Inspirováno postapokalyptickým světem. Tvůrci Westworldu pracují pro Amazon na seriálu z prostředí hry Fallout
Postapokalyptický žánr v mnoha různých formách je velmi atraktivní, protože lidstvo vyobrazuje na hranici svých možností, tváří v tvář hrozbě naprosté anihilace. V televizní tvorbě se však – alespoň mezi vysokorozpočtovými projekty – dosud příliš neobjevoval. To by se mělo v příštích letech změnit, Amazon totiž oficiálně oznámil, že pracuje na seriálové adaptaci úspěšné herní série Fallout.
První hra nesoucí název Fallout vyšla v roce 1997, následovaná druhým dílem o pouhý rok později. Obě se mezi hráči staly oblíbené, na další „velké“ pokračování snahy o přežití v budoucnosti zdevastované atomovou válkou si nicméně museli počkat deset let. V roce 2008 se franšíza dočkala výrazné revitalizace a s třetím dílem nastavila trajektorii pokračující dodnes.
Hlavní atrakcí je samozřejmě velký otevřený svět 23. století, v němž se neobjevují žádné futuristické mrakodrapy, létající auta ani komerční lety do vesmíru. I když atomová válka proběhla už dávno, zanechala za sebou zcela zdevastovanou planetu i lidstvo, jen ztěží se zvedající z popela. Na stále toxickém povrchu probíhá boj o zdroje, takže pokud není nevyhnutelné se tam vydat, mnoho lidí raději zůstává v bezpečí pod zemí.
#PleaseStandBy. @AmazonStudios #KilterFilms pic.twitter.com/7YmLZKIPAe
— Fallout (@Fallout) July 2, 2020
Tvůrci Falloutu se místo vizí Microsoftu a dalších technologických společností inspirovali americkou vizuální kulturou 50. let, nastupujícího věku atomové energie, ale zároveň hrozby ultimátní destrukce. Ve hře se tento rozpor projevuje retrofuturistickou technikou a existencí společnosti Vault-Tec. Její bizarně optimistické reklamy ubezpečují své zákazníky, že atomová anihilace pro ně nemusí znamenat nic víc než přesunutí svého každodenního života do pohodlného krytu.
Hráči se do zpustošené krajiny samozřejmě vydat musí, asistováni někdy psem a vždy Pip-Boyem, rozměrnou náramkovou obdobou mobilního zařízení. Ten pomáhá se zorientovat ve světě plném zbraní, soupeřících klanů a snah o opětovné vybudování civilizace. Vše ale hlavnímu hrdinovi Falloutu slouží hlavně jako prostředek pro hluboce osobní cestu, ať už za svými rodiči, ztraceným potomkem nebo pomstou.