Hračka pro vyvolené se vrací. Bugatti Baby II za 1,5 milionu korun je vozítko určené náctiletým řidičům
Bugatti Type 35 je dodnes absolutní ikonou motorsportu. Jednalo se o vůz pro vyvolené, kteří svým dětem chtěli dopřávat podobně jako sobě. Od toho tu byla Bugatti Baby, tedy pojízdné elektrické autíčko, které s Type 35 sdílelo stejný design, byť v mnohem kompaktnějším podání. Malá legenda byla nyní oživena a opět se jedná o hračku určenou těm nejbohatším.
Když Ettore Bugatti v roce 1924 představil svůj závodní vůz Bugatti Type 35, novinka se okamžitě stala miláčkem publika. Mohly za to nejen její bezprecedentní sportovní úspěchy, ale také zcela netradičně a velice elegantně pojatý design. Právě díky němu se vůz dostal z okruhů i do garáží tehdejších filmových hvězd a úspěšných obchodníků.
Mezi nejznámější české majitele Type 35 patřila Eliška Junková, která s ním na okruzích drtila své mužské rivaly z celé Evropy. Unikátní automobil však nepřitahoval jen dospělé. Po své vlastní „bugatce“ toužily také děti. Bugatti proti začalo po vzoru Type 35 vyrábět asi o polovinu menší, elektrickým pohonem vybavené vozítko pojmenované Type 52, kterému však nikdo neřekl jinak než Bugatti Baby.
Prvním majitelem tohoto jedinečného vozítka byl Ettoreho druhorozený syn Roland, který jej dostal ke svým čtvrtým narozeninám. Bugatti vycítilo příležitost a nakonec vyrobilo asi 500 Baby modelů, jež se staly klenotem mezi hračkami dětí z těch nejvlivnějších rodin.
Od té doby uplynulo 90 let, první majitelé Baby vozítka již nežijí a jejich autíčka se v tom lepším případě staly klenoty sbírek dospělých, v tom horším případě skončily kdesi v propadlišti dějin. Koupit původní Bugatti Baby, kterých zbylo v rukou soukromníků či muzeí jen asi 100 exemplářů, znamená mít připravený obnos přesahující 2 miliony korun. Jak se ovšem říká, žádná sbírka vozů Bugatti není bez Baby modelu kompletní.
Možná i proto se Bugatti rozhodlo, že jeho nejnovější model nebude dalším surově výkonným supersportem, ale oživilo tuto roztomilou legendu. Bugatti Baby II se představilo v minulém roce na autosalonu v Ženevě a letos se dostalo do sériové produkce. Teď Bugatti představilo kompletní produkční verzi a prozradilo její cenovku, která napovídá, že se jí opět dočkají děti těch nejmovitějších.
Hračka, kterou dětem závidí i dospělí
Původní Baby bylo vyráběno ve dvou verzích, které se od sebe mírně lišily velikostí. Baby II, které Bugatti vytvořilo ve spolupráci s The Little Car Company, je nabízeno hned ve třech variantách, a nutno podotknout, že ani jednu by si malý Roland Bugatti příliš neužil.
Baby II je totiž oproti původnímu modelu podstatně větší. Dosahuje totiž asi 75 % velikosti původního Bugatti Type 35 a přináší mnohem sofistikovanější techniku, která prozrazuje, že vůz není určen žádným miminům.
Autíčko míří hlavně na řidiče, kteří zrovna procházejí pubertou a už jim bylo 14. Jeho konstrukce ovšem dokáže ustát i dospělého řidiče. Co se vzhledu týče, je Baby II věrnou kopií Type 35, a to jak z hlediska exteriéru, tak i interiéru. Ten nabízí dobovou palubní desku, volant i nastavitelné kožené sedadlo. Vozítko je primárně oděno do francouzské závodní modři, ale lze jej objednávat i v jiných barevných variantách. Tím ovšem veškerá podobnost se závodním retrospeciálem i jeho původní dětskou kopií končí.
První varianta vozu pojmenovaná Base je vyrobena z kompozitních materiálů, nabízí baterii o kapacitě 1,4 kWh, samosvorný diferenciál a hydraulický brzdný systém. V případě aktivovaného režimu Novice (Nováček) začne elektromotor pohánět zadní kola výkonem 1,3 koňské síly. Pokud je aktivován režim Expert, výkon motoru se navýší na 5,8. Maximální rychlost této verze činí 30 km/h, přičemž váha by měla začínat na 230 kilogramech.
Zbylé dvě varianty, pojmenované Vitesse a Pur Sang, disponují baterií o kapacitě 2,8 kWh a elektromotorem poskytujícím výkon až 13,4 koňské síly. Karoserie varianty Vitesse je z karbonu, zatímco Pur Sang dává vzpomenout na 30. léta kapotáží vyrobenou z hliníku. Její ruční výroba podle Bugatti zabere přibližně 200 hodin, než je plech vytvarován do požadovaných tvarů.
Obě verze mají omezenou rychlost na 45 km/h. V nabídce jsou však i verze s tzv. Speed Key, který odemyká nový jízdní režim. Díky němu je Baby II schopno letět rychlostí až 70 km/h, přičemž dojezd činí 24 až 50 km (v závislosti na vybrané variantě). V případě potřeby lze akumulátor rychle vyměnit a uhánět dál.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNyní se dostáváme k té vůbec nejzajímavější části, kterou je cenovka. Za verzi Base zájemce zaplatí 30 tisíc eur, tedy přibližně 790 tisíc korun. Varianta Vitesse je opatřena cenovkou 43,5 tisíce eur, tedy přes 1,1 milionu korun. A v případě nejvyšší varianty Pur Sang se bavíme o částce 58 500 eur, přibližně 1,5 milionu korun. Baby II je tak jedno z vůbec nejdražších elektrických autíček na světě.
Nutno dodat, že Bugatti následuje původní Ettoreho strategii a opět nabízí jen 500 exemplářů, které by měly být v současné době již rozebrány. Přesto Bugatti neodrazuje od provedení rezervace, pokud by někdo z čekajících ztratil zájem, další v pořadí bude mít to štěstí a Bugatti Baby II bude jeho.