Z vlaku do auta a s ním do cíle. České dráhy vstupují do sdílené mobility spoluprací s Autonapůl
Když po několikahodinové cestě vlak zastaví na vlakovém nádraží cílové destinace, putování tím často nekončí. Pokud se potřebujete dostat ještě někam dál, kam už vlak nejede, je třeba vyhledat nejlepší spoj městské hromady dopravy, zavolat taxík či využít některou ze služeb sdílené mobility, které se stále rozšiřují. A toho chtějí nyní využít i České dráhy, které začínají spolupracovat s carsharingem Autonapůl.
Zatímco cestování vlastním osobním vozem je v mnoha ohledech praktické, cestování vlakem je přinejmenším daleko romantičtějším způsobem, jak se přesunout z bodu A do bodu B. Podle Českých drah a společnosti Autonapůl je vůbec nejlepším řešením oba způsoby cestování spojit v jedno, a to i v době, která cestování příliš nepřeje.
Mezi oběma subjekty proto vzniklo partnerství, ze kterého nejvíce těží zákazníci Českých drah. S jeho vyjednáváním začalo Autonapůl zhruba před rokem a výsledkem je nový benefit pro každého, kdo se alespoň občas projede vlakem největšího tuzemského vlakového dopravce.
Zákazníci v rámci věrnostního programu ČD Body mohou prostřednictvím nákupů v e-shopu ČD sbírat body, které lze následně směnit za slevový voucher u Autonapůl. Tato nabídka se rozjela začátkem tohoto měsíce a po pár týdnech hlásí první desítky zákazníků. A to i přesto, že zahájení spolupráce vyšlo zrovna na období nouzového stavu.
Jak ale pro CzechCrunch vysvětluje Michal Šimoník, ředitel Autonapůl, aktuální stav nebyl důvodem, proč se spuštěním nabídky otálet: „Řekli jsme si, že není na co čekat. Cílem bylo při případném slabším úvodním zájmu vychytat případné mouchy a připravit se na budoucí větší nápor. Ale vše běží hladce a příchozí vouchery stávajících i nových uživatelů carsharingu zpracováváme bez problémů.“
Autonapůl začalo první vůz půjčovat už v roce 2003, je tedy vůbec nejstarším poskytovatelem carsharingových služeb u nás. V současné době pokrývá formou tzv. stanicovém carsharingu, kdy se auta vyzvedávají a vracejí na předem daném místě, devět největších českých měst, a to Prahu, Brno, Olomouc, Ostravu, Liberec, Plzeň, Pardubice, České Budějovice a Hradec Králové.