Logistický startup DoDo je k nezastavení. Nově jde do Maďarska a letos chce utržit přes půl miliardy korun
Michal Menšík, CEO logistického startupu DoDo
Před dvěma lety cílil na tržby v řádech desítek milionů korun, loni to byly stovky a letos už může Michal Menšík hovořit o miliardě. Prozatím jen o její půlce, ale jeho logistický startup DoDo chytil v koronavirové krizi, kdy si lidé nechávali domů ve velkém dovážet hlavně potraviny, příležitost za pačesy a rychle roste.
Loni a předloni vstoupila logistická služba, která se soustředí na efektivní řešení tzv. poslední míle pro koncové i firemní zákazníky, na Slovensko a do Polska a nově začnou její kurýři jezdit také v Maďarsku. Vstup do třetí zahraniční země přichází o několik měsíců dříve, než DoDo plánovalo, což jen potvrzuje, že poslední týdny veškeré dění ve firmě akcelerovaly.
Není se čemu divit. DoDo se totiž v Česku stalo zásadním hráčem na poli rozvozu potravin, když pomáhá online supermarketům Rohlik.cz a Košík.cz a třetí hráč do party, Tesco, dokonce na přelomu roku svou logistiku kompletně zrušilo a potraviny už rozváží jen přes DoDo.
Jelikož právě online supermarkety zažily v rámci koronavirové krize boom, vystřelilo i DoDo. Logistický startup z investiční skupiny V-Sharp plánuje, že by se již začátkem léta mohl dostat na stejné tržby jako v celém loňském roce, a jeho šéf Michal Menšík pro CzechCrunch prozradil, že to v řeči čísel znamená plánované letošní tržby ve výši 500 až 550 milionů korun. To je zhruba jednou tolik co loni.
Právě segment rozvozu potravin, který firma označuje jako DoDo Fresh, je i hlavním pilířem zahraniční expanze. V Česku v letošním březnu jen půl roku po založení zaznamenala 50% nárůst objednávek a stejně silnou stopu chce zanechat i za hranicemi, nově včetně Maďarska. Tam bude zajišťovat logistiku pro nejmenovaného nadnárodního hráče na poli prodeje potravin a jedná s dalšími aktéry na trhu.