Za hudební kariérou utekl z domu. Nyní The Weeknd vydává další desku s příznačným temným dojmem a přiveze ji do Prahy
V sedmnácti utekl z domu, aby se na cestě za svobodou v rozvrzané dodávce rozhodl, co dál se svým životem. Náklonnost k drogám a loajalita k pouliční partě ho stavěla do ideální pozice, z níž se rýsují dnešní novodobí rappeři. On se však v hudbě založené na šestnácti řádcích neviděl – miloval Michaela Jacksona a chtěl mít minimálně podobný vliv jako on. Nyní je Abel Tesfaye, známý jako The Weeknd, na vrcholu své kariéry. Vydává další očekávané album a brzy vtrhne i do Česka.
Hudební dráha se pro rodáka z kanadského Toronta začala rozjíždět v roce 2010, když mu bylo čerstvých dvacet let. Protože neměl žádný vyhraněný styl, kterým by se chtěl ubírat, prakticky čekal na příležitost, která se mu objeví. S ní přišel téhož roku producent Jeremy Rose, jenž měl v plánu udělat novou R&B desku s temným podtextem. Obrátil se právě na nezkušeného Tesfayeho, jehož vrozený pěvecký záběr mu umožňoval kreativně pracovat se sestavenými instrumentály.
Ačkoliv z této spolupráce nikdy nevznikla žádná ucelená deska, na YouTube se některé z raných skladeb přeci jen objevily. Konkrétně šlo o What You Need, Loft Music a The Morning, které Tesfaye nahrál na internet pod tehdy ještě neznámým pseudonymem The Weeknd. Nikdo netušil, o koho jde, ale rezonoval natolik, že si ho později všiml i třeba Drake, jeden z průkopníků novodobého mainstreamového rapu. Zavadili o něj díky tomu i hudební publicisté.
Přes YouTube si tak The Weeknd ušlapal slibnou cestu ke své hudební kariéře, na kterou navázal v roce 2011 svým prvním mixtapem pod názvem House of Balloons. I na něm měl tracky z producentských dílen Jeremyho Rose, byť ho nikde nezmiňoval. Pro Tesfayeho však bylo mnohem důležitější, že na jeho debutový koncert v Torontu dorazil i zmíněný Drake coby divák, aby s ním domluvil možnou spolupráci a především ho utvrdil v jeho nevšedním talentu.
Pozvánka do stáje Republic Records
Zatímco rok 2011 byl pro The Weeknda startovací, rok následující mu postupně zajišťoval velkou slávu. Poté, co objel Spojené státy se svými prvními skladbami, na které začal reagovat prakticky celý moderní hudební průmysl, vstoupil jako nadějný kůň do vydavatelství Republic Records pod taktovkou silného amerického labelu Universal Music Group. Ten mu zajistil, aby vydal profesionální mixtapovou kompilaci Trilogy, s níž se dostal na čtvrté místo prestižního žebříčku Billboard 200.