skoro 2 500 nových registrací.
Města a obce, se kterými jsme domlouvali často neúspěšně zapojení v posledních měsících, přichází a službu jim aktivujeme v řádech dnů. Že to jde jsme si dokázali ve spolupráci s Prahou 3 a jejími 70 tisíci obyvateli – zapojili jsme ji během několika dnů, okamžitě vybrali 600 kontaktů a počet zapojených lidí stoupá.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsVlastně mi teprve teď dochází, že jsme to – zatím – ustáli. A hlavně – že jsme i nadále akceschopní a máme tedy šanci stát se v současné situaci strategickým partnerem. Protože se konečně ukazuje skutečný přínos a hodnota digitální komunikace. Dohodli jsme se proto, že Mobilní rozhlas nyní nabídneme všem obcím v Česku i na Slovensku zdarma pro krizovou komunikaci. Jsme připraveni jet s týmem nonstop, abychom dostali obecní informace ke všem, kteří je potřebují.
A pokud nám chcete pomoci, můžete. Dejte vědět starostům z obcí, kde máte třeba rodiče nebo prarodiče. Urgentní zprávy o dění v oblasti včetně užitečných informací například o dostupnosti lékařské péče může senior dostat i jako hlasový hovor. A pokud se budete registrovat i Vy, budete mít okamžitý přehled co se děje na místech, která jsou pro vás důležitá.