Za dva roky prodala 150 tisíc chytrých prstenů. Teď finská firma Oura nabírá v investici 28 milionů dolarů
Nositelná elektronika je segmentem, který je jednoznačně na vzestupu, o čemž by mohl vyprávět své například Apple, jehož hodinkám či bezdrátovým sluchátkům se velmi daří. Zdaleka to ale není jen kalifornská firma s Timem Coookem v čele, která tzv. wearables věří. Nových 28 milionů dolarů (přes 720 milionů korun) nyní na rozvoj získala firma Oura, která stojí za populárním chytrým prstenem.
Segment, v jehož čele u Applu stojí hodinky Apple Watch a sluchátka AirPods, útočí ročním výnosem na 40 miliard dolarů, což je příjem srovnatelný například s tím, který eviduje dohromady slavný hotelový řetězec Marriott International a karetní vydavatel Visa. Daří se rovněž třeba náramkům Mi Band od čínského tygra Xiaomi a za vzpomínku stojí, že Google neváhal utratit 2,1 miliardy dolarů za nákup populárního výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit.
Chytré prstýnky jsou naproti tomu stále poměrně novou kategorií a rozhodně se zatím nejedná o mainstreamové zboží. Pokud ale jeden výrobce vyčnívá nad ostatními, je to jednoznačně finská firma Oura se svým prstenem Oura Ring. Tento chytrý šperk je prošpikovaný senzory a slouží primárně k pohodlnému měření spánku, tělesné teploty a druhotně také aktivity.
Prstýnek Oura nabízí týdenní výdrž, šikovnou mobilní aplikaci a zároveň třeba voděodolnost, díky které lze zařízení nosit dennodenně jako klasický prstýnek, a to třeba i do bazénu. Voděodolnost by totiž měla být dostatečná i pro plavání.
Prsten si již stihl získat poměrně dost fanoušků – firmě se jich od počátku roku 2018 podařilo prodat přes 150 000. Ve společnosti již zároveň pracuje po celém světě na 100 lidí. Ani to ale finskému startupu nestačí a nově získané prostředky mají jít právě na nábor nových profesionálů a na vývoj nového produktu.