Aby malé e-shopy mohly díky predikci prodejů konkurovat Amazonu. České Inventoro získalo 20 milionů korun
Nový český projekt Inventoro.com z dílny holdingu Patero v tichosti získal investici ve výši jednoho milionu dolarů a teď vstupuje na trh s jasným cílem – pomocí dat, pokročilých matematických modelů a umělé inteligence chce pomoci malým a středním e-shopům s optimalizací zásob a předpovědí prodejů. Díky tomu jim chce ušetřit náklady a vyrovnat technologické zaostávání, které by vůči gigantům jako Amazon nikdy neměly šanci vyrovnat.
Skupinu Patero založila, jak napovídá i název, pětice kamarádů, David Svatoš, Tomáš Formánek, Martin Kment, Jan Jirovec a Marek Šucha, kteří společně od roku 2004 budovali logistickou firmu Logio a v rámci Patera teď investují do nadějných startupů. Příkladem může být analytický Stories, který koupil technologický gigant Workday, Yieldigo využívající umělou inteligenci v oblasti cenotvorby nebo logistický startup Shipvio.
Milion dolarů před vstupem na trh
Všechny tři ve svých nástrojích využívají pokročilé datově-analytické technologie, kterými se snaží disruptovat zavedený trh. A stejný cíl má teď Patero se svým vlastním startupem Inventoro, jenž na rozdíl od zmiňovaných firem vznikl jako interní projekt a naopak dokázal získat externí financování – jeden milion dolarů (přibližně 23 milionů korun) do něj vložil soukromý investor, který si však přeje zůstat v anonymitě.
Inventoro vyvinulo internetovou službu na optimalizaci zásob a předpověď prodejů, díky mnoha zkušenostem v oblasti datově-analytické oblasti pak nabízí – podle svého vyjádření – jeden z nejpřesnějších forecastingových nástrojů světa.
„Výpočetní možnosti globálních retailových gigantů daleko překračují schopnosti lokálních hráčů. Je to neudržitelný a nespravedlivý model, který zmenšuje trh a škodí ekonomice. Inventoro.com narušuje tuto nerovnováhu tím, že poskytne menším hráčům výpočetní schopnosti srovnatelné s nejlepšími prediktivními softwary na planetě,“ říká Tomáš Formánek, CEO Inventora.
Nový startup, který svůj produkt trhu oficiálně představil tento týden, se tak zaměřuje zejména na malé a střední e-shopy, retailové podniky a lokální velkoobchody. Podle odhadu Inventora na světě přitom existuje až 35 milionů firem, které tuto datovou podporu potřebují, aby dokázaly do budoucna konkurovat gigantům trhu.
„Strávili jsme mnoho času testováním u našich uživatelů, abychom produkt co nejvíce zjednodušili. Chceme pomáhat všem, tedy i těm, kteří o optimalizaci dodavatelského řetězce nikdy neslyšeli. Proto má Inventoro.com jen čtyři základní obrazovky a ani jeden dashboard. V pozadí však běží přes milion řádků kódu, které se o naše klienty starají,“ přibližuje Formánek.